1453-104

یک موفقیت از صدها موفقیت دیگر برای سیما بینا

1453-100

آگاهی دارید که سیما بینا موسیقی پژوه، و خواننده ی پرآوازه به دریافت یک لوح تقدیر از آکادمی استادان و پزشکان و همینطور دندانپزشکان ایرانی در کلن نایل آمد گزارشگر جوانان که این خبر را برای ما فرستاده یادآور شده است که این مجلس به راستی مجلسی شکوهمند بود و من می دیدم که چشمهای هر یک از پزشکان ایرانی از غرور وشادی می درخشید.
به قول استاد دهکردی سیما هنرمند بزرگی است که همه ی اقوام ایرانی وی را متعلق به خود می دانند… از همه ی اقوام با زبانها و گویش های متفاوت بخشی از تاریخ وفرهنگ وهنر سرزمین ما را نمایندگی می کند و در هریک از این مناطق آهنگ ها و ترانه های دلپذیری باعطر و رنگی خاص رواج دارد که به آنها آهنگ های محلی و یا موسیقی مقامی می گویند آهنگ های محلی سرشار از شور و حال و زیبایی است حال آنکه بیشتر موسیقی های مناطق شهری اغلب عمر کوتاهی دارند و پس از مدتی تاثیر و لطف خود را از دست می دهند… سیما بینا مدتی نزد استادان و زنده یادان عبدالله دوامی وجواد معروفی استادان نامدار موسیقی ایرانی به فراگیری موسیقی و راز و رمزهای ترانه خوانی پرداخت و از پانزده سالگی به اجرای آهنگهای محلی در برنامه ی «گلهای صحرائی» رادیو پرداخت که یکی از پایه های موسیقی گلها شد زیرا آثاری که عرضه می داشت آن چنان مورد توجه جامعه واقع شد که گل صحرائی از برنامه های پایدار گلها شد و سیما علاوه بر اجرای برنامه در گلهای صحرائی در دیگر برنامه ی گلها نیز مشارکت کرد. او راه را به روی شناساندن آهنگسازان و نوازنده های محلی باز کرد که علاوه بر الهام گیری از آنها با بزرگانشان به اجرای برنامه پرداخت ونام و شخصیت آنها را به گونه ی شایسته ی خود شناساند.
با تبریکی به این بانوی هنرمند بزرگ

گردهمائی ایرانیان در وست لیک ویلج

1453-101

درگردهمائی دوشنبه 6 ماه آپریل مهرداد پارسا، برنامه گذار بنیاد نوروز مهمان برنامه بود و امسال طبق روال همه ساله عواید حاصل از نوروز بازار که تحت حمایت هموطنان خیّر و بنیاد دانش نیا بود به آقای مهرداد پارسا تقدیم شد.
دوشنبه 8 ماه جون، این گروه بیستمین سالگرد تاسیس این انجمن را با حضور دوستان و اعضاء این گروه و مهمان سورپرایز جشن می گیرند.
ورود برای همگان آزاد و رایگان می باشد.
مهمان سخنگوی ماه می (May) خانم دکتر شهره ارشادی متخصص تغذیه و زیبایی می باشند.

جهت اطلاعات از فعالیت های خیریه، اجتماعی و تفریحی این گروه لطفا با سایت :

Daneshniafoundatin.org

و یا با شماره تلفن زیر تماس حاصل فرمائید.

805- 496-5024

از نادره سالارپور و جمشید کاظمی چه خبر؟

1453-102

شما ساکنین لس آنجلس با کارهای خوب و فرهنگی نادره سالارپور و همسرش جمشید کاظمی، این زوج هنرمند آشنایی دارید. به غیر از آنکه نادره سالارپور از پیشکسوتان هنر دوبله ایران بوده و کارهای درخشانی اجرا کرده، بیشتر از ۲۰ سال است که اینجا، در شهر لس آنجلس، با تهیه برنامه های بسیار پربار فرهنگی، و با برپایی جشنهای نوروز، مهرگان، برنامه های تلویزیونی و رادیویی، کودکان و نوجوانان ایرانی را با فرهنگ، سنن، و زبان فارسی‌ آشنا نگاه داشته ا‌ند.
این زوج هنرمند همزمان با آغاز فعالیت رادیو همراه که دکتر فرهنگ هولاکویی آنرا بنیان گذاشته، با این رادیو همکاری کرده ا‌ند و برنامه کودکان و نوجوانان که یک برنامه بسیار مفید و آموزنده برای حتی بزرگسالان بود را تهیه میکردند. البته ناگفته نماند که انتظار کمتر از این هم نمیتوان از این زوج داشت! زیرا همیشه کارهای خوب ارائه کرده ا‌ند.
اما چیزی که بسیار توجه ما را به خود جلب کرده اینست که نادره سالارپور و جمشید کاظمی، در حال حاضر دست اندر کار تهیه یک برنامه طنز! به نام «همراه با لبخند» برای «رادیو همراه» هستند!
بار اول با کنجکاوی به این برنامه گوش کردم تا ببینم اینها این برنامه طنز را که با برنامه های قبلی آنها بسیار متفاوت است! چگونه تهیه و اجرا میکنند! که دیدم دست مریزاد، آفرین به هردوی آنها که چه برنامه شنیدنی و خنده داری است! آدم را به یاد برنامه های پر بودجه رادیو ایران قدیم میاندازد. جمشید کاظمی با مهارت بسیار برنامه را کارگردانی، ضبط و ادیت میکند و نادره سالارپور هم با مهارت و دقت برنامه را تهیه و با کمک دوبلورهای پیشکسوت و پرسابقه اجرا میکند.
این برنامه از دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۶ تا ۷ شب، بعد از اخبار پخش میشود. با تبریک و خسته نباشید به این زوج هنری، برایشان آرزوی موفقیت بیش از پیش داریم.

