1405-57

1405-48

«مارشا مهران» نویسنده 36ساله را، همه با کتاب پرفروش و بحث انگیز «آش انار» می شناسند که در سال 2005 منتشر کرد و مورد نقد و بررسی بسیاری از صاحبنظران جهانی قرار گرفت.
مارشا مهران دو هفته قبل در 39 اپریل، در خانه اش در منطقه مایو درشمال غربی ایرلند، مرده پیدا شد،ولی بنا به نظر پلیس هیچ نشانه ای از قتل یا خودکشی دیده نشده، ولی احتمال مسمومیت میرود.
«مارشا» درست زمان انقلاب درایران متولد شد و با خانواده به آرژانتین و سپس امریکا کوچ کرد، در 14 سالگی با جدایی پدر ومادر، مارشا با مادرش به استرالیا رفت در 19 سالگی دوباره به امریکا آمده و با یک مرد ایرلندی ازدواج نموده و به اتفاق به ایرلند رفتند.
مارشا با اولین رمان خود «آش انار» که قصه سه خواهر ایرانی در شهرکی در ایرلند است که رستوران ایرانی دایر می کنند و غذاهای خوشمزه بوی ایران، مشتریان بسیاری را جلب می کنند. این کتاب جزو پرفروش ترین کتابها در آمد و وی در سال 2008 کتاب «گلاب و نان و سودا» را نوشت که موفقیت کتاب اول را نداشت.

1405-49

کامبیز درم بخش کاریکاتوریست برجسته می گوید بدلیل عدم درک و معنای یک کاریکاتور در ایران و گاه بدلیل سلیقه شخصی، بسیاری از مجلات و روزنامه ها تعطیل شده است، همین سبب گردیده مدیران و سردبیران مطبوعات در ایران قبل از چاپ هر کاریکاتوری، دچار خودسانسوری بشوند.
درمبخش عقیده دارد کاریکاتورها در ایران بسیار ضعیف، بدون قدرت بیان، بدون انعکاس درد و فریاد و رنج مردم ، که گاه دلیل و بهانه و قدرت یک کاریکاتور است، دچار بلاتکلیفی شده است.
کامبیز درم بخش که تا امروز جوایز بین المللی کاریکاتور را از آلمان، ایتالیا، ژاپن، سویس، برزیل، یوگسلاوی، بلژیک، ترکیه دریافت داشته و خیلی از آثارش در موزه های مختلف چون موزه کاریکاتور بازل سویس، گابروو در بلغارستان، هیروشیما ژاپن، یوگسلاوی ، ترکیه، ورشو و لهستان مجموعه شهرداری فرانکفورت آلمان و موزه هنرهای معاصر تهران جای گرفته، و در مجموعه هایی چون: بدون شرح، دفترخاطرات فرشته ها، کتاب کامبیز، میازار موری که دانه کش است، المپیک خنده، اگر داوینچی مرا دیده بود و سمفونی خطوط آثارش چاپ شده است.

1405-50

استاد علی مسعودی، نویسنده ، روزنامه نگار، طراح و نقاش سرشناس، هفته قبل بدنبال یک سکته مغزی به بیمارستان انتقال یافت. خوشبختانه پسر برومندش پروفسور فرزاد مسعودی، متخصص برجسته  مغزو اعصاب خود را به بالین پدر رسانده و بعد از 24 ساعت، استاد رو به بهبودی رفته و آخر هفته به منزل انتقال یافت.
با آرزوی اینکه استاد مسعودی همیشه سرحال و پر انرژی باشد.

همت خانم های وست لیک

1405-51

به همت پريوش دانش نيا در روز دوشنبه هر ماه گرد همايى ايرانيان در Westlake  village برگزار ميشود و هر ماه يك سخنران نيز دعوت ميشود. و نيز هر سال بازار نوروزى هم توسط همين گروه برگزار ميشود كه سرو غذا و موزيك همراه است و امسال محمود قرباني هنرمند عزيز به اين محفل گرمي خاصى بخشيد و پول هاى جمع آورى شده از كارهاى دستى و خوراكى هاى نوروزى كه با همكاري عده اى از اين خانم ها تدارك ديده شده بود توسط Nurooz foundation براى كمك به فرزندان آواره ايراني در تركيه ارسال گرديد. 
نكته: در اين عكسها فقط  افرادي كه حضور فعال براى برگزار اين جشن داشتند  مي باشند از جمله مادر منیژه تیموری خیاط هالیوود كه با درست كردن مربا  و خانم كيان با درست كردن ترشي و كارهاى دستى خود زحمات زياد كشيدند كه لازم است از آنها قدرداني شود.

1405-52

1405-53

این برنامه های خاطره انگیز و ماندنی را احمد آزاد هنرمند نامدارمان از آرشیو خود همه هفته به «جوانان رادیو» هدیه می کند.
گلچین هفته 76
شجریان- سیما بینا-  آواز لری- مرضیه- نادر گلچین – رضوی سروستانی
گلچین هفته 77
شجریان – محمدرضا لطفی- سیما بینا- نادر گلچین – مرضیه

1405-54

1405-56

1405-69