1467-66

شور و حال ویژه در برنامه بامداد آدینه

1467-67

برنامه بامداد آدینه که توسط هنرمند محبوب، احمد آزاد هر هفته در تلویزیون پارس اجرا می شود، شور و حال دیگری داشت. این برنامه در روزی پخش شد که مردم ایران به دلایل مختلف از شادمانی ویژه ای برخوردار بودند به صورتی متفاوت از برنامه های همیشگی اجرا شد. در این برنامه هنرمندان سازهای ملی ایران شرکت داشتند و در واقع پس از پانزده سال که بامداد آدینه در تلویزیون پارس اجرا می شود، یک گروه سازهای ملی با همکاری صمیمانه برنامه ای بسیار زیبا اجرا کردند. در این برنامه علاوه بر احمد آزاد، خواننده خوش صدا بهزاد هم شرکت داشت و چندین کار خاطره انگیز اجرا کرد. گروه موسیقی هم هر یک با کوله باری از پیشینه هنری با کار خود زیبایی برنامه را بیشتر کردند، اسی الوندی هنرمند نوازنده سنتور که از نوجوانی با هنرمندان بزرگ از جمله حبیب الله بدیعی و کورس سرهنگ زاده و گلپا همکاری اش را آغاز کرده در این برنامه حضور داشت. جمال اسفندیاری هنرمند نوازنده چند ساز: ویلون، تار، عود، سه تار و تنبک و … که تجربه سالها اجرا و همکاری با هنرمندان برجسته را در کارنامه هنری اش دارد هم در برنامه با نواختن قطعه های شیرینی با تنبک به زیبایی برنامه افزود و جوان هنرمند سلمان محمدی که به تازگی از ایران به لس آنجلس آمده و دانش آموخته موسیقی است و نوازنده تار و سه تار و مبتکر سه تار برقی است برای اولین بار با هنرمندان پیش کسوت همکاری صمیمانه ای داشت و طبق روال معمول آقای اردشیر صانعی علاوه بر نواختن دف برنامه گاه شمار هنرمندان که شرح مختصری از فعالیت های هنرمندان برجسته و تاریخ تولد و وفات آنهاست را اجرا کرد. خلاصه بامداد آدینه هفته گذشته برنامه ای ویژه و به یاد ماندنی شد.

 

سرنوشت «شهرزاد»
رقصنده، فیلمساز، بازیگر و شاعر

1467-70

 

 

«شهرزاد» که از رقص و بازی در تاترهای لاله زار شروع کرد و بعد به کارگردانی فیلم و نویسندگی و سرودن شعر و انتشار کتاب رسید ، اینروزها در ایران در فقر کامل بسر می برد و با یک مستمری 30 دلاری درآمد زندگی خود را می گذراند.
«شهرزاد» که در فیلم «قیصر» و «داش آکل» مسعود کیمیایی، «طوقی» ساخته علی حاتمی نقش هایی ایفا کرده بود، در فیلمهای «تنگنا»ی امیر نادری و «صبح روز چهارم» ساخته جلال مقدم برنده جایزه جشنواره سپاس شد. او به تحصیل در دانشگاه روی آورد، کتاب شعری با عنوان «با تشنگی پیر می شویم» را انتشار داد و فیلم سینمایی مریم و مانی را در سال 1356 با بازیگری پوری بنایی کارگردانی کرد.
خودش می گوید بعد از انقلاب سال ها حالتی شبیه کوما داشتم. ولی سالها روی پا ایستادم، در خانه ای خرابه و متروک زندگی کردم. پرستاری کردم، کلفتی کردم، کتاب فروختم، توی جنگل زندگی کردم، اینروزها با یک مستمری ماهانه 90 هزار تومانی زندگی می کنم، گاه خودم را نمی شناسم.

 

چهارمین آلبوم بنیامین در بازار

1467-69

چهارمین آلبوم بنیامین بهادری با نام «بنیامین 94»، در تیرماه منتشر شد و در داخل ایران با استقبال پرشوری مواجه گردید.
این آلبوم 9 ترانه و آهنگ هایی را دارد که برخی از آنها توسط استیو آوانسیان نوازنده درام به استادی خوانده می شود. ترانه ها را فرید احمدی و اشعار انگلیسی را فاطمه احمدی سروده اند و آهنگ ها از خود بنیامین است. ضمن اینکه تنظیم آلبوم را محمد موجولو و کارگردانی هنری آن از مستانه مهاجر است.
بنیامین در این آلبوم به همان سبک و شیوه خاص خود با جملات کوتاه و ضربی که به هم متصل است می خواند!
نوید ماهه نگاه به راه منو ، نمی بینی ، نمی شنوی ماه منو، نمیشه همیشه دلبخواه منو …
در آهنگ «مه آلود» بخش هایی از شعرهای معروف قدیمی اش آمده است.

