1426-35

امیر طراح بین المللی
مادر نازنین خود را از دست داد

1426-36

هفته قبل، امیر طراح نامدار، مادر نازنین خود خانم دخی بهادری را در لس آنجلس از دست داد.
امیر علاقه وعشق عمیقی به مادر داشت و در تمام مدت بیماریش چه در بیمارستان چه درخانه، شب و روز مراقبش بود. مادری که بقول خودش بسیاری به او آموخت و قلبش برای دردمندان، نیازمندان، کودکان بیمار و تنها و خانواده های گرفتار می تپید.
خانواده بهادری مراسم یادبود او را خصوصی برگزار می کنند و هزینه ها را صرف امور خیریه خواهند کرد.
درگذشت خانم دخی بهادری، خانم نیکوکار و مهربان را به امیر بهادری، همچنین به فرزندان خانم دخی، همایون و فریبرز و همه وابستگان صمیمانه تسلیت می گوئیم و برایشان صبر آرزو داریم.
سردبیر وهمکاران مجله جوانان

ناهید پهلوان همسر عباس پهلوان
شجاعانه با بیماری می جنگد

1426-37

حدود یکسالی است که ناهید پهلوان همسر صبور و مهربان روزنامه نگار قدیمی عباس پهلوان، بی سروصدا با بیماری می جنگد، بارها به بیمارستان انتقال یافته، تحت عمل جراحی قرار گرفته و هنوز وقتی تلفنی حالش را می پرسید مهربانانه از احوال شما جویا میشود.
ناهید که در طی این مدت با پشت گرمی جانانه همسرش و دختران مهربانش «پونه» و «عسل» با همراهی همسران نازنین شان و پسران برومندش رضا و دیااکو، تحت نظر و مراقبت می باشد، اخیرا  به به دلیل همین عشق و محبت از طرف خانواده، بهبودی هایی در حالش بوجود آمده و همه دعا می کنیم تا دوباره ناهید خانم عزیز سرپا بایستد و نه تنها پشت پهلوان  و مطبوعات باشد بلکه چون همیشه درخانه اش با روی خندان بروی همه باز باشد.

سخاوت علیزاده در  بیمارستان

1426-38

سخاوت علیزاده بدنبال غده ای در ستون فقرات اش، در بیمارستان یو اس سی تحت عمل جراحی قرار گرفت و هنوز تحت مراقبت های ویژه است. سخاوت علیزاده روزنامه نگار قدیمی، بعد از یک دوره بیماری سرطان و بستری شدن های پیاپی و عمل های جراحی یک سالی بود که حال بهتری داشت، به نوشتن کتاب مشغول شده بود ولی ناگهان از دو ماه پیش دوباره گرفتار بیماری شد و شنیدیم بخاطر غده ای در ستون فقرات، حتی بحال اغما هم رفت، ولی بعد از دو عمل جراحی کمی بهبود یافت که شرایط جسمی اش همچنان حساس است.
با آرزوی اینکه علیزاده را هرچه زودتر سرپا ببینیم.

پری امینی کتاب خاطرات خود را می نویسد

1426-39

پری امینی نقاش توانا و متفاوت، اینروزها قصه پرفراز ونشیب زندگی خود وخانواده اش را در دست نوشتن دارد.
پری امینی که از صورت برجسته ترین چهره های بین المللی از جمله روسای جمهوری ، نخست وزیران، شاهان، ملکه ها و مقامات سیاسی،هنری پرتره کشیده است، زندگی پرفراز و نشیبی داشته و در یک خانواده اصیل ریشه دارد و اینک این رویدادها را قراراست در کتاب خاطرات خود بنویسد و در آن حرف از چهره های معروفی نیز می آید.

