1412-42

هاتف مادرش را از دست داد

1412-43

هاتف خواننده معروف و پر احساس بعد از سالها دوری از مادر، این نازنین موجود زندگی اش را از دست داد.
مجله جوانان  ضمن عرض تسلیت صمیمانه، برای هاتف عزیز و خانواده محترمش صبر آرزو میکنیم.
مجلس ختم آن مرحومه حاجیه عالیه هاتفی سه‌ شنبه اول جولای ۲۰۱۴ میلادی در مسجد امیر تهران واقع در امیر آباد شمالی اجرا و سپس پیکر آن مرحومه گرانقدر در آرامگاه خانوادگی هاتفی در بهشت زهرا بخاک سپرده شد، مجلس ختم در لوس انجلس نیز روز شنبه پنجم جولای ۲۰۱۴ ساعت ۶:۳۰ الی ۸ بعدازظهر در بنیاد ایمان واقع در ۳۳۷۴ خیابان موتور برگزار خواهد شد. امید که با حضور خود  این مجلس  را رونق بخشید.

احترام برومند گوینده قدیمی:
هنوز مورد توجه مردمم

1412-44

از پیمان اسماعیلی
احترام برومند گوینده و مجری قدیمی تلویزیون و همسر داود رشیدی، فعالیتش را درعرصه کارهای کودک در دهه 50 آغاز کرد و خواهرانش مرضیه و راضیه نیز در این عرصه فعالیت می کنند. خیلی از مردان و زنانی که این روزها سنین میانسالی را تجربه می کنند، خاطرات دوران کودکی و مدرسه رفتن هایشان با دیدن برنامه های کودک در دهه پنجاه گره خورده است و چهره مهربان، مادرانه و زیبای احترام برومند را با آن لحن مهربانانه به خاطر دارند. دورانی که با چند شبکه محدود تلویزیونی روبه رو بودیم و سرگرمی و دلخوشی اصلی بچه ها دیدن برنامه های کودک بود.
با این هنرمند پیش کسوت دوران فعالیت کاری اش و اجرای برنامه کودک را مرور کرده ایم.

 •••

• در دهه پنجاه در قالب نقش مادر مهربان و قصه گو در رادیو و تلویزیون برای بچه ها کار می کردید آن دوران برایتان چه ویژگی هایی داشت؟
– کار برای کودکان لذت بخش و جذاب است. زیرا کودکان آینده را می سازند وروح لطیف، پاک، بی آلایش و بی گناهی دارند. در رفتار واعمالشان صداقت وجوددارد و به راحتی راستگویی را از دروغگویی تشخیص می دهند. به همین دلیل به راحتی می توان با صداقت با آنها ارتباط برقرار کرد.نکته جالب برایم این است که کودکانی که در دهه 50 مخاطب برنامه هایم بودند، الان خانمها و آقایان میانسالی هستند که باز هم به من اظهار لطف دارند و خیلی از نوجوانها که از پدر ومادرهایشان درباره برنامه های من شنیده اند نیز درکوچه و خیابان به من اظهار لطف می کنند. به داشتن چنین موقعیت و جایگاهی افتخار و از اظهار لطف همه تشکر می کنم.
• اغلب مخاطبان برنامه های کودک شما متولد دهه 40 هستند؟
– بله، البته متولدین سالهای اول دهه پنجاه مثل دخترم (لیلی) نیز برنامه ها را دنبال می کردند و لیلی خاطرات کمرنگی از آن سالها دارند و نوستالوژی و خاطرات همیشه بریا آدم شیرین است. همه ماها با گذر از مقطع سنی با حس نوستالوژی از آن یاد می کنیم. زیباترین خاطرات مربوط به دوران کودکی است.
• در آن سالها به واسطه نبود ماهواره و شبکه های مختلف بچه ها با دقت و علاقه بیشتری برنامه های تلویزیونی را دنبال می کردند؟
– بله، برنامه های قصه گوی در رادیو وتلویزیون به صورت هفتگی پخش می شد و فقط روزانه در حدود دو ساعت برنامه کودک از تلویزیون پخش می شد.
• چه خاطراتی از آن دوران و حضورتان به عنوان مجری و قصه گو در رادیو و تلویزیون دارید؟
– انبوهی از خاطرات شیرین از آن دوران در ذهنم باقی مانده است. در آن دوران حدود پنج سالی برای کودکان برنامه زنده اجرا می کردم وهمیشه بچه ها با اظهار نظرهایشان به من روحیه می دادند و مرا تشویق میکردند که با روحیه وانگیزه بالایی سر کار بیایم.
• در آن دوران شما تقریبا مجری منحصر به فرد برنامه های کودک تلویزیون بودید؟
– بله وخانم عاطفی هم بخش های ضبط شده برنامه کودک مثل شب بخیر و زیر گنبد کبود را اجرا می کردند و بچه ها با شنیدن این قصه ها هشت ونیم شب می خوابیدند.
• برنامه زنده هم باعث محبوبیت بیشتر مجری می شود؟
– خیلی از والدین روی حرفهای آموزشی من برای تاثیرپذیری روی بچه هایشان حساب باز می کردند و موقعی که ازنزدیک مرا می دیدند خواهش میکردند که برخی از مسائل را در برنامه مطرح کنم.
• بچه ها شما را بیشتر با چه نامی می شناختند؟!
– به من مامان برومند می گفتند!
• فکر میکنم حتی به اندازه بازیگران سینما مشهور و محبوب بودید؟
– محبوبیت را نمیدانم، اما شهرتم زیاد بود. در جامعه هم بچه ها خیلی مهم هستند و کسی که برای آنها کار می کند مورد توجه قرار می گیرند و من خودم را خیلی خوشبخت میدانستم.
• کارهای مجری هایی مثل فرزانه کابلی، الهه رضایی وسایرین که در برنامه کودک بعد از شمامجری شدند را چگونه ارزیابی می کنید؟
– الهه رضایی و گیتی خامنه ای ادامه دهنده سبک کاری من بودند و البته با یک جور میمیک و حالت چهره دیگر که کمتر خنده ای در چهره شان دیده می شد! البته این دو مجری برای بچه ها محبوب هستند ودر آن دوران برنامه های محبوب ایرانی مثل شهرموشها پخش می شد. درحالی که در زمان من بیشتر کارتن های خارجی مثل سوپرمن پخش می شد و درکنارش فیلمها و انیمشن های عباس کیارستمی، نورالدین زرین کلک و علی اکبر صادقی محصول کانون پرورش فکری کودکان پخش می شد.

