1422-83

1422-92

یکشنبه گذشته به دعوت عباس پهلوان روزنامه نگار پیشکسوت و قصه نویس برجسته و عسل پهلوان روزنامه نگار جوان که گردانندگی مجلس را برعهده داشت که با توانایی ازعهده آن برآمد، مجلس نکوداشتی از شاهبانوی غزل و فعال برجسته ی حقوق بشر در تالار سهراب برگزار شد که حدود سیصد تن از فرهیختگان و دوستداران شعر سیمین در آن شرکت داشتند. در این گردهمائی که به گونه ای سازمان یافته بود شخصیت هایی چون: هما میرافشار، هما پرتوی، دکترناصرانقطاع، علی رضا میبدی، شهرام همایون، دکتر دانش فروغی، عباس پهلوان، اردوان مفید و محمد بهبهانی (نوه ی انوشه روان سیمین) سخن گفتند و شخصیت بارز سیمین بهبهانی بانوی چند ساحتی و آثار او و تحول و دگرگونی ای که او در اوزان غزل به وجود آورد تا بتواند مضامین تازه ی اجتماعی و سیاسی را در قالب های نو بیان کند. این مجلس یادآور این سروده ی سیمین بهبهانی بودکه :
هيچ ظلمت، هيچ تهمت در حريمم ره ندارد
نوربخش و پاکدامن، آفتاب و آسمانم
تاجی از دل های عاشق بر سرِ گيسو نهادم
زان که خود، عاشق ترين در حلقه‌ی عاشق ترانم
از پی دل رفتم و دنبال هر باطل نرفتم
هرچه دل گفت: «آن بگو» نا گفته آمد بر زبانم
عشق در من کرده گُل، گر سنگسارم کرد بايد
تن هدف کردم، بيا تا سنگ را در گُل نشانم.
فائزه خواننده خوش آوا نیز آوازی خواند با شعر سیمین بهبهانی.

گردهمایی رقصندگان گروه باله ملی
 در واشنگتن دی سی

1422-84

«مری آپیک» ستاره نامدار سینما و تلویزیون و تاتر، هفته گذشته در واشنگتن دی سی، درگردهمایی بزرگ سالگرد باله ملی ایران شرکت کرد و با خاطره ای دلپذیری به لس آنجلس بازگشت.
مری می گوید چه رویداد زیبایی بود، همه رقصندگان معروف وهنرمند گروه باله ملی از انگلیس، امریکا، کانادا، هاوایی به واشنگتن دی سی آمده بودند، نژاد احمد زاده و هایده احمدزاده دو استاد قدیمی از انگلیس آمده بودند، تا با گروه هایی دیدار کنند که سالها در تالار رودکی باله های جهانی را روی صحنه بردند. من بخاطر می آورم که شهبانو فرح همه میهمانان خارجی را برای تشویق هنرمندان باله به تالار رودکی می آورد. من با این بالرین ها روی صحنه زیباترین باله ها چون دریاچه قو را اجرا کردیم.
من همراه خود تی شرت هایی را از لس آنجلس برای جمع بردم، تا خاطره هایی را زنده کنم در دو شب برنامه های جالبی اجرا شد و همه هنرمندان با سابقه با خاطره ای زیبا از هم خداحافظی کردند.

اجرای موسیقی سنتی و ملی ایران
در انجمن “ایرانیان – ارمنی لوس انجلس”

1422-85

روز 5 سپتامبر در انجمن “ایرانیان –ارمن تبار” در گلندل یک برنانه موسیقی سنتی و مردمی ایران از سوی نوازندگان چیره دست و هنرمند، اساتید پژمان باقری و اسفندیاری اجرا شد که مورد توجه همه حاضران در کتابخانه انجمن گردید، پژمان باقری سوای نوازندگی چندین آواز بیاد ماندنی را با صدایی رسا و با شوق و حال اجرا کرد که مورد تشویق همگان قرار گرفت،به جزسازهای سنتی و ملی ایران مانند تار، کمانچه، ضرب، و سنتور برخی از آهنگها با ساز سیمی بوزوکی یونانی اجرا گردید، مخصوصاً آهنگ “وطن” که در دوران قاجار سرود ملی ایران بود.
باقری و اسفندیاری بیش از 20 اهنگ اجرا کردند و به درخواست  حضار برخی از آوازها  تکرار شد، انجمن ایرانیان ارمنی نزدیک به 60 سال پیش در گلندل تاسیس شد و امروز با داشتن چند هزار عضو و با پرداختن به امور فرهنگی یکی از فعال ترین نهادها در گلندل می باشد، در رده برنامه های هنری و فرهنگی بخشی نیز پرداختن به موسیقی کشورمان می باشد که در این هفته اجرای آن به عهده توانای اساتید باقری و اسفندیاری بود، خادمان فرهنگ و هنر در صورتی که علاقمند باشند می توانند با مسئولان انجمن در تماس باشند و احتمالاً با مزایایی خاص از سالن های بزرگ و کوچک انجمن استفاده کنند.