مرتضی برجسته برای یک ماه راهی دبی شد

1426-40

مرتضی برجسته خواننده معروف بدنبال دعوت کلاب های دبی، این هفته راهی این منطقه شد تا حداقل یک ماه در آنجا برنامه اجرا کند.
این شیوه خواندن یک تا 6 ماهه در کلاب ها را عارف خواننده با سابقه آغاز کرده است و راه را برای دیگر همکاران خود هموار نمود. در طی سال حسن شماعی زاده، داوود بهبودی، شیلا، ستار، شهرام شب پره، مرتضی، شهرام کاشانی بین یک تا 3 ماه در دبی روی صحنه میروند و خوشبختانه دستمزد خوبی هم می گیرند که جبران رکود کار درامریکا بویژه لس آنجلس را می کند.

عشق و ازدواج جمشید را در پاریس ماندگار کرد

1426-41

جمشید خواننده معروف، که در چند سال اخیر، در برگزاری کنسرت های بزرگ و پرهزینه در کردستان عراق، فعالیت داشت و با چهره های نامدار روی صحنه رفت، بدنبال عشق و ازدواج با دختری از یک خانواده اصیل ساکن فرانسه، برای همیشه در پاریس ماندنی شد.
جمشید گاه به گاه به لس آنجلس رفت و آمد دارد، ولی مرکز فعالیت های خود را در پاریس گذاشته تا هم بیشتر در اروپا بروی صحنه برود و هم به خاورمیانه و کردستان نزدیک باشد.

جیم مکدانل کاندید ریاست شهربانی لوس انجلس
 از انجمن ایرانیان ارمنی دیدار کرد

1426-42

هفته پیش جیم مکدانل به انجمن ایرانیان ارمنی در گلندل آمد و چند ساعتی مهمان انجمن بود. نخست از سوی هیت امناء انجمن به  ایشان خوش امد گفتند و از ساختمان و تاسیسات انجمن ارامنه  دیدار کردند، سپس با گروه کوه نوردان که مهمانی از سفر اورست سخنرانی  می کرد دیدار و سپس به سالن موسیقی رفتند که آوازهای سنتی تمرین می شد، پس از آن در دفتر هیت امناء از ایشان وهمراهان پذیرایی شد و در باره مسائل جامعه و انتخابات اینده که در چهارم نوامبر صورت می گیرد تبادل نظر شد. جیم مکدانل به اهمیت و نقش سازنده مهاجران به امریکا و نیروی سازنده آنها اشاره کردند و مخصوصا از ارامنه و ایرانیان نام بردند که چگونه این مهاجران پس از ترک وطن و تحمل دشواریها دوباره توانستند به  شکل یک نیروی فعال وسازنده ومبتکردر آیند.

ملاقات مدیر بنیاد کودک با دبیر کل سازمان ملل دربیستمین سال فعالیت بنیادکودک

1426-43

دکتر پیمان رئوفی، مدیر بنیاد کودک آمریکا ملاقات و گفتگویی با بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد در اجلاس ویژه سازمان ملل متحد داشت.
در اين اجلاس که ۲۵ سپتامبر در مقر اصلی سازمان ملل در نیویورک برگزار گردید، پیرامون اهداف سازمان ملل متحد پس از سال   ۲۰۱۵  بحث و تبادل نظر شد و نمايندگان موسسات مردم نهاد، همچون بنياد كودك در خصوص تعيين اهداف جديد سازمان ملل با نمايندگان كشورهاى مختلف و موسسات بين المللى بحث و تبادل نظر کرده و راهكارهاى جديدى براى سازمان ملل پیشنهاد و ارائه کردند.
چارچوب بحث های این اجلاس حول  محورهاي تقویت ساختارهای موجود و تشکیل موسسات جدید و تعیین اهداف محلی و تعیین روش های جدید شفافیت در برنامه های اجرایی و همکاری با موسسات خصوصی و گشترش برنامه های فرهنگی و توسعه پایدار بود.
شایان ذکر است بنیاد کودک از سال ۱۹۹۴ به عنوان یک موسسه خیریه بین المللی غیر سیاسی و غیر مذهبی و غیر دولتی در آمریکا به ثبت رسیده است و توانسته است  با ایجاد امکان ادامه تحصیل، تصویر کریه فقر و شور بختی را از چهره هزاران کودک نیازمند ولی با استعداد بزداید.
شما نیز می توانید با پرداخت حداقل ماهی سی دلار در این مسیر با ما همگام شوید و آینده یک کودک نیازمند مستعد را تغییر دهید.
برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وبسایت www.childfoundation.org مراجعه کرده و یا با شماره 310-453-0809 تماس حاصل فرمایید.

