1416-47

1416-46

برنامه بامداد آدینه که یکی از برنامه های خوب و سرگرم کننده و پربیننده شبکه جهانی تلویزیون پارس است از 14 سال پیش، توسط احمد آزاد و یاران تهیه و پخش میشود. این برنامه که بویژه در ایران واروپا طرفداران بسیار زیادی دارد و هر صبح جمعه در ایران واروپا پخش میشود شبهای پنجشنبه ساعت 11.30 – 1.30 بوقت لوس آنجلس بصورت زنده از شبکه پارس پخش می شود- از ویژگی های این برنامه این است که از طرف هیچ سازمان- گروه – شخص و غیره حمایت مالی نمی شود و احمد آزاد و گروهش خود تمامی بار هنری و مالی این برنامه را بدوش می کشند و تلاش می کنند صبح های جمعه شادی برای هموطنانشان در سرتاسر جهان فراهم کنند.
واما – چندی پیش – یکی از بینندگان این برنامه که در ایالت تگزاس ساکن بود وصیت کرده بود که پس از درگذشتش هرآنچه از اموال او باقی می ماند به این برنامه بدهند چون او که در یکی از شهرهای کوچک تگزاس زندگی میکرد، تنها سرگرمیش دیدن این برنامه بوده است- گویی همه کسانی که در این برنامه شرکت داشتند و در طول سالها او شاهد اجراهای مختلف هنری آنها بوده است درواقع خانواده او به حساب می آمدند- بهر تقدیر- پس از درگذشت- او- وکیلش با احمد آزاد تماس گرفته و وصیت این بیننده را به اطلاع او می رساند.
طبق صحبت وکیل این هموطن ما- پس از درگذشت و پرداخت مخارج پزشکی ونگهداری ایشان از کل اموال ایشان 125 دلار باقی می ماند که به برنامه بامداد آدینه پرداخت شود- که از طرف احمد آزاد این مبلغ را به کسانی که درنگهداری او در لحظات آخر عمر سهیم بودند پرداخت شد. اما آنچه از وصیت ایشان به بامداد آدینه می رسد، شعری است که در تنهایی خود و شرح حال خودش و اثر برنامه بامداد آدینه نوشته است که – احمد آزاد و یاران- آنرا گنجینه ای می دانند که برای زحمت 14 ساله شان دریافت کرده اند.
احمد آزاد دراین باب گفت:خوشحالیم که در این دیار غربت و حتی در آن سرزمینی که خود به آن راهی نداریم از طریق شبکه جهانی تلویزیون پارس و با همت و حمایت و همکاری صمیمانه دوستان هنرمندمان می توانیم در شادی بیشتر هموطنانمان شریک شویم. و با وجود فاصله ها در کنار آنها باشیم و همدم تنهایی کسانی که به عاشقان واقعی و مهر و شادمانی نیازمند هستند.

روزهای جمعه :
ساعت 11 به وقت ایران
تکرار:2بامداد یکشنبه
تهیه واجرا: از شبکه جهانی PARS
جهت: هاتبرد -11566 – افقی 027500

***

هر زمان تنها تر از تنها شدم
همدم و هم صحبت غمها شدم
هر زمان یاد وطن شد درسرم
درد دوری شعله شد در پیکرم
ظلمت و تاریکی شب سر رسید
سایه شب با غمی دیگر رسید
بامدادت  خانه ام پرنور کرد
بانگ آوازت  دلم پرشور کرد
میهمان من شدید من میزبان
سفره رنگین شد به دست میهمان
من درون خانه ام، مهمان شدم
از صحبت های تو گریان شدم
دیدم اینجا دردیار بی کسی
روح عشقی و به دادم می رسی
همسر و فرزند، رهایم کرده اند
صد جفا، جای وفایم کرده اند
میهن از دست داده با جرمی گران
عشق میهن، درکلامم شد عیان
روزگاری، روزگاری داشتم
خانه و عشق و دیاری داشتم
همنشین غربت وهمخانه غمها شدم
خسته و درمانده و بی یاور و تنها شدم
چون خریداری نداشت این جسم پیر
تو خریدارم شدی، گفتی نمیر
زنده با من باش که با تو زنده ام
نور عشقم در دلت تابنده ام
با توفصل دیگری آغاز شد
جسم و جان آماده پرواز شد
همدم من  جعبه های پرنوار
یادگار جمعه های بی شمار
هر کدام گنجینه ای از عشق اوست
آنکه مهرش با من و دل پیش اوست
بامدادت بوی گلشن می دهد
نه خطا گفتم، عزیزم، بوی میهن می دهد.
دوست ناشناخته

