1439-62

فرخ مادرش را از دست داد

1439-78

 

فرخ خواننده معروف، این هفته مادر عزیزش را از دست داد.
فرخ از هنرمندانی است که به خانواده دلبستگی ویژه ای دارد و ازدست دادن مادر، برای او یک اندوه بزرگ است.
مجله جوانان، این اندوه بزرگ را به فرخ عزیز وخانواده تسلیت می گوید.

درگذشت مادر حسین مجید

1439-79

درست یکسال بعد از درگذشت همسر حسین مجید چهره معروف رادیو تلویزیونی، هفته قبل منصوره نجاتیان مادرش نیز در سن 91 سالگی در ایران درگذشت.
منصوره نجاتیان بانوئی فرهیخته و مترقی، زندگی مملو از افتخار را پشت سر گذاشت و تا دقایق آخر زندگی، بخود متکی بود و با فکر و روحیه ای مثبت زندگی کرد و زندگی جدید خود را از روز شنبه سوم ژانویه 2015 آغاز کرد.
درگذشت این بانوی نازنین را به دوست وهمکار عزیزمان حسین مجید و خانواده محترم شان صمیمانه تسلیت می گوئیم.
سردبیر و همکاران در مجله جوانان

مرتضی احمدی هنرمند قدیمی تاتر،  رادیو تلویزیون و سینما در 90 سالگی درگذشت

1439-63

مرتضی احمدی بازیگر سینما، رادیو تلویزیون و تاتر، در سن 90 سالگی در منزل شخصی اش در تهران درگذشت. مرتضی احمدی بچه جنوب شهر تهران، محصل مدرسه شرف و روشن، از 16 سالگی ورزش باستانی و فوتبال را شروع کرد تا سال 1325 در تیم باشگاه ها بازی کرد درحالیکه از سال 1323 در تیاتر فرهنگ به پیش پرده خوانی پرداخت و به بازیگری تیاتر هم روی آورد. که وقتی پدرش ماجرا را فهمید، او را از خانه بیرون کرد و احمدی مدتی بعد بعنوان تعمیرکار در راه آهن به کار دعوت شد در سال 1323 به رادیو تهران و رادیو ایران در برنامه های کمدی شرکت نمود و با تیپ بابا جاهل گریان گل کرد، در سال 1353 نقش اول سریال هردمبیل نوشته و کارگردانی پرویز خطیبی را بازی کرد در سال 1356 بعنوان محبوب ترین هنرمند رادیو انتخاب شد.
در سال 1326 دوبلور فیلم های خارجی شد.
بازی در سریال تک مضراب، سلطان صاحبقران، هفت شهر عشق، آئینه و زیر بازارجه در سالهای 1356 تا 1377 در کارنامه او جای دارد در سال 1349 در فیلم حسن کچل به ضربی خوانی روی آورد و 5 آلبوم بصورت صفحه به بازار داد. احمدی بیش از 400 ترانه ضربی و 150 ترانه فکاهی خواند، دوبله مجموعه پینوکیو از قدرت هنری او سخن گفت. بعد از انقلاب در سریال های آرایشگاه زیبا، کت و شلوار خواستگاری، دانی و من ، ظاهر شد. مرتضی احمدی همیشه شب های یلدا را دوست داشت و دوستان قدیمی را به خانه خود دعوت می کرد و سرانجام در شب یلدا با زندگی وداع گفت.
مرتضی احمدی عاشق تیم فوتبال پرسپولیس بود و همیشه با دوستان خود برسر پیروزی این تیم شرط بندی می کرد.

 

درگذشت آخرین همسر زنده یاد ویگن
هفته قبل یار ویگن، همسرش «کرن» با زندگی وداع گفت

1439-80

«کرن» که در طی چند دهه شب و روز درکنار ویگن بود، حتی با او راهی کشورهای مختلف می شد، تا مراقبت های ویژه را از سلطان جاز ایران بعمل آورد. از روزی که ویگن مبتلا به سرطان شد تا روزی که رفت، همه لحظات کنارش بود، همانگونه که دختران هنرمندش کنارش بودند.
با سفر ابدی ویگن، کرن هیچگاه لبخندی بر لب نداشت، همه تلاش اش این بود که خاطرات خود را با این هنرمند جاودانه منتشرکند، تا آخرین مراحل آن نیز رفت، ولی بدلیل بیماری سرطان، امکان برگردان آن به فارسی پیش نیامد.
کرن که مرتب سالگرد درگذشت ویگن را برگزار می کرد، اصرار داشت درکنار او بخاک سپرده شود و سرانجام هفته قبل به آرزویش رسید و به عشق ابدی خود پیوست.
درگذشت کرن را به فرزندان اش، به خانواده اش و به دوستانش صمیمانه تسلیت می گوئیم.

