1326-45

1326-42

جمعیت کثیری از ایرانی ها و اسرائیلی های ساکن  لس آنجلس در حضور سرکنسول اسرائیل، شهردار سابق ایرانی شهر بورلی هیلز، صاحبان رسانه ها و هنرمندان سرشناس  ایرانی این شهر،  در تالار «رویس هال» دانشگاه «یو سی ال ای» گردهم آمدند تا در کنسرت «شادمانه ها»ی ریتا جهانفروز، خواننده ایرانی تبار موسیقی پاپ اسرائیل شرکت کنند.
این کنسرت با شکوه و موفق که پنجشنبه شب گذشته بیش از 1600 نفر را زیر یک سقف مشترک با پیام دوستی و همبستگی  گردهم آورده بود، به مناسبت سی امین سالگر تاسیس «فدراسیون یهودیان ایرانی – آمریکایی شهر لس آنجلس» با همکاری گروهی از افراد نیکوکار و اعضای فعال این سازمان زیر نظر «شهلا جاودان»  رئیس این فدراسیون برگزار شد.
خانم شهلا جاودان در مورد استقبالی که از این برنامه به عمل آمد می گوید:«حمایت ایرانیان شهر لس آنجلس از این کنسرت در حالی که بعضی از آن ها برای نخستین بار شاهد هنرنمائی «ریتا» بودند برای ما واقعا خوشحال کننده است.» 1326-43
بیش از سى سال پيش، با وقوع انقلاب در ایران و هنگامى كه اعضاى جامعه ايرانى از مذاهب و قوميت هاى مختلف تن به يك كوچ اجبارى و مهاجرتى ناخواسته از مملكت نياكانى خود دادند، ناگهان خود را در محيطى ناشناخته و ناآشنا، تنها و رويارو با مشكلات گوناگون يافتند.
خانم جاودان می گوید: «در آن زمان درلس آنجلس، که بزرگ ترين مركز تجمع ايرانيان مهاجرو تبعيدى به شمار می رفت ، نيازشديدى به تاسيس يك مركزمنسجم، مستحكم و درعين حال گرم و پذيرنده براى ايجاد همبستگى و كمك رسانى به اعضاى جامعه ايرانى احساس مى شد. » 
به اين صورت درسال 1980 «فدراسیون یهودیان ایرانی – آمریکایی» به کمک جمعی از افراد خیر و نیکوکار  کار خود را  آغاز کرد.  کنسرت همبستگی «ریتا» هم در واقع جشن سی امین سال تاسیس این موسسه بود که همه عواید آن  به امور خیریه تعلق گرفت.
کنسرت «شادمانه ها» با ترانه های شادی آور قدیمی ایرانی1326-44 از جمله «شادوماد»، «گل سنگم» و «شانه» که با ارکستر 9 نفره «ریتا» همراهی می شد آغاز شد و در طول برنامه «ریتا» ترانه هایی هم به زبان عبری برای حاضران اجرا کرد که بسیاری از جمعیت اسرائیلی که در سالن حضور داشتند با او همصدا شدند.  در طول اجرای چند ترانه آخر برنامه هم ایرانی ها و اسرائیلی ها در کنار هم و  با این ترانه های شاد و پرانرژی  به رقص و پایکوبی پرداختند و ثابت کردند که همه مردم دنیا خواهان صلح و دوستی و شادمانی هستند.
عطاء الله خرم آهنگساز و نوازنده قدیمی و سازنده ترانه «شادوماد» یکی از مدعوینی بود که پس از پایان این کنسرت  پرشور و هیجان در پشت صحنه به دیدار «ریتا» رفت.