برگزاری موفق جلسات متخصصین گروه حمایت از خانواده

1453-103

گروه حمایت از خانواده به سرپرستی دکتر شیرین نوروی، به منظور گسترش فعالیتهای اجتماعی و فرهنگی و بالا بردن سطح آگاهی جامعه، نشست ها و جلسات مختلفی را برگزار مینماید. از جمله میتوان به گردهمایی خانواده ها در آخرین شنبه هر ماه در سالن انسینو، جلسه یوگا و ایروبیک مخصوص بانوان هر سه شنبه ۷ شب و همچنین برنامه های سرگرم کننده و آموزشی برای سالمندان در تارزانا ریهب سنتر ۷ روز هفته اشاره کرد. اما یکی از مهمترین و تخصصی ترین برنامه های گروه حمایت از خانواده، نشست متخصصین میباشد که دومین چهارشنبه هر ماه در سالن نمایشات بنیاد کودک واقع در شهر تارزانا برگزار میگردد.
در ابتدای این جلسات که در فضایی کاملا صمیمی تشکیل میشود، نخست شرکت کنندگان به طور مختصر ضمن معرفی خود، حوزه فعالیت و نوع شغلشان را در جمع اعلام کرده و به سایر شرکت کنندگان کارت ویزیت خود را تقدیم میکنند و زمینه ای به وجود می آید که شرکت کنندگان با یکدیگر آشنا شده و چنانچه نیاز به متخصص در زمینه خاصی داشته باشند به یکدیگر رجوع نمایند.
سپس نوبت به مهمان برنامه میرسد و پس از معرفی مهمان توسط دکتر پیمان رئوفی و دکتر شیرین نوروی، متخصص برنامه سخنرانی خود را آغاز مینماید و در انتها با پرسش و پاسخ، جلسه خاتمه می یابد.
هشتم اپریل، گروه حمایت از خانواده افتخار همکاری با خانم شکوفه امین، مشاوره و کارشناس ارشد حقوق بشر فارغ التحصیل از دانشگاه علامه طباطبایی تهران را داشت. خانم شکوفه امین، کارشناس و حقوقدان جوان اما مسلط به مسائل حقوقی و کیفری در ایران هستند که با توجه به تخصصی بودن امور حقوقی، جلسه را باز اعلام کردند و شرکت کنندگان مختار بودند هر پرسشی راجع به هر موضوعی را از ایشان سوال کرده و خانم امین نیز با درایت و تسلط کامل، پاسخگوی دوستان شرکت کننده بودند.
خالی از لطف نیست بدانید که بیشتر سوالات حول محور امور ملکی در ایران بود. به عنوان مثال، شخصی سوال کرد که از سرنوشت املاک خود در ایران، بعد از انقلاب و مهاجرت به امریکا اطلاعی ندارد و تصورش بر این بود که کلیه املاک و دارایی هاش تصرف و مصادره شده است و یا اینکه ملک یکی از پرسش کنندگان به طریق غیرقانونی توسط یکی از اقوامش به فروش رفته است و چاره کار را سوال میکردند.
همچنین سوالاتی راجع به چگونگی اخذ مجدد گذرنامه مفقوده، شناسنامه و کارت ملی، ثبت ازدواج و طلاق ایرانی، چگونگی تنظیم وکالتنامه و تفاوت وکالتنامه با صلح نامه، مقایسه قانون وراثت ایران با امریکا، حقوق بازنشستگی و چگونگی اطلاع از وضعیت ممنوع الخروج بودن و ممنوع المعامله بودن، مطرح گردید.
لازم به ذکر است که جلسه متخصصین از ساعت ۷ الی ۸:۳۰ عصر در ساختمان 18345 ونچورا در شهر تارزانا برگزار میگردد.
از شما هموطنان عزیز ساکن جنوب کالیفرنیا به خصوص منطقه ولی، دعوت مینماییم در جلسه متخصصین گروه حمایت از خانواده شرکت کنید و چنانچه تمایل دارید یکی از سخنرانان این جمع باشید، قبلا با شماره 818-344-6818 تماس حاصل فرمایید.
به امید دیدار و حمایت روزافزون شما هموطنان عزیز.