رنگ چشات با موفقیت روبرو شد

1422-86

پرویز خواننده معروف، جدیدترین آلبوم خود «رنگ چشات» را اینروزها به بازار داده که کمپانی نامدار ترانه به مدیرت جهانگیر طبریایی و وارطان آوانسیان ، آنرا در سراسر جهان پخش می کنند. خصوصا اینروزها که رکودی در کار موزیک بوجودآمده، این یک حرکت تازه در زمینه موزیک بود و یک پیروزی برای خواننده ای چون پرویز. آلبومی که شامل آثاری چون:
رنگ چشات، عطر و بیقرار و یک آهنگ بندری هدیه ای از ترانه سرایان و آهنگسازان نسل جوان ایران
تو که نیستی: آهنگ احسان، ترانه علی
دستهای تو: شعر رحمان شکوه پور- آهنگ بچه های ساحل
منو تنها  نذار: بازخوانی شده
وطن: شعر از رحمان شکوفه پور، آهنگ و تنظیم: محمد مقدم
خانوم خونه: شعر مسعود فردمنش ، آهنگ و تنظیم محمد ستاری
دریا: آهنگ و شعر: فریدون آشنا و تنظیم: پویا نیاکان
سپیده دم: بازخوانی با بازسازی تازه از سعید
خیالی نیست: شعر:داود رستمی ، آهنگ وتنظیم پیر.بی
منتظرت بودم: آهنگ وتنظیم از:پرنس، بازخوانی

1422-87

سیمین بهبهانی گفته است: «اگر آرش کمانگیر جان در تیر نهاد و آن را پروازداد تامرز کشورش را بسازد من جان در کلام نهادم و پروازش دادم تااندیشه ی شاگردانم را پروازدهم و بی مرزی را بسازم» از اینرو وقتی مرتضی قمصری از لوس آنجلس ازاو میخواهد تا یکی از سروده هایش را به خط خودش برای او بفرستد سیمین متواضعانه یکی از سروده هایش را می نویسد و برای او می فرستد.

1422-88

1422-89

1422-90

1422-91

به گزارش شهرزاد و نازلی تربتی
مدیران مجلۀ پیک برتر
گروه حمایت از خانواده  به سرپرستی خانم دکتر شیرین نوروی اقدام به برگزاری سلسله جلسات  ماهانه می کند. در روز شنبه 30 آگوست، ساعت 2 بعداز ظهر تا :30  با ورودیۀ رایگان همراه با سخنرانی گرم خانم دکتر شیرین نوروی ( فارغ التحصیل در رشته روان شناسی بالینی و فوق تخصص  در آزمون های روانشناسی ) و  آقای دکتر پیمان رئوفی (دارای دکترا در رشته روانشناسی‌ بالینی) و معرفی مهمانان این برنامه برگزار شد.
در آغاز این برنامه که با حضور جمع کثیری بالغ بر بیش از ۳۵۰ نفر از پارسی زبانان بود که تمام سنین در این سمینار شرکت کرده بودند با معرفی مهمانان آغاز گردید .
از جمله حاضرین در این گردهمایی خام سها شریف مریم قربانی ، آقای راشدی از طرف آقای دکتر هیکلی که توسط خانم دکتر شیرین نوروی معرفی شدند و سپس تک به تک شرح مختصری از فعالیت ها و همکاری خود ارائه دادند.
این مراسم با برنامه های متفاوت و جذابی از جمله سخنرانی دکتر شیرین نوروی، اجرای موسیقی زنده و قرعه کشی جوایز متنوع انجام شد.
حاضرین که در تمامی گروه سنی دراین گرد همایی ماهانه حضور داشتند ، سوالات خود را مانند همیشه مطرح  ، خانم دکتر شیرین نوروی و آقای دکتر پیمان رئوفی با کمال صبر و حوصله به تک تک سوالات  پاسخ دادند .
دکتر نوروی  و دکتر رئوفی با اشاره به نحوه کارکرد نیم کره های مغز در زندگی و تاثیر استفاده از دستگاه نروفیدبک و بایوفیدبک در اکسیژن رسانی به مغز را برای حضار توضیح دادند .
در ادامه این برنامه خانم سها شریف پزوهشگر رقص و  مهندس کامپیوتر میهمان این ماه گروه حمایت از خانواده در مورد تاثیرات روانشناختی رقص بر نیمکره های مغز را توضیح دادند .
 در پایان مراسم با اجرای موسیقی زنده با صدای آقایان بهمن ، فریار و موسیقی بابک خرمی دراین سمینار قرعه کشی برگزار شد وهدایایی  به برندگان داده شد  و مانند سمینارهای گذشته از مهمانان با میوه های تازه وودلند هیلز مارکت پذیرائی شد.
گروه حمایت از خانواده از این پس برای توانمند ساختن صاحبان مشاغل در معرفی بهتر و جامع ای  از محصولات و خدماتشان ، فضا های ویژه ای را در محل همایش های ماهیانه آخرین شنبه در انسینو کامیونیتی سنتر، در نظر گرفته است که امکان معرفی بهتر را به علاقمندان می دهد و در ضمن افراد می توانند درمورد زمینۀ کاری خود صحبت کنند و علاقمندان و یا نیازمندان به آن زمینه را از امکانات خود آگاه سازند.

 

4935 Balboa Blvd, Encino
به امید دیدار شما عزیزان در روز شنبه۳۰ سپتامبر در سالن اجتماعات انسینو کامیونیتی سنتر.

 

برای اطلاعات بیشتر با شماره
6818-344-818
تماس حاصل فرمایید.