1450-93

مرتضی قمصری و اسی قمصری
مادرشان را از دست دادند

1450-84

هفته قبل دوستان خوب، مرتضی قمصری عزیز و اسی قمصری عزیز، مادر گرامی شان را در ایران از دست دادند.
مادری فداکار و مهربان و مسئول که همیشه بیادش خواهند بود.
همکاران مجله جوانان این مصیبت را به این دو دوست گرامی و خانواده محترمشان تسلیت می گوید.

جمع آوری کمک برای سفر سارا سفری به اورست و کمک به دختران نپالی

1450-85

هفته در خانه فرحناز و جوزف سومخ دو ایرانی خیرخواه، گردهمائی 80 نفره ای برپا بود تا برای سفر سارا سفری خانم جوان ایرانی فاتح قله های بزرگ جهانی و یاری به دختران نپالی، کمک جمع آوری شود، در این شب گروهی از انسانهای خوش قلب براستی دلسوزانه و مسئولانه آماده کمک بودند.
سارا سفری که با عشق و ایمان و مقاومت خاص دست به این سفرها و فتح قله ها زده است، بیشترین تلاش خود را برای کمک به دختران نپالی که از همه امکانات زندگی و تحصیل محروم بودند بکار گرفت و اینک خیلی از این دخترها وارد دبیرستان، حتی حضور در دانشگاه ها شده اند.
سارا سفری که راهی سفر 60 روزه به اورست است در شب انسانی و خیرخواهانه هفته قبل موفق به جمع آوری 2 هزار دلار شد که با توجه به کمک های قبلی تا مبلغ 26 هزار دلار رسیده و بقولی با دست پر راهی سفر تازه خود می باشد.
سارا هنوز نیاز به کمک دارد تا دختران بی پناه نپالی را در رسیدن به هدف هایشان یاری دهد.

1450-86

حضور یک خانم دکتر ایرانی در ماراتن لس آنجلس

1450-87

1450-88

در دو ماراتن در لس آنجلس، یک خانم دکتر ایرانی، تنها خانم ایرانی بود که در این مسابقه حضور داشت و تا آخر خط نیز رفت و مدال مخصوص آنرا هم دریافت کرد.
«دکتر میترا ذکریایی» که خود برنامه ویژه تلویزیونی «نشنال هلت» را در شبکه عصر امروز دارد، می گوید خوشحالم که بعنوان یک زن ایرانی در این مسابقه حضور داشتم، خصوصا اینکه اصولا مسابقات ماراتن با هدف های انسانی همراه است.
«میترا ذکریایی» که همه عمر ورزش کرده در دانشکده عضوتیم بسکتبال بوده، به شعار: آب، خواب، غذا، استراحت، نور خورشید و ورزش باور دارد، می گوید ماراتن را از سال 2007 شروع کردم، آنروزها در فرزنو بودم، 26 مایل را طی کردم، بعد در کارمل، ما را با اتوبوس به منطقه ای بردند، که باید 55 فوت را بالا می آمدیم، در شرایطی مسابقه را شروع کردیم که با زیباترین منظره روبرو بودیم، باید مسابقه را 6 ساعته تمام می کردیم، چون جاده ها را بخاطر ما بسته بودند.من آن مسابقه را هم تمام کردم. تا سال 2009 در سانفرانسیسکو سال 2013 در لس آنجلس، سرانجام امسال دوباره در لس آنجلس در هوای گرم ولی بهرحال مطبوع ماراتن را شروع کردیم در مسیرمان مردم با شیلنگ آب بروی ما می پاشیدند، تا دچار خشکی پوست و تشنگی شدید نشویم، البته صدای آمبولانس ها از هر سویی می آمد، گروهی در نیمه راه افتاده بودند، چند نفری دچار شکستگی دست و پا شدند، ولی بهرحال عده ای هم چون من تا آخر مسابقه آمدند. طول مسابقه 26 مایل بود، من در میان اسامی نام ایرانی ندیدم، ولی در مسیر یکی دو تا ایرانی را دیدم، درحالیکه انتظار داشتم، ایرانیان چون خیلی از ملیت ها، در مسیر حاضر شوند، شرکت کنندگان را تشویق کنند.
آرزو داشتم ایرانیان چه مرد و چه زن در این مسابقات شرکت کنند، ولی بهرحال بعنوان تنها زن ایرانی حاضر دراین مسابقات و اینکه تا آخر خط رفتم خوشحال بودم و قصد دارم همچنان در مسابقات سال های آینده نیز در میدان ماراتن ها باشم.
درود می فرستیم به خانم دکتر میترا ذکریایی که شجاعانه این مسابقه را تمام کرد با او یک مصاحبه رادیویی نیز داشتیم که این هفته دوباره در روز ؟؟؟ پخش میشود.