1416-42

همکارروزنامه نگاروبرنامه سازسرشناس رادیوتلویزیونی ما سیاوش آذری پس ازسه سال کناره گیری ازفعالیت های رسانه ای سرانجام به دعوت ناصرتوکلی مدیررادیو ایران (هیوستون تکزاس) به این رادیو پیوست.
آذری که سالهاسردبیری چند نشریه رابعهده داشته، دردورتازه برنامه سازی رادیوئی خود که همه هفته روزهای دوشنبه ازساعت 12 ظهر بوقت لس آنجلس بطورزنده وبه مدت یک ساعت اجرا وپخش میشود توانسته است مخاطبان بسیاری را بسوی خود جلب کند.
همزمان باآغازفعالیت دراین رادیو، تلویزیون E2بمدیریت امیدامیدوار نیزبااستفاده ازاسکایپ این برنامه را ازواشنگتن درسراسرجهان پخش میکند.
ویژگی برنامه های آذری که”بسوی آینده” نام دارد خبرهای اختصاصی وموثق ازداخل رژیم است که درهیچ رسانه ایرانی وخارجی منتشر نمی شودوآذری اعلام کرده است درصورت تکذیب ازسوی جمهوری اسلامی، آنرانیزپخش خواهدکرد!
علاوه برخبرهای اختصاصی ،تفسیرخبر وگزارش های متنوع خبری دراین برنامه ها جای ویژه دارند.
آذری با سالها کار،تحصیل وتجربه وسردبیری چند مجله ورادیوو خبرگزاری پارس ونیزسالهابرنامه سازی دررادیو صدای ایران لس آنجلس سرانجام باپیوستن به صدای امریکا و5سال کاردراین شبکه ازکارخود استعفادادو به لس آنجلس بازگشت!
وی یک سال هم همکاری با تلویزیون کانال یک داشت واینک دررادیو تلویزیون گفته شده به اجرای برنامه ودرفصلنامه آئینه جهان به مقاله نویسی اشتغال دارد.

1416-43

شرکت ترانه به مدیریت وارطان آوانسیان و جهانگیر طبریایی، جدیدترین آلبوم پرویز خواننده معروف را در سراسر جهان پخش می کند.
اینروزها شرکت های تولید و پخش موزیک، با وسواس خاصی، پخش آلبوم ها را می پذیرند. هفته قبل شرکت ترانه با شنیدن و بررسی آلبوم «رنگ چشات» و دادن نمره قبولی به پرویز، پخش آنرا پذیرفت و همین روزها آنرا به بازار می دهد.
در این آلبوم 12 ترانه و آهنگ جای دارد، که با آثاری متفاوت و شنیدنی همراه است از جمله با آثاری از مسعود فردمنش، تنظیم محمد مقدم و ترانه ای از آرمان شکوفه پور و چند آهنگسازو ترانه سرای داخل ایران وموزیک ویدیوهایی از بهنام مکری.
پرویز درباره این آلبوم، حرفهای زیادی دارد که در هفته های آینده از زبان خودش می شنویم چرا که می گوید این شانس بلند من بوده تا در کمپانی ترانه که جایگاه بزرگان موسیقی ایران است، آلبوم جدید من پخش می شود.

1416-44

1416-45