1433-87

لیلا فروهر فرشته های کوچولو را خواند

1433-88

لیلا فروهر هنرمند متعهد و محبوب در قدمی نکو به یاری کودکان بی سرپرست وبی خانمان با اجرای ترانه ای ماندگار بنام فرشته های کوچولو دین خود را به جامعه خود ادا می کند.
در این اقدام انسانی هنرمندانی چون بابک صحرائی وعارف شکوری با ترانه و ملودی زیبای خود همگام با لیلا در شکوفائی این اثر یار و یاور او بوده اند.
ویدئوی پر احساس این ترانه ماندگار را کوجی زادوری به تصویر کشیده و بی شک فرشته های کوچولو نمایانی پراحساس در خاطر یک ملت باقی خواهد ماند.
ویدئو این ترانه همین هفته مصادف با روز شکرگزاری از طریق رسانه های تلویزیونی و اینترنتی در سراسر جهان به نمایش در می آید.

انرژی فسیلی و انرژی جایگزین آن

1433-89

مهرداد رادپور گلندل
روز بیست و یکم ماه مارچ درسالن کتابخانه “انجمن ایرانیان ارمنی لوس انجلس” یک سخنرانی در مورد “کمبود انرژی فسیلی جهان و احتمالات انرژی جایگزین” برگزار شد که سخنران جلسه از همکاران مجله جوانان، دکتر روبرت بامبان استاد دانشکاه و معاون اکادمی علوم طبیعی روسیه در امریکا بود. نخست دکتر مهدی حاتمیان از کارمندان سابق سازمان فضایی امریکا “ناسا” و رییس بخش مهندسی یکی از بزرگترین سازندگان نرم و سخت افزار در جهان به معرفی دکتر بامبان پرداختند، سپس سخنران با یک نگاه تاریخی از زمان شکل گیری کره زمین و دورانهای تحول و تکامل آن و شکل ذخیره سازی طبیعی مواد کانی در طبیعت که سازه زیر ساختارکره خاکی است سخن را آغاز کردند، و دورانهای متفاوت تکامل را از پیدایش موجودات تک سلولی تا انسان امروزی و چرخش فکری بنیادی بشر پس از دوازده میلیون سال کوچ در تصمیم یکجانشینی او با برسی برشهای زمانه ای و ارتباطات خورشید، کره خاکی و انسان و عاقبت هر سه و طول عمر باقیمانده و میزان ذخائر نفت و گاز و احتمالات جایگزین مانند، روغن های گیاهی، امواج دریا، باد و نیروی خورشیدی که به کره زمین نمی رسد اما میتوان از آن بهر گرفت سخن گفتند، و مشکلات بهره برداری از انرژیهای جانبی را توضیح دادند، در ضمن از موجودی قابل استفاده انرژی فسیلی و ذخائر آن در رابطه با ازدیاد نفوس و روش بهره گیری از اورانیوم 234 که در آبهای دریاها که بشکل اب سنگین تا 30 هزار سال و بصورت اب سبک تا 60 هزار سال میتواند نیازهای سوختی را برآورده کند سخن گفتند و در پایان به برخی از سوالات حاضران پاسخ دادند.

این هفته در رادیو جوانان Javanan Radio
چند مصاحبه گم شده فریدون فرخزاد، عبدالعلی همایون و برنامه نوروزی رادیو ایران قبل از انقلاب را گوش بدهید

1433-90

برای اولین بار چند مصاحبه پخش نشده و بقولی گم شده فریدون فرخزاد در سال 1989 و دکلمه اشعارش را در جمعه 26 نوامبر از ساعت 9 صبح تا 10و 9 تا 10 شب و 9 تا 10 صبح روز پنجشنبه 4 دسامبر و 9 تا 10 شب، و گفتگویی پخش نشده از عبدالعلی همایون چهره قدیمی سینما، تئاتر و تلویزیون سرکار استوار معروف در سال 1995 را از ساعت 11 تا 12 روز چهارشنبه 3 دسامبر و 11 تا 12 شب همان تاریخ و برنامه ویژه نوروزی رادیو ایران قبل از انقلاب را از ساعت 9 تا 10 صبح و 9 تا 10 شب چهارشنبه 3 دسامبر از رادیو جوانان گوش کنید.

 

طرح جنجالی شهلا درریز بر تن ستاره جوان براوو

1433-91

لباس جنجال برانگیز ستاره محبوب و جوان ریالتی شوی «براو» «بلونا کریتی» در مراسم AMA، که توسط شهلا درریز طراح بین المللی طراحی شده، ناگهان در سراسر جهان هنر و فشن پیچیده است.
صدها شبکه تلویزیونی و رادیوئی، نشریات، و وب سایت در سراسر گیتی، درباره این طرح جنجالی و بسیار مدرن وانقلابی در فشن و طرح آن شهلا درریز گفتند و نوشتند بلونا ستاره جوان ریالتی شوی Bravo’s Euros of Hollywoodبروی همه تیتر خبرهای هنری پرواز کرد و از دیدگاه صاحبنظران فشن، یکی از سکسی ترین چهره سال 2014 معرفی شد که در کنار او سلینا گومز، زندایا جای دارند و خود بلونا شهلا درریز را در مصاحبه ها، مبتکرترین و مدرن ترین طراح خواند.
درودی داریم برای شهلا درریز عزیز طراح برجسته بین المللی که همیشه با فروتنی خاص خود، هر روز گام بلندی بر می دارد و الکساندر درریز که اخیرا با طرح های خود هالیوود را تکان داد.