 

باری دیگر رنگين كماني ازآرزوها بر آسمان لس آنجلس پديدار شد و جمع آوري هديه هاي سال نو توسط رادیو ۶۷۰ ای ام با موفقيت به انجام رسيد

1439-64

سلام بر آنان که در تلاشند تا دنیا را جای بهتري برای كودكان سازند! همزمان با فصل تعطيلات و سال نو میلادی با همت راديو ٦٧٠، گروه حمايت خانواده و بنیاد کودک امسال تعداد زيادي اسباب بازي، البسه و پتو براي كودكان نيازمند مركز كودكان بی پناه و بيمارستان كودكان لس آنجلس جمع آوري شد. خانم پوپك مظفري مسئوول اين پروژه در راديو به ما گفتند كه محبت و انسان دوستي جامعه ايراني وصف ناشدني است. دكترشيرين نوروي موسس گروه حمايت خانواده از هموطنان سخاوتمندي كه در اين روزها به موفقيت اين پروژه كمك كردند سپاسگزاری کردند. دکتر پیمان رئوفی مدیر بنیاد کودک نیز از هموطنان مهربان به خاطر محبتشان قدر دانی کردند و ياري رساني به نيازمندان را از صفات والاي انساني شناختند. لازم به ذكر است كه مسووليت حمل و نقل اقلام اهدايي به عهده شركت وي آي پي تور بود كه آقاي ماركو خراساني اين مهم را به انجام رساندند. جا دارد از فروشگاه هول سام چویس در ارواین ، مراكز فرهنگي ايمان، ارتض و بت ديويد كه محلهاي جمع آوري هداياي مردمي بودند تشكر كنيم. دست اندركاران راديو٦٧٠ به خصوص خانم ها لیدا حنایی، شهرزاد اردلان، طناز فتحی و آقايان عليرضا حكمت شعار، شان فاضلی، آرمان يموتي، پرویزفیروزکار و ساسان کمالی زحمات زيادي متقبل شدند كه از آنان نيز سپاس گزاريم. شایان ذکر است که آقای رحمت رحیمیان از اعضا هیات مدیره گروه حمایت خانواده نیز در این پروژه راه گشا بودند.

توضیح شهرام شهرابی برگزارکننده کنسرت بزرگ گوگوش و ابی در لاس وگاس

1439-65

شهرام شهرابی برنامه گذار با سابقه و مسئول برگزاری کنسرت بزرگ گوگوش و ابی در لاس وگاس درباره اخبار منتشره در سایت ها و فیس بوک ها به جوانان گفت:
کنسرت این دو چهره نامدار موزیک در تاریخ 27 دسامبر در Mandalay Bay لاس وگاس با شکوه خاصی برگزار شد. در این سالن بزرگترین خوانندگان جهانی روی صحنه میروند و مسلما جایگاه خانم گوگوش و آقای ابی در چنین سالنی بود.
من بدلیل مسئولیت این کنسرت بزرگ، از ده روز قبل دچار استرس شده بودم، چون مسئولیت بزرگی بر دوشم بود، همین سبب شد تا چهارشنبه، سه روز قبل از اجرای کنسرت، من به بیمارستان تارزانا در لس آنجلس منتقل شدم. پزشکان نظر دادند که من باید دو سه روزی استراحت کنم، ولی من روز شنبه خودم را به کنسرت رساندم البته ما یک تیم حرفه ای داشتیم که از طریق ایمیل و تکس و تلفن، مرتب با هم حرف می زدیم همه امور کنسرت را با هم تنظیم می کردیم و اشکالات را بررسی می نمودیم همانطور که بالای 7 هزار نفر ایرانی با شخصیت و محترم در سالن حضور داشتند، برنامه با نظم خاص و بسیار حرفه ای برگزار شد.
تنها مسئله ای که ازدیدگاه خانم گوگوش و آقای ابی سبب مشکل شده بود، دیرآمدن این جمعیت به سالن بود، معمولا در میان ما رسم است که هر ساعتی اعلام شود، یک ساعت و حتی یک ساعت ونیم بعد خودمان را به برنامه میرسانیم و همین سبب شد تا ما از خانم گوگوش و آقای ابی تقاضا کنیم، برنامه را دیرتر شروع کنند و حدود 45 دقیقه بعد برنامه با دلخوری بحق خانم گوگوش آغاز شد و ایشان برای همه حاضرین هم توضیح دادند و هم گلایه کوچکی کردند.
مسلما ورود بالای 7 هزار نفر به سالن با توجه به قوانین امنیتی سالن و سختگیری های خاص آنها، وقت می برد، ولی خوشبختانه برنامه به خوبی شروع شد و با زیبایی ادامه یافت و با شور و هیجان مردم، به پایان رسید، ولی براستی باعث تاسف است که در یک شهر مثل لاس وگاس، در طی 3 شب، چرا باید 7کنسرت برگزارشود. درحالیکه این کنسرت زودتر اعلام شده بود، درواقع این کنسرت با موفقیت اجرا شد، ولی شاهد بودیم که چندین کنسرت دیگر با مشکلاتی روبرو بود. کاش در سالهای آینده، خوانندگان عزیزمان، با شناخت کنسرت گذاران. اینکه واقعا آنها چقدردراین کار تجربه دارند با آنها وارد گفتگو بشوند و اینگونه اعتبار خوانندگان ما زیر سئوال نرود.
درباره ماجرای کنسرت شهرام کاشانی در آلمان، هفته های آینده مطلبی خواهیم داشت.

کیا برای اولین بار در Face Book

1439-66

کیا حدود یک ماه است که صفحه ی فیس بوک خود را به نامKIA ARIAN باز کرده است. دوستداران کیا می توانند از این طریق با او تماس بگیرند.
در ضمن کیا تشکر دارد از تمامی شبکه های تلویزیونی و BIA2.com و مجله جوانان برای پخش ویدئوی «نکنه ازم خسته شدی»