1452-64

جشن و بازارچه خیریه بنیاد کودک در شهر لس آنجلس

1452-65

بنیاد کودک درآغاز سومین دهه از فعالیت هایش، چهاردهمین بازارچه خیریه خود را در شهر لس آنجلس برگزار کرد.
این برنامه در روز یکشنبه ۱۵ مارچ در هتل هیلتون وود لند هیلز برگزار گردید و از ساعت ۱۱ صبح تا ۵ عصر به طول انجامید و با استقبال مثال زدنی ایرانیان ساکن لس آنجلس مواجه گردید. هموطنان عزیزی که برای خرید اقلام نوروزی خود به نفع کودکان نیازمند به بازارچه بنیاد کودک آمدند و ساعاتی از وقت خود را با برنامه های متنوع بازارچه سپری کردند. خانواده ها که در کنار هفت سین نوروزی عکس یادگاری می گرفتند و فرزندانشان را با آداب و روسوم نوروزی و حاجی فیروز آشنا می کردند.

1452-66

1452-67

در این برنامه برای کودکان سرگرمی های متنوعی از جمله نقاشی روی صورت و نقاشی و بازی های کودکان تدارک دیده شده بود و نیز در خلال برنامه تئاتر مرشد و بچه مرشد به کارگردانی آهو آل آقا با مضمون کمک و همدلی روی صحنه رفت. همچنین گروه رقص فرشتگان صلح به مربیگری نازنین بدیعی در چندین اجرای مختلف با استقبال و تشویق مهمانان برنامه مواجه گردید. در این برنامه نوروزی امیر بیات هنرمند جوان و توانای ایرانی نیز برای میزبانان تارنوازی کردند.
میزبانی و اداره این برنامه موفق نوروزی راخانم اندیشه تدین ازدفتربنیادکودک لس آنجلس بهمراه بیش از سی داوطلب همراه و همیار بنیاد کودک بر عهده داشتند که جا دارد از تک تک این عزیزان تشکر و قدردانی کرد.
جا دارد از کمپانی محصولات صدف و بستنی اکبر مشتی و شرکت استارلاین که از حامیان و اسپانسرهای برنامه بودند تشکر و قدردانی ویژه ای به عمل آورد.

شهرام همایون … یک شب پرشکوه را
به ناهید پهلوان چهره صبور مطبوعات هدیه کرد

1452-68

1452-69

درجریان سفر دیدار جاودان نمایندگان جنبش ملی «ما هستیم» که به مدت 3 روز در لس آنجلس جریان داشت، شرکت کنندگان در این برنامه هر شب با گردهم آئی در محل کلاب تهران برنامه های ویژه ای را تدارک دیدند.
در این برنامه ها هنرمندانی چون اردوان مفید، مرتضی، جمشید علیمراد، شیلا، بهمن و هوشمند عقیلی به اجرای برنامه پرداختند وبا توجه به حضور شخصیت های سیاسی وهنری و اجتماعی می توان گفت که یکی از پرشورترین دید و بازدیدهای نوروزی توسط شبکه جهانی کانال یک در پایتخت ایرانیان مهاجر شکل گرفت.
در سومین شب این مراسم، شهرام همایون مدیر شبکه کانال یک اعلام کرد که این دیدار جاویدان به یکی از همسران وفادار و صبور چهره ی با سابقه مطبوعات، تقدیم می شود و به همین دلیل با تجلیل از خانم ناهید پهلوان، همسر عباس پهلوان همه ی حاضران در مجلس ضمن تائید این نامگذاری به تحسین ناهید پهلوان پرداختند.
دیگر سخنران این برنامه آقای نادر رفیعی مدیر شبکه امید ایران بود.

در دهمین سال تاسیس IPAA دکتر علی مدرسی رئیس انجمن لوحه سپاس دریافت کرد

1452-70

در نخستین روز بهار «المپیک کالکشن» شاهد یکی از پرشکوه ترین برنامه های نوروزی به مناسبت دهمین سال تشکیل IPAA «انجمن روانشناسان ایرانی در امریکا» بود. این جشن با شرکت نزدیک به سیصد نفر از روانشناسان وروان درمانگران خانواده و دندانپزشکان در نهایت شکوه و نظم برگزار شد. برنامه با سرود ملی کشورهای امریکا و ایران آغاز شد و دکتر پیمان رئوفی معاون انجمن IPAA پس از شادباش نوروزی خود شرح بسیار جذاب و دلپذیری درباره نوروز و ارزش های اخلاقی و فرهنگی در ارتباط با آن بیان کرد که بی تردید در حین اختصار یکی از کاملترین پرداخت های ارزشی، فرهنگی نوروز بود.
دکتر رئوفی سپس از دکتر دانش فروغی چرمن هیئت امنای انجمن خواست تا پیام هیئت امنای انجمن را درباره همکاریهای ارزنده دوستان IPAA به آگاهی مدعوین برساند. دکتر فروغی پس از شادباش نوروزی از یاران وفادار انجمن که هر یک به گونه ای موثر از برگزاری جشن های نوروزی پشتیبانی کرده اند از جمله آقایان مهندس محمود نصیری و دکتر صادق نمازیخواه ومهندس محمد نصری سپاسگزاری کرد و ارزش همکاری رسانه های گروهی دیداری و نوشتاری را ستود و از آقایان شهرام همایون (کانال یک) و نادر رفیعی (برنامه امید ایران) و مهدی ذکایی که صفحات مجله بین المللی جوانان را بروی همگان گشوده است سپاسگزاری کرد.

