1662-3

1662-4

پنجم ماه می 2019، سالن رویس هال UCLA، شاهد یک رویداد پراحساس هنری است. در شبی که هنرمندان و موزیسین ها همراه با انوشیروان روحانی خاطره ها را زنده می کنند.
پنجم ماه می یکی از اساتید بزرگ موسیقی انوشیروان روحانی، بعد از مدتها بروی صحنه می آید و دو برادر هنرمند سعید و حمید دیهیمی با شاگردان هنرمند خود سالن را پراز احساس می کنند و شهرزاد اردلان صدا طلایی حرکت های فرهنگی و هنری به اجرای صحنه می پردازد.
این برنامه را فراسوی نور Beyond Vision Music Foundation با پیام: موزیک چشمان ما، دیدگان ماست Music Is Our Vision به انسانهای پراحساس هدیه می کند.
حمید دیهیمی و سعید دیهیمی را که سالهاست به تعلیم و تربیت شاگردان هنرمند همت کرده اند به گفتگو دعوت می کنیم و سعید دیهیمی که با عشق دنیای فراسوی نور را گذاشته برایمان توضیح میدهد.
با آن نیتی که چنین بنیادی را پایه گذاشتیم، با استادم انوشیروان روحانی که من و برادرم سعید را از همان کودکی می شناختند، ایشان وپدرشان استاد رضا روحانی، به ما موسیقی را آموختند، دنیای دیگری را بروی ما گشودند. برای اینکار ازBeyond Vision فراسوی نور گفتم، از اینکه ما به نابینایان موسیقی را بدون دریافت هیچ دستمزدی می آموزیم، از اینکه درهای دنیای رنگینی را برویشان باز می کنیم و انوشیروان روحانی گفت با اینکه چند سالی است برنامه ای اجرا نکرده ام ولی با توجه به نیت پاک و انسانی شما، و تاثیری این بنیاد بر کم بینایان و نابینایان گذاشته، با شما همراه میشوم.
برای ما همیشه استاد روحانی الگویی بود. من شخصا همیشه دلم میخواست در برنامه های ایشان، نقشی داشته باشم و در 5 ماه می شبی باشکوه را با او در صحنه رویس هال خواهیم داشت که در زندگی ما نیز برای همیشه ثبت میشود.
خود استاد شاهد بودند که در طی 45 سال گذشته من و سعید هزاران شاگرد در رشته های مختلف موسیقی تعلیم دادیم که بسیاری از آنها در دانشگاههای امریکا و اروپا، اینروزها موسیقی تدریس و تعلیم میدهند و رهبران ارکسترهای بزرگ هستند وهمه ساله افتخاراتی می آفرینند که باعث سرافرازی ماست.