گلچین هفته ، برنامه ای دیدنی در امید ایران

1412-45

مصطفی خاک نگار موزیسین وخواننده معروف، سالهاست برنامه پر طرفدار گلچین هفته را در شبکه امید ایران تهیه و ارائه میدهد، که درواقع حمایت و یادآوری و سپاس از هنرمندان با سابقه و قدیمی و تشویق هنرمندان جوان است.
خاک نگار اخیرا در برنامه گلچین هفته که ساعت 5 تا 6 بعد از ظهر پنجشنبه ها از امید ایران پخش میشود، اختصاصا به معرفی هنرمندان اروپایی و امریکایی می پردازد.

20 نفر را از 33 نفر بشناسید وجایزه بگیرید

1412-46

ازمیان این 33 چهره نامدار موسیقی و سینما و تاتر و رادیو تلویزیون، شما 20 نفر را شناسایی کنید تا به حکم قرعه به 8نفر هر کدام یک دستگاه تلویزیون، یک دستگاه چاپ (پرینتر) رنگی، یک دستگاه DVD و 5 مجموعه آلبوم جایزه بدهیم.
پاسخ های خود را به ایمیل جوانان [email protected] یا به فکس

818-710-8999

ارسال دارید.

بازگشت نیکی‌ خلعتبری مدل بیژن
 بر روی بیلبورد‌های لوس آنجلس

1412-47

ساکنان شهر لوس آنجلس به خوبی‌ آگاه هستند که بیژن این طراح مبتکر و بی‌ همتای ایرانی‌ همیشه در ارائه طرحهای خود از سلیقه خاصی‌ بر خوردار بوده و پوستر‌ها و عکسهای تبلیغاتی او نیز چه در مجلات و چه در ویترین بوتیک او در بورلی هیلز همواره زبانزد خاص و عام بوده است.  باعث خوش حالی است که مدیریت بیژن همچنان این راه را ادامه میدهند؛ خصوصاً که بیلبورد‌های تبلیغاتی‌ بیژن در خیانهای سانتامونیکا و سپولودا به بیژن اختصاص داده شده و هر ماه ساکنان این شهر شاهد پوستر‌های جدید و جالبی‌ از بیژن هستند.  اما ماه گذشته بیلبورد‌های تبلیغاتی بیژن در این شهر پس از سالها دوباره به نیکی‌ خلعتبری مدل بیژن اختصاص داده شد و عکسهای خیره کننده نیکی‌ این دختر زیبای ایران زمین، یک ماه کامل نه تنها بر روی بیلبورد‌ها بلکه در ویترین بوتیک بیژن به صورت چشمگیری ارائه گر طرحهای جدید بیژن بود، به طوری که حتّی توجه امریکاییان و توریست‌ها نیز به این عکسها معطوف می‌‌شد چرا که چشمان زیبا و نافذ نیکی‌ همراه با زیبایی‌ جاذب او آمیخته با خلاقیت مدیریت بوتیک بیژن جاودانه و استثنایی است.  نیکی‌ خلعتبری سالها مدل بیژن بود و همچنین مدیریت بوتیک دوم بیژن را عهده دار بود.
با تشکر فراوان از مدیریت محترم بوتیک بیژن
آناهیتا خلعتبری