1452-71

دکتر فروغی اشاره کرد که در دهمین سال تشکیل IPAA بهتر است از خدمات ارزنده رئیس انجمن روانشناسان ایرانی در امریکا یعنی آقای دکتر علی مدرسی ارجشناسی بعمل آید.دکتر مدرسی نه تنها روانشناس از جمله دانش آموختگان متخصص و با تجربه در رشته روانشناسی است، بلکه از نظر صمیمیت ووفاداری دوستی است که در قلب یک یک روانشناسان جایگاه ویژه ای یافته است. در این هنگام از اعضاء هیئت امنا، دکتر هوشنگ پاکدامن و دکتر هما محمودی درخواست کرد تا به او به پیوندند و این بزرگداشت را تواماً به دکتر علی مدرسی با ارائه لوحه ی سپاس از ژرفای دل تبریک بگویند. متن لوحه سپاس توسط دکتر پیمان رئوفی برای حاضرین در جلسه خوانده شد وحاضرین با کف زدنهای پیاپی این بزرگداشت را گرامی دانستند.
دکتر علی مدرسی پس از دریافت لوحه سپاس در پشت میکروفون قرار گرفت و پس از پیام شادباش نوروزی از یکایک اعضا انجمن که در طی دهسال با شرکت موثر خود IPAA را بگونه ی بزرگترین سازمان روانشاسی خارج از کشور فعال نگاه داشته اند سپاسگزاری کرد. او از دکتر پیمان رئوفی که همواره به هیئت اجرائی یاری رسانیده است و نیز از دکتر نیازخانی که با پشتکار بسیار در راه هدفهای IPAA کوشا بوده است سپاسگزاری کرد.
جشن نوروزی تا نیمه شب با هنرنمائی مصطفی خاک نگار تا نیمه شب ادامه یافت.

ویدا قهرمانی روی صحنه در سانفرانسیسکو

دو کمپانی تیاتر موفق و پر آوازه در سانفرانسیسکو (افریکن – امریکن شکسپیر و ریسمان طلایی ) بامشارکت هم نمایشنامه ای پر هیجان بنام ( اصفهان بلوز ) بروی صحنه میاورند.

Golden Thread Productions and African-American
Shakespeare Company present ISFAHAN BLUES
by Torange Yeghiazarian in collaboration with Vida Ghahremani,
L. Peter Callender, Nakissa Etemad, Laura Hope, and Marcus Shelby

1452-72

ترنج یقیازاریان، کارگردان، بازیگر، نمایش نویس وپایه گذار مرکز تئاتر ریسمان طلایی، با الهام از دو اتفاق جدید در زمینه ی موسیقی پاپ وجاز که ن سبتا همزمان در سال 1342 در ایران اتفاق افتاد این نمایش را به رشته ی تحریر در آورده .
این دو پدیده ی نو ، یکی ورود ارکستر جاز دوک الینگتون یکی از معروف ترین آهنگسازان ورهبران ارکستر موزیک جاز درامریکا در ادامه ی تور دوستی خاور میانه به تهران بود و دیگری پایه گذاری اولین کلوپ رقص و موزیک پاپ بنام ( کوچینی ) در این شهر با نوازندکی گروه جوانی بنام ( بلک کتز) با خوانندگی فرهاد . ک وچینی ب ه ابتکار و همت ویدا قهرمانی ستاره ی معروف سینما و شوهرش پایه گذاری شد .
این دو پدیده برای ذهن کنجکاو ترنج دستمایه ای شد که پس از حدود سه سال پژوهش در زمینه ی موسیقی جاز و پاپ در ان سالها وبخصوص تور ارکستر دوک الینگتون وکنسرتش در اصفهان واز آن مهمتر افتتاح اولین کلوپ رقص و موزیک پاپ در تهران توسط مادر و پدرش نمایشنامه ای پر هیجان را با همکاری هنرمندان شناخته شده در سانفرانسیسکو و بازیگری مادرش ویدا قهرمانی روی صحنه بیاورد .
ملاقات (ری) .پیانیست واهنگساز معروف ارکستر دوک الینگتون در کوچینی با ( بلا) و ( فرید) و ناپدید شدن شبانه ی (ری) و همسفر شدن این سه تن به اصفهان !! ماجراهاییست که به برخوردهای فرهنگی تماشایی و نهایتا دوستی ابدی (بلا) و (ری) منجر میشود.
این نمایش مهیج با موسیقی ساخته مارکوس شلبی و به کارگردانی ، لارا هوپ و بازیگری هنرپیشه نامدار پیتر . ل .کالندر و مدیر هنری کمپانی افریکن- امریکن ، شکسپیر در نقش ( ری هامیلتون) آهنگساز و پیانیست ارکستر دوک الینگتون و صوفیا احمد ( بللای جوان ) و ویدا قهرمانی (بلا) نوشته ی ترنج یقیازاریان و دراماترجی نکیسا اعتماد از 1 تا 24 ماه می 2015 در سانفرانسیسکو بروی صحنه میرود.

May 1-24, 2015
at Buriel Clay Theater, 762 Fulton Street, San Francisco, CA.

www.goldenthread.org

415-626-4061