JavananMix1296-10

 

لوس آنجلس تايمز،  از مهيار ذكايي وحامد حدادي نوشت

JavananMix1296-11

نشريه معتبر لوس آنجلس تايمز،  يكشنبه گذشته در بخش ورزشي خود،  به حامد حدادي اولين بسكتباليست ايراني در NBA‌ پرداخته واينكه مهيار ذكايي فارغ التحصيل يوسي ال اي، بعنوان منيجر و مترجم  وارد زندگي حامد ميشود و درهاي تازه اي رابروي او مي‌گشايد،  درست در آن جنجالي كه دو گزارشگر معروف ورزشي با يك شوخي حامد را با بورات مقايسه كردند، حامد شگفت زده و حيران بودكه چرا؟ و مهيار برايش توضحي داد كه اين يك رسم معمول است اين گزارشگران با همه شخصيت هاي معروف شوخي مي‌كنند، نبايد ماجرا را  شخصي وخصوصي تلقي كرد.
با اينحال دو گزارشگر معروف لالر و اسميت از حدادي عذرخواهي كردند ضمن اينكه يك جلسه گزارشي را بهمين خاطر از دست دارند.JavananMix1296-12
حدادي مي‌گويد مهيار ذكايي به ياري من آمد كه من شايد دو سه نفر را در امريكا مي‌شناختم و او بعنوان راهنما و مترجم،  دوست خوب  و قابل اعتماد من شد.
مهيار كه در وست هيلز زندگي ميكند،  همه ماهه به ممفيس ميرودتا در همه مسابقات و تمرينات  تيم ممفيس گريزليز حضور داشته باشد. هميشه شيريني ها و چاي وتنقلات مورد علاقه حدادي  را از لوس آنجلس سوقات مي‌برد و هر بار كه مسابقات بزرگي بر پا مي‌شود‌، به نوعي ميراثهاي فرهنگي هنري ايران را با حضور خوانندگان ايراني و رقصندگان به نمايش مي‌گذارد و در آن روز، تي شرت هايي كه سمبلي از نسل جوان و خواستار آزادي  بيشتر است ارائه مي‌دهد.
مهيار مي‌گويد حدادي مرد سياست نيست،  او از سرزميني مي‌آيد كه خيلي از موارد همان نيست كه بايد باشد.او عاشق ايران ومردم ايران است، از زبان او هيچگاه حرفي عليه مردم وسرزمين اش نمي‌شنويد. حدادي با قد 7‌ فوت و 2‌ اينچ درالمپيك 2008‌ از سوي ايران شركت كرده و 1/2‌ پوينت بدست آورد و2/2 ريباند براي تيم گريزليز طي 4‌ سال، درحاليكه آرزو  دارد بازيكنان تيم ايراني نيز وارد NBA‌ شوند.
مهيار در ضمن دوبازيكن ديگر سابق NBA‌  ‌كوچوئي و راشد مك كانتز را تحت قرارداد دارد.
مهيار در حال پرواز دادن دوبازيكن سابق كالج ها،  تيم اليس و گيجبونين است.
مهيار پسر ناشر واديتور چند رسانه ايراني است كه در تهران تولد يافته و در 3‌ سالگي از ايران خارج شده و به امريكا آمده است و در طي سالهاي اخير بعنوان نويسنده وگزارشگر ورزشي در ديلي نيوز و لوس آنجلس تايمز بوده است.
مهيار ضمنا منيجر خواننده هاي معروف بين المللي چون آرش هم بوده و مي‌كوشد پلي ميان فرهنگ وزبان و هنر و تاريخ ايران با غرب برگزار سازد.