کامبیز ضرغام با عصای زیربغل

1426-44

کامبیز ضرغام کارگردان و فیلمبردار عکاس هنرمند ما در روز نمایش فیلم گزارش ساخته بهمن مقصودلو، در خانه فرهنگ دیدیم، که با عصای زیربغل آمده بود.
کامبیز می گفت بدلیل زمین خوردگی، کمر و پاهایش بشدت آسیب دیده و بهمین جهت به سفارش پزشک معالج اش ناچار است از عصای مخصوص استفاده کند تا دوباره این صدمات ترمیم شود.

ماجرای ترانه ای که 5 خواننده آنرا اجرا کردند
یار در خانه و ما گرد جهان می گردیم

1426-45

درگفتگویی با فریدون علیخانی ترانه سرای معروف با خبر شدیم که یکی از ترانه های زیبای او که در اصل با صدای عارف خواننده مشهور اجرا شده و درایران بسیار پرطرفدار است بنام «خواب ستاره…»
قصه از این قرار است که خواب ستاره در ایران بسیار معروف شده تا آنجا که پنج خواننده دیگر بجز عارف که خواننده اصلی این ترانه است آنرا اجرا کرده اند. این پنج خواننده بنامهای صالح رضائی- حامد فولاد قلم- مهیار و … این ترانه را بازسازی کرده و با اجراهای جدیدتر و با ریتم های متفاوت ضبط کرده و CDهای آنها در ایران بسیار پرفروش است و در ضمن خواب ستاره با شش اجرای متفاوت در You Tubeنیز بیننده و شنوندگان زیادی دارد و جالب اینجاست که هیچ کس حتی خوانندگانی که درایران این کار را بازسازی کرده اند هم نمی دانند که خواب ستاره را کدام ترانه سرا سروده و  آهنگ آن از کدام آهنگساز می باشد تنها عارف خواننده اصلی این ترانه است که همکاران خود را می شناسد ترانه از فریدون علیخانی و آهنگ از پرویز رحمان پناه در Internet و Face Book. بسیاری از طرفداران این آهنگ پرسیده اند که اگرکسی سازندگان این آهنگ زیبا را می شناسد دیگران را هم از این معما که بارها و بارها در Internet مطرح شده است باخبر سازند تا سرانجام خبر به خود فریدون علیخانی ترانه سرای این اثر رسید و فریدون که سالهاست با مجله جوانان از ایران تا به امریکا دوستی وهمکاری نزدیک دارد درتماسی با آقای مهدی ذکایی سردبیر مجله این موضوع را مطرح کرد. ما از علیخانی که ترانه های فراوانی با صدای خوانندگان عزیزمان چون: ویگن – معین- ستار- سیاوش قمیشی – عارف- مرتضی- شهره – لیلا فروهر و بسیاری دیگر در بازارموسیقی دارد پرسیدیم چرا یک آهنگ که به این صورت بسیار معروف میشود در ایران در امریکا واروپا و کشورهای دیگر ولی هیچ کس بجز خواننده اصلی این کار از سازندگان این اثر با خبر نیست و مردم از یکدیگر می پرسند که راستی میدانی که شعر خواب ستاره را کی نوشته است و فریدون علیخانی میگوید: هیچ کس گناهی ندارد ما دراین دنیای دیوانه دیوانه پخش شده ایم و گاهی حتی از حال و احوال یکدیگر با خبر نیستیم تا چه رسد به اینکه خواب ستاره را کدام شاعر نوشته