1445-73

تاده آبولیان آهنگساز و تنظیم کننده
مسافری هنرمند از ایران

اخیرا1445-74 هنرمندان جوان و توانای داخل ایران، برای گسترش فعالیت های خود به امریکا می آیند خیلی ها جذب جامعه امریکایی میشوند، بعضی همچنان علاقمند فعالیت در جامعه ایرانی هستند.
تاده آبولیان از جمع همین هنرمندان است که اخیرا به لس آنجلس آمده و آماده همکاری با هنرمندان آشنای ایرانی است.
«تاده» که کار تنظیم را در ایران با بازسازی آثار واروژان شروع کرده، آهنگهای محبوب واروژان: باورکن- پل – پوست شیر را در فضای دیگری تنظیم کرده است.
تاده نزد اساتیدی چون حامد جواهرجو، ادموند استپانیان و آلبرت آراکلیان تعلیم دیده و کار و حرفه ای خود را از 10 سال پیش با خواننده ارمنی زبان «هنری» شروع کرده و بعد با احسان غیبی، مسعود سعیدی، خشایار فکی در زمینه تنظیم کار کرده و آهنگی برای علی اصحابی تنظیم کرده و بیشتر کارهایش از شبکه 2 تلویزیون و رادیوهای خانواده، صبا، صدای آشنا، رادیو فصلی و اقتصاد پخش شده است. او برای بعضی از خوانندگان جوان داخل ایران نیز کارهای متعددی را Mix و Mastering کرده است.
تاده آمده تا در فضای بزرگتری کار تنظیم را ادامه دهد، و با علاقه ای که به موزیک مدرن و الکترونیک دارد، بدنبال خواننده های خوش صدا می گردد تا کمک شان کند و آنها را روانه صحنه ها کند.
با تاده با فیس بوک Facebook.com/Tadeh Aboolianتماس بگیرید.

خواننده ای حرفه ای درجوانان رادیو
در برنامه بازتاب شهرام بروخیم

موزیک1445-75 و خواندن موزیک هنریست که بسیاری به آن علاقمندند و تقریبا هفته ای نیست که در میان این جامعه پرطرفدار اتفاق تازه ای نیفتد. این هفته در برنامه بازتاب در رادیو جوانان با صدایی آشنا شدیم که خاطره بسیاری از بزرگان موزیک سنتی را برایمان زنده میکند. بنفشه صبوحیان که مدت 8ماه است از ایران آمده به درخواست شهرام بروخیم هنرمند تاتر و سینما و مجری برنامه بازتاب دراین رادیو به هنرنمایی می نشیند. بنفشه که تعلیمات موسیقی و آواز خود را با خانم هنگامه اخوان، مجید ورزی طلب (رضوی سروستانی شاهمرادی) و خانم پریسا دیده است، علاوه بر آشنایی بر گامهای مختلف از صدایی مخملی و پراحساس برخوردار است. بنفشه در برنامه رادیویی جوانان بدون موزیک و به تنهایی چندین قطعه از ترانه های بیاد ماندنی سنتی را به زیبایی اجرا کرده و برنامه بازتاب را با لطفی خاص و متنوع تر از همیشه ارائه داده است.
بنفشه می گوید استاد او رضوی سروستانی در اولین درس آواز به او گفته، که باید بدون میکروفن وبدون موزیک بخوانی و درست بخوانی تا موزیک را برای زیباتر شدن ترانه بکار گیری نه اینکه ضعفهای صدا را با میکروفن و موزیک بپوشانی. بنفشه بدنبال تدارک کنسرتی است و تمرین های خود را با چند موزیسین بنام آغاز کرده است.