1408-41

1408-42

منصور سپهربند عضو خانواده مطبوعات و برنامه ساز و گزارشگر موفق تلویزیونی که  بیش از 33  سال شاهد برنامه های متنوع و  مطرحش بوده ایم و اکثر برنامه هایش مورد تقلید دیگران هم قرار گرفته است هفته گذشته در نهایت صمیمت با بیندگان شبکه امید ایران و نادر رفیعی و همکارانش خداحافظی کرد .
 فعالیت تلویزیونی منصور سپهربند در ایران بر می گردد به تلویزیون آموزشی ایران و برنامه رادیویی راه شب  و همکاری تلویزیونی اش در لس آنجلس با شروع  کار  تلویزیون ملی و دعوت آقای فرزان دلجو شکل گرفت در این برنامه تلویزیونی که روزهای شنبه از فرستنده کانال 18 پخش می شد  علاوه بر فرزان دلجو – روانشاد نورالدین ثابت ایمانی – شهرام شب پره – ابی حامدی – رافی خاچاطوریان –  علی پورتاش – آیلین و … حضور داشتند . مدیریت تلویزیون ملی بر عهده آقایث کیومرث بوذرجمهری بود . با توقف حرکت تلویزیون ملی بلافاصله  سایر مدیران تلویزیونی که در روزهای یکشنبه از ساعت 11 صبح الی 2 بعدازظهر ازفرستنده کانال 18 KSCI با  سه برنامه  متفاوت بنام های : تلویزیون ایرانیان – تلویزیون جنبش – تلویزیون جام جم از این کانال ارائه گر برنامه های هفتگی شان بودند از منصور سپهربند دعوت به همکاری کردند. سپهربند دعوت آقای منوچهر بی بی یان بنیانگذار  تلویزیون جام جم را قبول کرد .وی طی 28 سال همکاری در تلویزیون جام جم ارائه کننده برنامه ها و گزارش های  روز بود که بسیار مورد توجه بینندگان قرار گرفت و خیلی سریع برنامه هایش به خاطر شیوه اجرا و ابتکارهایش در بین کلیه طبقات مردم جا باز کرد. ضمن اینکه مطرح ترین چهره های رسانه ای ارائه گر برنامه های بحث انگیز و جامع در تلویزیون جام جم بودند  . فعالیت تلویزیون جام جم  به مرور زمان گسترش یافت و برنامه های تلویزیونی دیگری مثل : جام جهان نما- جام جم بین المللی – جام جم شبانه و جام جم ماهواره شکل گرفت و در تمام این برنامه های تلویزیونی منصور سپهربند با آقای منوچهر بی بی یان وآقای کوروش بی بی یان همکاری تنگاتنگی در تمام امور داشت و زمانیکه جام جم ماهواره به سوی جهان پرواز کرد برنامه های سپهربند هم مانند برنامه های دیگر جام جم مطرح  زبانزد شد. منصور سپهربند معتقد است که اگر  پاره ای میگذاشتند و حسادت نمیکردند جام جم میتوانست همچنان برنامه های پر بیننده اش را حتی در همین شرایط کنونی اقتصادی ادامه دهد  اما افسوس نگذاشتند که این پیروزی ادامه دار باشد . سپهربند پس از جام جم بازهم ازسوی چند شبکه دیگر ماهواره ای دعوت به همکاری شد  با توجه به دوستی قدیمی که با نادر رفیعی داشت به دعوت  اوهمکاریش را در تلویزیون امید ایران  آغاز کرد و طی چند سال همکاری با امید ایران در ارائه برنامه های گوناگونش موفق و مطرح بود. دو هفته گذشته او در برنامه اش  از همکاری با آقای نادر رفیعی تشکر و از بینندگان و همکارانش در تلویزیون امید ایران خداحافظی کرد  . سپهربند پس از دو هفته سکوت و رفع خستگی چند ساله اخیر  در دیداری تازه  با آقای حمید شب خیز مدیر شبکه سراسری ITN که دوستی و رفاقت آنان بر می گردد از شهر سن حوزه شمال کالیفرنیا  به پیشنهاد و دعوت آقای حمید شب خیز قرار بر این شد سپهربند برنامه هایش را از شبکه ITN آغاز کند . ضمن تبریک  به این دوچهره محبوب و مطرح تلویزیونی در کنار هم و سایر همکاران شبکه ITN موفقیت هرچه بیشتر برایشان آرزو داریم. همچنین در چند نشست قرار بر این شد تولید برنامه های جدید و نوین در طول سال تهیه و ارائه شود .