است و درواقع به نظر من هیچ فرقی هم نمی کند چون من این ترانه را ننوشته ام که معروف شوم من شعر و ترانه می نویسم چون کارم ترانه سرایی است حال اگر کمپانی های پخش آهنگ دستشان کوتاه از این اوضاع می باشد نمی توان کسی را مقصر دانست. از او پرسیدیم که چه می کند و آیا همراه با ترانه سرایی بکار دیگری نیز مشغول است فریدون جواب میدهد که چند سالی به دانشگاه بازگشتم و در رشته روانشناسی تحقیقاتی نیز داشتم و بصورت آزاد در کار روانشناسی مشغول می باشم و اخیرا کار نوشتن را بیشتر از پیش در دست دارم و با فرهاد بشارتی که در گذشته کارهای خوبی با هم داشتیم کارهای جدیدی دارم ودر نظر دارم در شعر و ترانه پرکارتر باشم و کتاب شعری که چندین سال است برویش کار می کنم به پایان برسانم. فریدون در ضمن اضافه می کند که بسیار خوشحالم ترانه سرایی و آهنگ سازی درایران بسیار خوب پیش میرود و حتی تعجب می کنم که باکارهای زیبائی که از ایران می آید هنوز در ایران بسیاری به دنبال خواب ستاره و سراینده آن هستند این موضوع مرا بسیار خوشحال می کند. از فریدون علیخانی دعوت کردیم در جوانان رادیو با هم گفتگویی داشته باشیم که با کمال میل پذیرفت و اما…
خواب ستاره
نشسته ام باز کنار تو
اومدی سراغم
نگاه تو روشن شبهای بی چراغم
صدای من وقتی قصه داره
که رنگ چشم تو غصه داره
شب منو تو باز دوباره انتظاره
نگاه تو رنگ بوسه داره
لبهای من گرم و بیقراره
سکوت شب یک آسمون  ویک ستاره
بارون گل شد خواب ستاره
به انتظار بغض ابر پاره پاره
تا قلب آسمون می بارم با تو تنها
فصل منو تو باز رسیده روی ابرها
کنار تو آروم میام پا میذارم
چراغی تو دست شبها جا میذارم
که روشن بمونه آسمون بی ستاره
به شوق تو عهدی با چشمات می بندم
دوباره به عشق به این دل می خندم
قصه عشق بازی چرخ روزگاره

پاسخ دو مسابقه و برندگان مسابقه

1426-46

در پاسخ به مسابقه 33 هنرمند سرشناس در مجله شماره 1412، در میان جواب های رسیده، به 5نفرکه تقریبا جواب درست داده بودند به حکم قرعه هر کدام چند سی دی تعلق گرفته که بایشان پست میشود.
برندگان: حمیرا کریمی(سیاتل) مهناز اخوان (نیویورک) ناصر حکیمی( سانفرانسیسکو) برندگان تلویزیون، پرینتر و دستگاه DVD
احمد گمرکی (اورنج کانتی)شامیران بنیامین (گراناداهیلز)  بتسی خوبیار(کالیفرنیا) نانسی الیاس (تورلاک) کتی قهرمانی (مانی هیل)، برندگان آلبوم خوانندگان.

مسابقه چهره سرشناس

1426-47

در جواب مسابقه شناسایی چهره سرشناس (محمد شمس آهنگسازبرجسته)در مجله شماره 1415 به حکم قرعه به 5نفر 5 آلبوم تعلق گرفت. امیر حقیقی- ونوس اقبالی- مهدی کاظمی- مینا کهربائی- سوسن فرشاد.
از این دوستان تقاضا داریم آدرس خود را برای جوانان ایمیل یا فکس کنند.