1430-60

1430-61

درادامه تاریخ شهر لوس آنجلس لازم است پرسه ای بزنیم در مکان تولد این شهر که محله Pueblo امروزی است. این محل در واقع در قلب دان تاون فعلی لوس آنجلس است که پس از عبور از آسمان خراشها و یک سری از ساختمانهای اداری، به خیابان باریک وقدیمی Olvera می رسیم که مارکت و مغازه های کوچک و بزرگ یادگار روزهای اولیه این شهر و میراث گذشته مکزیکی ها است. دراین خیابان تقریبا کوتاه تعدادی از رستورانها و مغازه هائی که اجناس مختلف و دست ساز مکزیکی را به توریست های فراوانی که هر روز باین نقطه از شهر را بازدید میکنند ارائه می دهند. رستورانها انحصارا غذای مکزیکی سرو میکنند و گروههای موسیقی محلی در کنار و یا داخل رستوران به نواختن و خواندن آهنگهای مکزیکی مشغولند. در نیمه خیابان چند درخت فلفل کهنسال و یک خانه جلب نظر می کند که اغلب یک صف از بازدیدکنندگان در مقابل این منزل بسیار قدیمی که بصورت موزه نگهداری میشود ایستاده اند. این خانه در سال 1818 ساخته شده که منزل اولین گاورنر(فرماندار) کالیفرنیا بود. وقتی وارد منزل میشویم حیاطی که دور تا دور سنگ فرش است و یک طرف چنداتاق کوچک انباری و یک توالت و طرف دیگر حیاط که سایه بانی از درخت مو است تنور برای پختن نان واجاق برای پخت و پز دیده میشود. چند درخت انجیر، لیمو، انار و یک کاکتوس بسیار بزرگ هم در وسط حیاط است که سایه بان برای بازدیدکنندگان است. داخل ساختمان با همه وسائل منزل سرجایش دیده میشود و از اتاق نشیمن واتاق خواب تا اتاق بچه ها همه اتاقها به حیاط در ورودی وخروجی جداگانه دارد و بسیار شبیه خانه های قدیمی ایران است. دوباره به خیابان بر می گردیم وچند قدم پائین تر یک حوضچه و فواره آب در وسط خیابان است و اغلب یک پیرمرد با یک گیتار با صدای دورگه و لرزان آهنگهای قدیمی و نوستالژیک را زمزمه میکند که دور و برش عده ای ایستاده و گوش می کنند و اغلب پولی هم در کلاه بزرگ حصیری اش که در جلوی پایش است می اندازند.
این خیابان و یا بهتر بگویم کوچه تمام میشود و بر میگردیم به خیابان اصلی که یک پلازای بسیار وسیع با تعدادی از درختان بسیار بزرگ انجیر در دور و بر آن است و در مرکز این پلازا و یا میدانگاه اغلب موزیسین های محلی باز هم از لاتین تبار مردم را سرگرم می کنند در ضلع غربی این میدانگاه چند ساختمان بسیار قدیمی هم به چشم میخورد.
یک هتل 3 طبقه و بقول امروزی ها هتل 5 ستاره آن دوران که 1858 میلادی بود و اولین تاتر شهر در 1869 و کلیسای قدیمی که در 1822 بنا شده بودند در این مکان دیده می شود.
این مجموعه که هسته اولیه شهر لوس آنجلس محسوب میشود یکی از نقاطی است که روزانه هزاران توریست با اتوبوسهای تور از آن بازدید بعمل می آورند.

1430-62

کمی پائین تر از محله Pueblo ایستگاه مرکزی راه آهن است که قبلا محله چینی ها بود. همانطور که میدانید چینی ها از جمله اقوامی بودند که سالهای بسیار گذشته به امریکا مهاجرت کردند. شهر لوس آنجلس این ناحیه را از چینی ها خرید و بجایش یک قطعه زمین خیلی بزرگتر در نقطه دیگر شهر که در حدود نیم کیلومتر از خیابان Pueblo  فاصله دارد را به آنها داد و کمکهای دیگر از نظر خیابان بندی وغیره را نیز در اختیار آنها گذاشت که China Town خوبی برای خودشان داشته باشند. دیدن این شهرک نیز بسیار جالب است. در ورودی این محله دو مجسمه اژدها که سمبل چینی ها است و در بسیاری از ساختمانها، اعیاد و موقعیت های مختلف از این شکل و مجسمه و درکتابها وغیره استفاده می کنند دیده می شود. در این محله آنچه که از گیاهان داروئی و حتی حیوانات خانگی وغیره  را در مغازه های کوچک آنجا می فروشند. اغلب مغازه ها نیمی از وسائل را در بیرون و پیاده روها مثل بازار روز در معرض دید قرار میدهند، در صورتی که این کار در نقاط دیگر شهر دیده نمی شود و باید اجناس مغازه در داخل مغازه جای داده شود. در این محله بسیاری از فیلم های سینمایی ساخته میشود در گذشته فیلم های بروس لی فیلمRush Hoar و بسیاری دیگر در همین شهرک تهیه شد. در رستورانهای این محله غذاهای متنوع چینی و داروهای گیاهی را میتوان با قیمت مناسب تهیه کرد.
در کنارمحله چینی ها جاده معروف و قدیمی 101 است که سابقه تاریخی خودش را دارد.
این جاده (شاهراه 101) در سال 1948 به پایان رسید. در دهه 1700 میلادی که اسپانیولی ها مقیم اینجا بودند 21 مرکز مذهبی بنام Catholic Mission Church از مرز مکزیک تا شمال ایالت کالیفرنیا بنا کردند که هم اکنون هنوز پابرجا است و از مراکز توریستی به شمار میرود. این کلیساها فقط برای عبادت و رسوم مذهبی ساخته نشده بود بلکه افرادی که دراین مراکز کار میکردند در همانجا زندگی میکردند وهمه وسائل خانگی وجود داشت و زمین های اطراف نیز وسیله میشنری ها بصورت مزرعه در می آمد و بسیاری از مواد غذایی را در هر مرکز خود کفا بودند. این 21 مرکز با جاده ها و کوره راههایی بهم مرتبط میشدند که به آن El Camino Real نامیدند. به معنای (شاهراه سلطان) بود و اکنون این جاده 101 تا حدودی در اغلب این راهها همان مسیر شاهراه را ادامه داده است.
ادامه دارد

1430-63

1430-64

1430-65