استقبال از برنامه مشترک شهلا سرشار،
 هوشمند عقیلی و احمد آزاد

1412-48

همکاری صمیمانه ای که خوانندگان موسیقی ملی ما خانم شهلا سرشار، فائزه، هوشمند عقیلی و احمد آزاد در شبی که برای بزرگداشت روز پدر به همت هوشنگ متیان شاعر با ذوق شهرمان برگزار شد، با استقبال بی نظیر مردم، هموطنانی که شاهد این احترام و صمیمیت هنرمندان پیشکسوت به همدیگر بودند- روبرو شد. جشن روز پدر، با شکوه و شادی فراوان همراه بود، از ویژگی های این برنامه، اجرای برنامه ها راس ساعت مقرر و با انضباط خاص بود که مدیریت صحنه و برنامه و ارکستر را آقای هوشنگ معدلی نوازنده توانای ویلون برعهده داشت. هوشنگ معدلی که خود سالها مدیر و مسئول برنامه های تلویزیونی فراوانی در جامعه امریکایی بوده است در مدیریت صحنه سنگ تمام گذاشت و خوانندگان و هنرمندان در فضائی بی تنش و آرام با صمیمیت وعشق درکنار هم به اجرای برنامه پرداختند. یکی از زیباترین صحنه های برنامه که شور و هیجان بسیاری در میان مردم بوجود آورد، زمانی بود که  هوشمند عقیلی در میان برنامه اش شاهد ورود همکارانش با دسته های گل بود، گلهائی که از طرف شهلا سرشار، فائزه و احمد آزاد به پیش کسوت هنری شان تقدیم شد.

عبداله ناظمی و وشت(رقص) در ایران
شنبه 5 جولای – 7 پس از نیمروز

1412-49

از زمانی که عبداله ناظمی هنرسرای خود را در لوس آنجلس ترک گفت ده سال گذشته است. او درایران در شهر اسپهان پایگاه کار و پژوهش خود را برقرار کرد. چهار کتاب از زوایای دیده نشده هنر ایران بویژه درباره رقص را نوشته است. او  واژه «وشت» را بجای «رقص» که بن واژه آن از زبان پهلوی است برگزیده و این هنر را وشت و انجام دهنده آنرا وشتگر می نامد و درتمام نوشته های خویش این واژه را بکار برده است. در این سالها بیشتر بی خبر به امریکا آمد و رفت داشته و به کشورهای نزدیک ایران بارها سفر کرده و در جستجوی هنر آن سرزمین ها نوشته و ویدیو ساخته است.
ناظمی چند هفته ای است که به لوس آنجلس آمده است و دوستداران و شاگردانش به شادی برای دیدار او گردهمایی برپا کرده اند و همین هفته به کوشش عادل رخشانی نقاش اندیشمند و از سوی «گلبانگ» انجمن هنری در لاگونابیچ او را فرا خوانده اند که درباره هنروشت (رقص) ایران سخن بگوید و فیلم نمایش داده شود. در این ورک شاپ ناظمی پاسخگوی شاگردان و سایر هنرمندان خواهد بود.
ورود به این ورک شاپ آزاد است.
مکان برگزاری این گردهمایی:

Club House 1 Art Room
24232 Calle Aragon
سایت گلبانگ Golbung
949-500-8710

نمایشگاه آثار نقاشی حسام ابریشمی در
 Fremont Gallery, Pasadena

1412-50

نمایشگاهی از آثار نقاشی حسام ابریشمی، هنرمند معروف ایرانی و برنده جوایز متعدد بین المللی و امریکایی در تاریخ 12 جولای با حضور هنرمند در گالری فریمانت پاسادنا برگزار میگردد.

812 Fremont Ave Suite 100, South Pasadena, California
www.fremontgallery.com Tel: (626) 403-9901

1412-65

1412-51

1412-52

1412-53