1662-6

1662-8

1662-7

من از 13سالگی که به هنرستان موسیقی میرفتم من هنوز قدرت بینایی خوبی داشتم ولی سعید به مرور قدرت بینایی اش را از دست می داد، مااز همان موقع به تعلیم شاگردان موسیقی مشغول بودیم و در سال 1982 که به امریکا آمدیم، بطور خصوصی تعلیم را شروع کردیم و از سال 1991، کلاس های دنیای موسیقی را برپا ساختیم و از بهترین و زبده ترین اساتید دعوت به همکاری کردیم، کلاس ها و دوره های مخصوص برای کودکان و نوجوانان و جوانان و پدر ومادرهای ایرانی در تارزانا لوس آنجلس دایر نمودیم حمید برادرم کلاسهایش را در اورنج کانتی دایر نمود و با توجه به استقبال خانواده ها و اینکه می خواستیم هنرجویان در صحنه، هنر خود را عرضه کنند، اولین برنامه را در سال 1993 به بهانه بزرگداشت استاد و پیش کسوتمان رضا روحانی پدر روحانی ها برگزار کردیم تا همه عاشقان موسیقی قدر این بزرگ را بدانند.
بعد در سال 1996، برنامه بزرگ دیگری در ویلشرایبل تیاتر لس آنجلس روی صحنه بردیم، سال 2000 با داریوش عزیز هنرمند ارزشمند در گریک تیاتر روی صحنه رفتیم.
تا سرانجام درسال 2014 هدف بزرگ خود Beyond Vision Music Foundation بنیان گذاشته شد و به ثبت رسید، که کلاس هایش آموزش موسیقی به کم بینایان، نابینایان بود و در همین مسیر در سال 2016 یک برنامه موفق در ویلشرایبل تیاتر و یک برنامه در UCI ارواین اجرا کردیم که لیلا فروهر هنرمند پراحساس و مردمی افتخارا در آن شرکت کرد و زیباترین برنامه را ارائه داد و همیشه سپاسگزارش هستیم، در سال 2017 در سالن آوتانی یک برنامه پراحساس و موفق داشتیم که همه بچه های فراسوی نور در آن حضور داشتند و شهرام شب پره هنرمند سرشناس و محبوب بطور افتخاری در آن برنامه اجرا کرد.
موفقیت این برنامه ها با هدف های انسانی ما در این بنیاد، سبب شد تا نه تنها مردم به حمایت ما بیایند، بلکه اسپانسرهای پرقدرت جامعه ایرانی به یاری ما بیایند که دم همه شان گرم وجالب اینکه اغلب آنها دیدگاه زیبایی درباره برنامه های ما داشتند، از جمله دکتر ابی سرودی جراح سرشناس چشم گفت: در زمینه بینایی چشم، وقتی من در بعضی موارد با همه تکنیک ها و تجربه هایی که دارم، کاری از دستم بر نمی آید، این گروه پراحساس ومردمی Beyond Vision است که از احساس وهنر وتوانایی شان بهره گرفته و روشنایی و امید و زیبایی جهان را از طریق موسیقی به این افراد هدیه می کنند تا زندگی را بهتر وزیباتر ببینند.
شب 5 ماه می، یک شب استثنایی است، پر از موسیقی، احساس، روشنایی و نور است، به جرات تا امروز چنین شبی خلق نشده است، مجری شیرین سخن شهرزاد اردلان با همه توانایی های خود روی صحنه می آید تا شب با شکوه فراسوی نور را به دلها پیوند بدهد.

1662-9

1662-10

در بخش اول، خواننده خوش صدایی بنام بنفشه از میشیگان می آید تا به اجرای ترانه هایی بپردازد، جوان هنرمندی بنام سیامک با صدای دلنشین، آهنگی از بابک امینی ترانه ای زیبا می خواند. گروه های رقص و کر، به صحنه رنگارنگی خاصی می بخشند و با ترانه ها و ملودیها همراه میشوند.
در بخش دوم برنامه، استادمان انوشیروان روحانی روی صحنه می آید و با پنجه های سحرآمیز خود، آثاری راکه سالهای سال است در قلب وروح مردم جای دارد اجرا می کند همه خاطرات چند دهه گذشته را زنده می کند و ما را با خود به سالهای دور، به دوران کودکی و نوجوانی وجوانی مان می برد و جالب اینکه همیشه صحنه ای که این استاد را در خود جای داده با سورپرایزهایی نیز همراه است.
در این شب حاضرین با استعدادهای شگرفی روبرو میشوند. با دون ماقن که از اولین شاگردان Beyond Vision بوده و اینروزها دردانشگاه UCLA موزیک بین المللی می خواند. خانم 85 ساله ای که با زیبایی میخواند و پیانو می نوازد و بچه هایی که دستهای سحرآمیزی دارند، چون شاگردان ما از 4 ساله تا 85 ساله هستند، ثبت ما با توجه به غیرانتفاعی بودن این بنیاد، کمک بدون هیچ انتظاری به نابینایان و دادن امید به آنهاست وهمه هزینه های ما از طریق اسپانسرهای ما تهیه میشود.
به امید دیدار همه شما در شب 5 ماه می در رویس هال UCLA لوس آنجلس و اینکه راس ساعت 7 شب برنامه شروع میشود و بدون وقفه پیش میرود و بقولی توقtی ندارد.

1662-12

1662-11