1447-92

1447-91

1447-96

شاعر، نویسنده و ترانه سرای جانشین ناپذیر
معینی کرمانشاهی نود و سه ساله شد

1447-64

این روزها نویسنده و شاعر و ترانه سرای نامدار معاصر 93 ساله شد که بسیاری از فرهیختگان و اهل ادب و موسیقی معتقد به او و کارنامه ی درخشانش در قلمرو فرهنگ در جشن دل انگیز ولادتش با شور و شوق زایدالوصف حضور یافتند.
استاد معینی که در نوجوانی وجوانی به نقاشی روی برده بود که با چیره دستی تابلوهای نقاشان بزرگ و پرآوازه ی جهان را ترسیم می کرد که شناخت آثار او از تابلوهای اصلی قابل تمیز نبود با مخالفان متعصب و عقب مانده روبرو شد چرا که او از دو سه تابلوی نقاشی از نقاشان بزرگ هم که «مسیح مصلوب» و «مریم مقدس» را کشیده بودند ترسیم کرده بود. مخالفان می گفتند: «این کفرو الحاد است تو باید امامان را می کشیدی» معینی تابلوها را پنهان کرد… اما آن سرکشی و طغیان و عصیان درونی را که نمی شد مخفی ساخت، پس با همان توانمندی احساس های برانگیزاننده اش را به قالب شعرو ترانه تصویر کرد که درکار خود یگانه شد آنها که به تأمل این آثار را می خوانند و یا می شنوند شاهدان صادق این اتفاق فوق العاده اند فقط اوست که می تواند با شور و هیجان و با بهره گیری از آن شعله های سرکش درونی «تاریخ ایران» را در جلدهای متعدد به قالب نظم کشد و یا ترانه هائی مثل «طاووس» بسازد که یک «تابلوی نقاشی» ماندگار است. معینی درغزلها و قصیده هایش نیز از تشبیهات و انتقادات و تصاویر وحشی واژه های پرمعنا و خوش ترکیب بهره می گیرد. ترانه های او بکر و بدیع و رنگین است که آهنگسازان و خواننده های پرآوازه و برجسته را به همکاری با او در طول دهها سال مشتاق کرده است و مقام و موقع و موضع آنها را تثبیت و محکم نموده است. «جوانان» درهفته های آینده به معرفی بیشتر این بزرگمرد جانشین ناپذیر قلمرو شعر و ادب و ترانه سرائی خواهد پرداخت. و سالروز تولد او را صمیمانه به خود استاد و اعضای خانواده او به ویژه دختر شایسته احترامش نوشین معینی کرمانشاهی تبریک می گوید.

بیل بوردهای نوروزی آوا دنتال

1447-65

گروه دندانپزشکان اوا دنتال به مدیریت دکتر ابراهیم قربانیان، اخیرا بمناسبت نزدیک شدن نوروز، بیل بوردهایی در لس آنجلس با نام Happy Noruz برپا ساخته اند که توجه جامعه امریکایی را هم بخود جلب کرده و یکی از مسئولین فیس بوک ها و وبسایت های اوا دنتال می گفت بسیاری از امریکایی ها با کنجکاوی درباره نوروز می پرسند وهمین نشان میدهد، که چنین بیل بوردهایی، می تواند در شناساندن سنت های دیرین ایرانی نقش مهمی داشته باشد.
مسلما صاحبان مشاغل می توانند با بیل بوردهایی در نقاط مختلف امریکا، این توجه را بسوی زیباترین جشن سال، یعنی نوروز ایرانی جلب نمایند.

چهارمین فستیوال نوروزی منطقه واشنگتن
در الکساندریا برگزار میشود

1447-66

شهره عاصمی همکار مطبوعاتی وهنرمند سرشناس تیاتر، امسال برای چهارمین بار، فستیوال نوروزی منطقه واشنگتن بزرگ را در شهر قدیمی الکساندریا در ویرجینیا برگزار می کند.
همه ساله هزاران ایرانی در این مراسم شرکت می کنند و صاحبان مشاغل غرفه های مخصوص خود را در آنجا برپا می دارند وجالب اینکه همه ساله گروه زیادی غیر ایرانی از جمله امریکایی ها در این جشن حضور دارند، رسانه های امریکایی از همه لحظات آن گزارش تهیه می کنند.
همه ساله گروهی از هنرمندان، رقصندگان و نوازندگان و همچنین حاجی فیروز، عمونوروز در این جشن روی صحنه می آیند.

درگذشت وازیک قازاریان قهرمان سابق بوکس

1447-67

وازیک قازاریان قهرمان سابق بوکس ایران و آسیا، هفته گذشته در لس آنجلس درگذشت.
وازیک متولد آبادان بود، که 8 سال به فعالیت در رشته بوکس مشغول بود تا به عضویت تیم ملی ایران درآمد. در سال 1958 و با شرکت در مسابقات آسیایی، در توکیو به موفقیت های بزرگی دست یافت. وی در سال 1960 عضو تیم ملی درالمپیک رم شرکت کرد، که متاسفانه حق او را پایمال کردند ولی او در طی سالها در مسابقات مختلف در ماکو، تفلیس، ارمنستان، آلمان، ژاپن، صاحب مدال شد و براستی یکی از بهترین بوکسورهای ایران بود.
وازیک در امریکا همیشه درکنار کانون بوکس ایران فعال بود و بجز افتخار قهرمانی، یک انسان و دوست خوب همه بود.
مجله جوانان درگذشت این قهرمان قدیمی را به جامعه ورزشی و خانواده محترم قازاریان تسلیت می گوید.

استاد فرهاد وارسته درگذشت

1447-68

دكتر فرهاد وارسته بنيانگذار ورزش كاراته در ايران و دو دوره نايب رئيس پیشین فدراسيون جهاني كاراته بود.
که پس از پایان تحصيلات در رشته علوم سياسي در سال 1344 به كشور بازگشت و در همان سال نخستین كلاس كاراته را در خیابان بهار ایجاد کرد.
سن سی وارسته در سال 1976 مدير فنی اتحاديه كاراته آسيا و اقيانوسيه شد و پس از آن عضو هيات مديره اتحاديه آسيا گرديد، اهمیت ایران در کاراته به مرحله ای رسید که در سال 1355 مسابقات رسمی اتحاديه كاراته اروپا در ايران برگزار شد.
سن سی وارسته دان 10 كاراته در سبک کان ذن ریو که این روزها بنام کاراته ایران شناسایی میشود.
امروز در ایران بیش از یک میلیون نفر کاراته کار می کنند و با آنکه بسیاری از آنها در سبک های متفات تمرین می کنند اما جملگی استاد وارسته را بعنوان پدر کاراته ایران می شناسند و به او کرنش و احترام می گذارند. با انکه ایشان پس از انقلاب ترک وطن کردند و در غربت چشم فرو بستند.
فدراسيون كاراته همین جمعه 15 اسفند در مراسمی یاد بود از این بزرگ مرد خواهد داشت.