حفظ اعتبارمادر و زنده نگهداشتن نام پدر

1450-89

به جرات در طی سالهای گذشته، که اینک به سی و چند سال رسیده، فیروزه خطیبی بعنوان یک ژورنالیست آگاه، نه تنها در عرصه رسانه ها فعال بوده ودرخشیده، بلکه کوشیده اعتبار مادر هنرمندش  زینت خطیبی را حفظ کند، همیشه با او در محافل و مجالس مختلف ظاهر شده، در پشت پرده به او یاری داده تا کتاب خاطرات خود را بنویسد، از سوی دیگر در تمام این سالها، در هر حرکت هنری و فرهنگی، نام پدر را زنده کرده در چاپ دوباره و چند باره کتاب خاطرات اش درارائه ویدیوهای نمایشی و تلویزیونی اش، در برگزاری سالگردهایش، گفتگو درباره سوابق هنریش در رسانه های مختلف، اینکه پرویز خطیبی بنیانگذار سبک های مختلف در زمینه موسیقی سنتی، تیاتر، تلویزیون و سینما بوده، از همه وجود خود مایه گذاشته است.

گردهمائی ایرانیان در وست لیک ویلج
نوروز بازار 1394

1450-90

نوروز بازار امسال این گروه با حمایت بنیاد دانش نیا و همکاری و تلاش فراوان تنی چند از اعضای محترم این گروه خانمها: منیژه تیموری و مادر و خواهر گرامی شان،افسر اردلان،مهشید سلماسی، مینو صحرائی و اکرم عسگرنیا به پشتیبانی از بنیاد نوروز با حضور مهرداد پارسا در روز شنبه 7 ماه مارچ برگزار شد.
و باسپاس و تشکر فراوان از عزیزانی که با همکاری و کمک بیدریغ خود این نوروز بازار را با شکوه و بهتر از سالهای قبل برگزار نمودند.
مهمان سخنگوی ماه آپریل این گروه مهرداد پارسا خواهد بود که طی مراسم قدردانی از زحمات ایشان عواید حاصل این نوروز بازار برای کمک به هموطنان عزیز و کودکان آواره در مرزهای ایران به ایشان تحویل خواهد شد.
به امید سالی پربار و شاد برای کلیه هموطنان عزیز در ایران آزاد.
با عرض تشکر – پریوش دانش نیا

هدیه استاد بزرگمهر به بنیاد برابری پارس

1450-91

در هفته گذشته مراسم باشکوهی به همت خانم بیتا دریاباری بانوی نیکوکار ایرانی در بنیاد برابری پارس در هتل ماریت فرودگان سان فرانسیسکو برگزار شد که بسیاری از ایرانیان برجسته در آن شرکت داشتند. در این مراسم هنرمند ارزنده ایرانی، استاد زیبانگار علی بزرگمهر و همسر و همراه همیشگیش خانم فریده بزرگمهر یکی از زیباترین آثار هنری خود را به ارزش ده هزار دلار به این سازمان پیشکش کرده اند که کمکی باشد به ایرانیان نیازمند. استاد بزرگمهر هنرمندی یگانه ایست و پدید آورنده سبک جدیدی در نگارگری ایرانی بنام زیبانگاری که آمیختگی هنر خوشنویسی است و هنر نازک نگاری (مینیاتور) و دولت امریکا و آلمان به وی افتخارا اجازه اقامت داده و وی را به نام استاد زیبانگاری و تصویرگری شعر معرفی کرده است. وی علاوه بر هنر ارزنده ای که دارد در کار مد و لباس نیز سرآمد است و همواره همراه همسرش لباسهای همسان و رنگهای شاد ایرانی می پوشند و باور دارند فرهنگ ایرانی فرهنگ شادی و نشاط و زیبایی است و بهر طریقی که هست باید این فرهنگ والا را در سراسر جهان بپراکنند.
برای این هنرمند ارزنده و همه عاشقان آبادی و آزادی ایرانی پیروزی و سرافرازی آرزو می کنیم.