گفتگوی اختصاصی با خانم مریم فکوری
CEO & Ewalt President
چهره افتخار آفرین ایرانی

1467-68

رضا فدایی – سن دیه گو

مجله جوانان که منعکس کننده موفقیت چهره های ایرانی در سراسر جهان میباشد، این بارخانم مریم فکوری (EWALT) یکی از برجسته ترین خانمهای موفق ایرانی را بجامعه ایرانی معرفی می کنیم.
مریم در شهر مشهد به دنیا آمد و در عنفوان جوانی در سن یازده سالگی مادر خود را از دست داد و این اتفاق ناگهانی اثر مهمی بروی این نوجوان گذاشت. مریم در سن دوازده سالگی ایران را بمقصد امریکا ترک نمود و در جنوب کالیفرنیا مشغول تحصیل شد و پس از اتمام دبیرستان، بدانشگاه رفت و تحصیلات خود را باتمام رساند. او از سن کودکی علاقه زیادی بکارهای فنی داشت و این گرایش او باعث شد در شرکتی که برادرش برپا کرده بود روزانه چند ساعتی را بگذراند و بفوت و فن کارهای الکترونیکی وارد شود و سمت PERESIDENT و CEO شرکت و FAKOURI ELETRICAL ENGINEERING INC را بخود اختصاص دهد و صدها مهندس در رشته های گوناگون در شرکت او مشغول بکار میباشند، جامعه ایرانی افتخار به چنین خانمهای موفق می کند و بخود می بالد، شکی در این نیست که آینده ایران در دست توانای خانمها نظیر مریم فکوری اداره خواهد شد. در رابطه با موفقیت این خانم موفق گفتگوی کوتاهی با او داشتم.
س: ازدواج کرده اید؟
ج: بله، با آقای Ewalt Charles که پابپای من مرا همراهی می نمایند.
س: چند فرزند دارید؟
ج: ثمره این ازدواج سه فرزند، دو پسر و یک دختر، که همگی تحصیلات دانشگاهی را باتمام رسانده اند.
س: شرکت شما چه خدماتی ارائه میدهد و در چه سطحی؟
ج: شرکت من به اکثر FORTUNE 500 شرکت ها خدمات عرضه مینماید مثل:
Uniterruptable Power, Systems and DC Battery Plants, and Critical Power Systems For Data Centers and Facilities Nationwide.
س: بطور کلی چه انگیزه ای شما را به این شغل مهم وادار کرد؟
ج: از سن طفولیت علاقه بخصوصی به مسائل برقی و الکتریکی داشتم حتی هنگامیکه وسایل برقی را در خانه میدیدم، دوست داشتم بدانم چگونه کار می کند.
س: آیا در سازمانهای خیریه فعال هستید و یا همکاری مینمائید؟
ج: خوشبختانه در چندین سازمان غیرانتفاعی فعالیت می کنم و عضو هیئت مدیره آنها هستم.
س: همانطور که گفتید از سن دوازده سالگی بامریکا تشریف آوردید سئوال من اینست که آیا در مراسم سنتی ایرانی مثل عیدنوروز و یا سیزده بدر و امثال آنها شرکت مینمائید یا نه؟
ج: من عاشق مراسم و سنت های باستانی ایرانی هستم و هرساله یکی از زیباترین سفره های هفت سین را در خانه خود برپا کرده و صدها نفر از دوستان را باین مراسم زیبا دعوت مینمایم.
س: فرزندان شما در آمریکا رشد و نمو کردند، آیا مراسم ایرانی را دوست دارند یا نه؟
ج: نه تنها فرزندانم بلکه همسرم هم مراسم سنتی ایرانی را بسیار دوست دارند و احترام خاصی برای این سنت های باستانی قائلند.
در خاتمه ما هم در دفتر مجله جوانان آرزوی موفقیت برای مریم عزیز و خانواده آرزو مینمائیم و امیدواریم الگوئی برای دیگران باشند.