1520-46

در گروگان‌گیری در نورماندی فرانسه؛
یک کشیش ومهاجمان کشته شدند

1520-47

یک کشیش ٨٤ سالۀ فرانسوی که روز سه شنبه ٢٦ ژوئیه/ ۵ مرداد ماه همراه با دو راهبه و دو فرد دیگر به هنگام دعای صبحگاهی در کلیسای شهر “سنت اِتیِین دو روورِه” در کنار “روآن” در شمال غربی فرانسه به گروگان گرفته شده بود، توسط دو مهاجم گروگان گیر کشته شد. دو تن دیگر در این حمله زخمی شده‌اند که یکی از آنان، بگفتۀ وزارت کشور، در میان مرگ و زندگی بسر می برد. رئیس جمهوری فرانسه و وزیر کشور با تغییر برنامۀ خود در محل حاضر شدند. این دو مهاجم با تیراندازی نیروی ویژۀ پلیس از پا در آمدند.
این دو مهاجم صبح سه شنبه وارد کلیسا شده و پس از به گروگان گرفتن ۵ نفری که در محل بوده‌اند، به «ژاک هامل»، کشیش حاضر، حمله کرده و سر او را بریدند. این ٢ تن، یک گروگان دیگر را نیز بشدت زخمی کردند. یکی از افراد حاضر در کلیسا که موفق به فرار شده بود، پلیس را مطلع ساخت. “گروۀ تجسس و ضربت” پلیس فرانسه به محل اعزام شد و دست به «خنثی کردن» مهاجمان زد.
فرانسوا هولاند، رئیس جمهوری فرانسه، دیدار خود با رئیس جمهوری را مالی را به بعد موکول کرد و بلافاصله عازم “سنت اِتیِین دو روورِه” گردید. وزیر کشور فرانسه وی را همراهی کرد.
فرانسوا هولاند پس از ملاقات با اعضای خانوادۀ کشیش مقتول و افرادی که در کلیسا به گروگان گرفته شده بودند، فاش ساخت که «دو مهاجم خود را وابسته به داعش معرفی کرده اند». رئیس جمهوری از نیروهای پلیس که بگفتۀ او «بسیار سریع به محل رسیده و موفق به نجات جان گروگان‌ها شدند»، تمجید کرد.
فرانسوا هولاند گفت «ما در برابر آزمونی دشوار قرار گرفته‌ایم زیرا تهدید شدید است. ما در برابر گروهی ایستاده ایم که به ما اعلام جنگ داده است. ما باید با استفاده از کلیۀ وسائل و با احترام به حقوق در این جنگ حاضر باشیم. با احترام به حقوق زیرا فرانسه یک کشور دموکراتیک است». وی یکبار دیگر تأکید کرد که فرانسه «در رویاروئی با تروریست‌ها، بصورت خستگی ناپذیری» مبارزه خواهد کرد.
گروه دولت اسلامی (داعش) با انتشار بیانیه ای از طریق آژانس خبری خود، اعماق، مسئولیت این حمله را به عهده گرفت و اعلام کرد که این تهاجم توسط دو تن از اعضای «جنود» این گروه صورت گرفته است. داعش در بیانیۀ خود «انجام این عملیّات را پاسخی به دعوت این سازمان در جهت مبارزه با کشورهای عضو ائتلاف صلیبیون» توصیف کرده است.
براساس اطلاعات فاش شده توسط رسانه ها، یکی از این دو تروریست پیش از این بدلیل سفر به سوریه در بازگشت دستگیر و سپس تحت مراقبت ویژه از طریق دستبد الکترونیکی آزاد شده است. این فرد در سازمان اطلاعاتی فرانسه شناخته شده و دارای “برگ اس” بوده است. “برگ اس” دربارۀ افراد سابقه‌داری تهیه می‌شود که باید تحت نظر باشند بی‌آنکه خطری فوری از جانب آنان وجود داشته باشد.

کشیش ژاک امل در مراسم مسلمانان شرکت می‌کرد
کلامینت ۳۹ ساله ساکن شهر سنت اتین می گوید خانواده ما کاتولیک است و مادرم هر روز به این کلیسا می‌رود. خوشبختانه او اکنون برای مسافرت به سنگال رفته است در غیر این صورت او هم امروز آنجا بود. زمانی که من جوانتر بودم بسیار به این کلیسا می‌رفتم. من به کشیش ژک امل که امروز کشته شد بسیار علاقه‌مند بودم. فردی بسیار مهربان و متعهد به جامعه بود. او همواره در برنامه‌های مذاهب دیگر شرکت می‌کرد. چه این مراسم مربوط به کلیساهای دیگر بود و یا اینکه مراسم مسلمانان بود.
یک نمازخانه مسلمانان در نزدیکی این کلیسا وجود دارد و هیچگاه درگیری‌ای بین این دو جامعه نبوده است. ما همواره با هم حال و احوال می‌کنیم و به هم لبخند می‌زنیم. زمانی که ما کودک بودیم بسیاری از همسایه‌ها و دوستان مسلمانمان را به برنامه‌های تفریحی که توسط کلیسا برگزار می‌شد دعوت می‌کردیم. می‌توانم با قدرت بگویم که دو جامعه دست در دست هم در این محله زندگی می‌کنند. به این علت است که ما دلیل این حمله را در این محل متوجه نمی‌شویم. هیچگاه تصور نمی‌کردم چنین اتفاقی در این کلیسا که بسیار به دیگر مذاهب محل نزدیک بود رخ دهد. این کلیسا هیچگاه تهدید نیز نشده بود.

نروژ در حال ساخت اولین تونل ‘شناور’ زیر آبی جهان!

1520-48

1520-49

نروژ همیشه به خاطر برخورداری از جاده های زیبا مشهور بوده است.جاده هایی که از زیبایی ممکن است حواس شما از رانندگی پرت کند!
یکی از این مسیرهای زیبا ،جاده “کریستیان ساند” به “تروندهایم” است که البته 21 ساعت به طول می انجامد.
این مسیر طولانی قرار است تا سال 2035 با صرف هزینه ای بالغ بر 25 میلیارد دلار، با احداث یک تونل زیرآبی -به جای پل- این مسیر 21 ساعته را تقریبا نصف کند. تونل موردنظر دو لوله بتنی شناور با طول بیش از هزار و دويست متر و در عمق 30 متری آب ساخته خواهد شد.

وقتی دختر ۱۸ ساله و مادرش هر دو ملکه زیبایی شدند!

1520-50

زارا هولند ۱۸ ساله امسال در سری رقابت های ملکه زیبایی انگلستان شرکت کرده است و توانسته است رقیبان خود را شکست بدهد ولی نکته جالب توجه برنده شدن وی این می باشد که مادر وی ۳۰ سال پیش موفق به کسب این عنوان در همین رقابت ها شده بود.
مادر زارا، شریل هاکنی ۴۹ ساله، موفقیت دخترش را یک اتفاق بسیار خاص می داند چرا که خودش در سال ۱۹۸۴ و در سن ۱۹ سالگی توانسته است در همین رقابت ها برنده شود.
شریل درباره برنده شدن دخترش گفته است: وقتی نوبت به فرزند خودتان می رسد، دوست دارید همه چیز برای او به نحو خوبی پیش برود و من واقعا دوست داشتم او برنده باشد. دختران زیبای بسیار زیادی شرکت کرده بودند و وقتی زارا به عنوان برنده اعلام شد فکر کردم هر آن غش خواهم کرد.