بالاخره موشها به آمریکا رسیدند

1450-92

نمایش فیلم کمدی-موزیکال شهر موشها ۲ که لقب پر فروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را به دست آورده است در شهرهای لس آنجلس ، اورنج کانتی و واشنگتن دی سی در طی سه روز از تاریخ ۱۰ تا ۱۲ آپریل انجام خواهد شد.
شهرموشها ۲ سال پیش با شکستن رکورد فروش فیلم سینمایی اخراجی‌های ۲ به کارگردانی مسعود ده‌نمکی در صدر جدول پرفروش‌های تاریخ سینمای ایران قرار گرفته بود. این فیلم همچنین پیش از این فروش چشمگیری در کشورهای کانادا و استرالیا داشته است.
برگزار کننده این برنامه در آمریکا موسسه فرهنگی دریچه سینما به مدیریت آقای آرمین میلادی می باشد.

در مورد فیلم
فیلم «شهر موش‌ها۲ » سری دوم فیلم خاطرانگیز و محبوب کودکان اواخر دهه ۵۰ و دهه ۶۰، به کارگردانی مرضیه برومند، در شهریور ماه ۱۳۹۳ در ایران به اکران درآمد. سری اول «مدرسه موش ها» برای آن که بچه‌ها را تشویق کند به مدرسه بروند در یک جنگ تلویزیونی در سال 1360 پخش شد. به علت استقبال زیاد مردم «مدرسه موش ها» با 105 قسمت ساخته شد. فیلم سینمایی «شهر موش ها ۱» نخستین بار سال 1364 با بودجه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به کارگردانی مرضیه برومند و محمدعلی طالبی ساخته شد. فاطمه معتمد آریا، حمید جبلی و ایرج طهماسب ازجمله گویندگان«شهر موش ها ۱» بودند.
خلاصه فیلم
موش های «شهر موش ها ۱» بزرگ شده اند و توانستند اسمشو نبر(گربه شهر موش ها) را شکست بدهند و شهری زیبا را برای خود بسازند. اما حالا بچه های موش های بزرگ وارد منطقه ممنوعه می شوند و سبدی پیدا می کنند و ادامه داستان.
عوامل فیلم
کارگردان: مرضیه برومند/ تهیه کنندگان: منیژه حکمت،علی سرتیپی/ فیلمنامه: فرهاد توحیدی/ مدیر هنری و طراح دکور: محسن شاه ابراهیمی/ تدوین: مصطفی خرقه پوش/ موسیقی: بهرام دهقانیار/ مدیر فیلمبرداری: کاوه شاه محمدلو/ طراحی صدا، صداگذاری و میکس صدا: علیرضا علویان/ مدیر تولید: جعفر عروجی/ سرپرست گویندگان: آزاده‌پور مختار/ طراح و سرپرست کارگاه عروسک سازی: مرضیه محبوب/ طراح لباس: نازنین توسلی/ جلوه‌های ویژه کامپیوتری: رضا میثاقی/ شعر و ترانه: هنگامه مفید/ سرپرست عروسک گردان‌ها: محمد اعلمی/ روابط عمومی: محرم براتی/ عنوان بندی: ابراهیم حقیقی
بازی دهندگان عروسک: پیمان فاطمی، محمد اعلمی، فروزان بهرام پور، شیما بخشنده، امیرسلطان احمدی، علی اعتصامی فر، محمد لقمانیان، عادل بزدوده و …
گویندگان عروسک: الکا هدایت، لیلی رشیدی، آزاده مویدی، مانی نوری، سیامک صفری، امیررضا میرآقا، امیرحسین صدیق و …