1457-76

1457-81

1457-77

گوهر پاک بیاید که شود قابل فیض
ورنه هر سنگ و گِلی لؤلؤ و مرجان نشود

نامی اینچنین زیبا در الفاظ گنجاندن محال است. ایثار مادر را مگر می شود ناچیز انگاشت؟ بنظر من عارفانه ترین غزل روزگار مادر است که تار و پود وجودش را از عاطفه بافته اند. برایم آن لحظه زیباست که رضامندی را در چشمان پر مهرت ببینم . ای گوهر هستی ام با تو آمدم، با تو زبان گشودم وبا تو لبخند زدم و انسان شدم. دلنشین ترین دوران عمرت را وقف من نمودی و علیرغم سختی ها و طوفانهای کوبنده وهولناک همچو کوه استوار ایستادی تا زندگی مستعد و سرشار از طراوت و زیبایی کنی. ای شوریده شیرین و ای شادی غمگین اگر تو نبودی چگونه می شد به عظمت عشق پی برد از شروع زندگی فضای ملایم خانه و سرور زندگی بدون وجود تو میسر نیست. مادر عزیزم تو نه تنها برای من مادری شایسته هستی بلکه معلمی نمونه در کلاس درس دوستی و فداکاری برای دوستان دلسوزترین فرد برای خانواده و انسان ترین برای کمک به همنوعانت فضیلتی است که از روح لطیف برخوردار است که ایجاد قابلیتهای هنری از جمله شعر وعلاقه به فرهنگ وادبیات موسیقی برایت شده بخود می بالم و آسوده نخواهم ماند مگر شمه ای از زندگی پر از رنج و تلاش ات را بازگو کنم.
مادرم ناهید یگانه متولد شهرستان بروجرد از توابع استان لرستان است بعد از اتمام دبیرستان در رشته ادبیات فارسی در دانشگاه تبریز سال 58 پذیرفته شد و سال اول ازدواج او با پدرم در سن 19 سالگی سد محکمی برای پیشرفتهای فرهنگی و اجتماعی او شد و 4ماه بعد از این ازدواج طوفان سهمگین از دست دادن پدر ومادرش در یک سانحه تصادف زندگیش را در هم کوبید و مسئولیت 2 خواهر 16 ساله و 13 ساله و یک برادر 6 ساله به مادرم محول شد. اوعلاوه بر ادامه تحصیلات خودش هر کدام از آنها را به مرحله تحصیلات عالی رساند. خواهر بزرگترش سرپرست بهداشت محیط، خواهر کوچکش پزشک و برادرش مهندس کامپیوتر و سپس ثمره زندگیش مهراد تنها برادرم که یکسال ونیم از من کوچکتر ولی بسیار باهوش و جزو تیزهوشان در هر برهه تحصیلی فارغ التحصیل لیسانس از UCLA- خطاط – نقاش تبحر در شناخت موسیقی اصیل ایرانی که در سال 2009 برای دیدار فامیل به ایران سفر کرد و یکماه بعد در سن 21 سالگی بخدا پیوست ووحشتناکترین طوفان برای سومین بار زندگیش را در هم کوبید. و اما من مهدی 30 ساله که اکنون در دانشگاه کنت از ایالت اوهایو در رشته روابط بین الملل دوره دکترای خود را می گذرانم در طول تحصیل در امریکا از اولین سال تحصیل در دبیرستان اتی وانا در کوکومانگا تا کنون هر سال لوح تقدیر گرفته ام و از پژوهشگران ایرانی هم لوحه هائی به این حقیر داده شده. من این موفقیتم را فقط و فقط مدیون مادرم میدانم او اینقدر با درایت با واقعه ناگوار برادرم که برای یک تار مویش حاضر بود جانش را بدهد برخوردی کرد که باور نکردنی است و بسختی توانست 6ماه این راز تلخ را از من پنهان کند، چون من دوره فوق لیسانسم را می گذراندم، نگذاشت لطمه ای به تحصیل من وارد شود و جای گریه به ادبیات و شعر پناه برد و اکنون کتاب سرگذشت زندگیش و یک مجموعه اشعار را در دست چاپ دارد و من این مادر را بخاطر استواری آزاداندیش و همه خوبیها و محاسن بی شمارش شایسته ترین مادر دنیا می دانم و این روز بزرگ و دل انگیز را نه تنها به مادر عزیزم شادباش می گویم بلکه به تمام مادران ایرانی که اکثرا شایسته ترین مادران دنیا هستند تبریک گفته و اینجانب تا ابد نه تنها مدیون مادرم هستم بلکه در صدد جبران ایثار بیدریغ او می باشم آرزو دارم روزی با نوشتن کتابی به زبان انگلیسی او را به دنیا معرفی کنم.
مادرم روزت مبارک
پسرت مهدی

رعنا منصور با یاری اروین خاچیکیان
در موزیک بین المللی

 1457-78

در طی ماههای اخیر زوج جوان موزیک: اروین خاچیکیان و رعنا با ارائه آهنگها و موزیک ویدیوهایی، شگفتی آفریده در جامعه ایرانی و امریکایی، توجه بسیاری را جلب کرده اند.
اروین و رعنا که چندی پیش مراسم ازدواج خود را به سبکی کاملا مدرن و تازه برگزار کردند با ارائه موزیک ویدیوهای تازه، توانایی و خلاقیت هنری خود را به ثبوت رسانده اند. از جمله یه رازYeraz که رعنا منصور آنرا با زیبایی خاصی اجرا کرده، با اثری از ارنو باباخانیان، تنظیم: اروین خاچیکیان وموزیک ویدیویی از شروین یوسفیان.
استقبال از این آثار، سبب شد تا رعنا و اروین، اولین آهنگ را به زبان انگلیسی آماده کنند که با توجه بسیارگسترده ای روبرو شد.

حسین مجید دراثر جان اشتاین بک

1457-79

«حسین مجید» چهره معروف رادیو تلویزیونی، که اینروزها خستگی ناپذیر در عرصه های مختلف فعال است، در نوجوانی، یک بازیگر تئاتر هم بود و کمتر کسی دراین باره خبر دارد. آنهم اجرای نمایشی درحضور وزیر آموزش و پرورش.
حسین مجید در سال 1349 در 21 اردیبهشت، در آغاز مسابقات هنری رامسر، که دانش آموزان در نمایشنامه های بسیاری نقش می آفریدند تا برای حضور در اردوی هنری رامسر حضور یابند، در نمایش «موش ها و آدم ها» اثر معروف «جان اشتاین بک» در نقش لنی Leni روی صحنه تالار فرهنگ تهران، در جشن پایان مسابقات هنری دبیرستانها آمد، این نمایش که در مسابقات تئاتر استان تهران مقام دوم را بدست آورد و حسین مجید وهمکارانش این نمایش را با حضور فرخ رو پارسا، وزیر آموزش و پرورش اجرا کردند و مورد تشویق بسیار قرار گرفتند.

نمایشگاه آثار نقاشی نفیسه معینی در گالری سیحون

1457-80

نمایشگاه آثار نقاشی نفیسه معینی روز شنبه ۱۶ می از ساعت ۴ تا ۸ شب گشایش می‌‌یابد . این نمایشگاه به مدت یک هفته بر پا خواهد بود
ورود برای عموم آزاد است

Seyhoun Gallery:
9007 Melrose Ave.,
West Hollywood
CA 90069