1408-44

کتاب «عشق گمشده» مجموعه داستان های محمدسعید حبشی همکار عزیزمان که اخیرا منتشر شده نه تنها مورد استقبال دوستداران و خوانندگان کتاب های رمانی قرارگرفته، بلکه توجه چهره های ادبی و مراکز چاپ  و نشر ادبیات داستانی را به خود جلب کرده است.
از جمله مجید روشنگر نویسنده، مترجم و منتقد ادبی که سالها نشریه بررسی کتاب را در لس آنجلس سردبیری و منتشر می کند، در برنامه رادیویی هوشنگ توزیع که یک تور فرهنگی، هنری و اجتماعی است و جمعه شب ها با نام «جمعه به جمعه» از رادیو 670 AM پخش میشود، ضمن اشاره به اهمیت ادبیات مهاجر و نقش پست مدرنیزم در این ادبیات به معرفی کتاب «عشق گمشده» نوشته محمد سعید حبشی پرداخت و گفت که داستان های این کتاب خواندنی و قابل بحث است و برای نمونه می توان گفت در داستان اول کتاب « نیمکت کنار ساحل » آقای حبشی که خوشبختانه در همین شهر لس آنجلس در میان ماست، چنان به  زیبایی و با مهارت حالات و روحیات یک پیرمرد مسافر از ایران را از نظر روانی و عاطفی تشریح کرده ونوشته که باید به او تبریک گفت.
هوشنگ توزیع که خود نمایشنامه نویس وکارگردان صاحب نام و با تجربه ای است و درانتخاب سوژه های تازه برای نمایش های خود دقت و وسواس ویژه ای به خرج می دهد، در مورد کتاب عشق گمشده به مجید روشنگر گفت که این کتاب را خوانده و داستان های شیرین و جذابی دارد.
برخی از سایت های ادبی مانند دفتر هنر، روزنامه نگاران معاصر ایران و همچنین چهره های دانشگاهی به روی فیس بوک های خود اظهارات استاد صدرالدین الهی نویسنده و روزنامه نگار معروف را درباره کتاب عشق گمشده و نویسنده آن محمد سعید حبشی منعکس کرده اند که با تائید بسیاری از علاقمندان به کارهای داستانی وادبی روبرو شده است.

1408-43

گروه تئاتر هوشنگ توزیع در تمام طول تابستان، نمایش «سورپرایزپارتی» را یکشنبه ها در شهر سانتامونیکا اجرا می کنند.
این اقدام باعث شده است که شهر لس آنجلس هر هفته یک نمایش برای ارائه داشته باشد. خانواده های ایرانی به همراه میهمانانشان، یکشنبه ها در ساعت 7 بعد از ظهر به دیدن این نمایش جالب و سرگرم کننده میروند و شب خوبی را می گذرانند.
 تئاتر کوچک «Magica Polis» در خیابان چهارم، نزدیک به دریا، در مرکز تفریحی شهر سانتامونیکا قرار دارد که از تسهیلات پارکینگ شهرداری هم برخوردار است.
 نمایش کمدی سورپرایز پارتی مناسب برای تمامی اهل خانواده است و در آن: هوشنگ توزیع  به همراه شیلا وثوق- رکسانا رستگار و اکبر معززی، بازیهای درخشانی ارائه میدهند.

1408-45

در لس آنجلس، شهر فرشته ها، انگار همیشه روزگار دوستی ها کوتاه است خیلی ها که روزگاری با هم همکار بودند، صمیمانه درکنار هم کار میکردند، بدلیل مسئله های تازه نقل و انتقالات بیماری و سفر، از هم دورافتادند و خیلی بندرت هنوز کنار هم دیده میشوند، خوشبختانه این گروه ازچپ به راست: ستار دلدار(در شمال کالیفرنیا) حمید شب خیز، هوشنگ پورنگ در اورنج کانتی و علی اعرابی. گاه در اینجا و گاه در ایران، هرگاه فرصتی پیش آید باز بهم پیوند می خورند.

عکس از مرتضی فرزانه

1408-46

1407-58

1408-49

1408-48