1464-62

1464-63

تیم ملی والیبال ایران در اولین مسابقه دور برگشت، در لیگ جهانی والیبال، در روز جمعه 29 خرداد 94 در سه ست پیاپی تیم والیبال آمریکا را شکست داد.
در بازی دوم که بعد از ظهر روز یکشنبه 31 خرداد در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد، تیم ایران باز هم موفق شد با نتیجه سه بر صفر (۲۵-۲۰، ۲۵-۲۱،۲۵-۲۰) میهمانش را شکست بدهد .
والیبالیست ها در طول دو دیدار با آمریکا در تمام زمینه ها برتر و بهتر از حریف بزرگ خود بودند و در توپ گیری، سرویس، دفاع، حمله و پاس یکی از یکی روانتر و محکمتر بازی کردند و الحق که شاهکار خلق کردند .
یکی از نکات جالب توجه در دیدار ایران و امریکا این بود که در هر دو دیدار، امتیاز آخر با سرویس بازیکنان ایران به ثمر نشست و به این ترتیب انگار پایان بخش هر دو دیدار یک شکل بود!
حالا می توانیم بگویم تیم والیبال ایران بهترین تیم ورزش ما از آغاز تا امروز بشمار می آید و خوش قامت های ایرانی، به اندازه ای درخشش داشته اند که مردم ایران آنان را سزاوار قهرمانی جهان می پندارند.
قهرمانی جهان شاید اکنون بدست نیاید، اما باور داریم که ملت ایران به زودی قهرمانی تیم ملی والیبال در دنیا را جشن می گیرد.
نبوغ و خلاقیت بازیکنان والیبال ایران به قدری بالاست که بسیاری از کارشناسان جهانی از همین حالا نوید فتح بزرگترین افتخار را برای بچه های ایرانی می دهند.
بازیکنان ایران جملگی برابر امریکا به واقع فوق ستاره بودند و در میان آنان باید گفت که سعید معروف دارای سهم و نقشی ویژه بود تا او را یک مغز بدون خطا بدانیم .
معروف به اندازه ای جلوه گر شد که مربی تیم ملی والیبال امریکا، او را به عنوان بهترین پاسور والیبال امروز جهان معرفی کرد!
شاهکار تاریخ ورزش ایران را والیبالیست های خوش نقش در دیدار با امریکا به تماشا گذاشتند و قهرمان سه دوره بازیهای المپیک را در هر دو بازی 3-0 شکست دادند تا ایرانیان در هر کجای دنیا به تحسین این عزیزان بپردازد.
سالهاست که بازیکنان تیم ملی والیبال ایران نشان داده اند که از چه استعداد و ارزشهای فوق العاده ای بر خودار هستند و در مسیری گام بر داشته اند که پس از فتح قله اسیا، تبدیل به یک مدعی سرسخت و توانمند در میان بزرگان والیبال جهان شوند.
وقتی چگونگی زندگی در آمریکا و امکانات ورزشی در این کشور را در نظر داشته باشیم و شرایط زندگی غیر عادی و بدور از حداقل آزادی و فقر امکانات ورزشی در ایران را فراموش نکنیم، آنگاه پیروزیهای فرزندان ایران را باید غرور آفرین و به یاد ماندنی بدانیم.

1464-64

هنگامی که این بچه های ایران با عدم امکانات می توانند چنین خوش بدرخشند و جهان را به تشویق وا دارند، تصور کنید که این استعداد و این نبوغ در حال و هوایی طبیعی تا کجا می تواند ابراز وجود کند و از شایستگی و لیاقت فرزندان ایران بگوید.
این جوانان دلاور و پر شور والیبال ایران در حالی بهترین تیم جهان را در تهران با برتری کامل به زانو در می آورند که حتی خانواده های خود و همسر ومادر و خواهرشان را نیز نمی توانستند در سالن ببینند و شرایط امروز این حق مسلم را از افتخار افرین های ایرانی گرفته است!
تیم ملی والیبال ایران درنهمین و دهمین بازی خود در لیگ جهانی میزبان لهستان در تهران بود.
در مسابقه اول که روز جمعه انجام شد، تیم والیبال ایران موفق شد حریف قدرتمند خود را با نتیجه 3 بر 2 شکست دهد .
لهستان سال گذشته در در مسابقات قهرمانی جهان طلا گرفته بود و در سال 2012 نیز در همین لیگ جهانی به مقام قهرمانی رسیده بود. از این جهت پیروزی بچه های ایران بسیار با ارزش به حساب می امد.
این دیدار با فراز و نشیب بسیار همراه بود که ست اول به سود ایران تمام شد اما لهستانی ها ست های دوم و سوم را بنام خود نوشتند .
ملی پوشان ایران با آغاز ست چهارم نمایشی برتر را به تماشا گذاشتند تا نه تنها مانع از پیروزی حریف در این ست شوند، ست های چهارم و پنجم را با درخششی به یاد ماندنی از ان خود کردند تا پیروزی بر قهرمان جهان و لیگ جهانی را جشن بگیرند.
در فاصله 48 ساعت تا دیدار دوم ایران و لهستان، مشخص بود که لهستانی ها به تمام هوش و شناخت و تخصص و تجربه خود به دنبال انالیز و شناسایی نقاط قوت و ضعف در هر دو تیم خواهند بود و بدون شک حال و هوای دومین دیدار تغییر خواهد کرد .
ست اول در حالی 25 بر 23 به نفع ایران پایان یافت که رقابتی شانه به شانه در طول این ست وجود داشت و همین امر تا حدودی خستگی را بر اندام بچه های ما ریخت.
آغاز دومین ست با رفتار و چهره های اشفته و عصبی بازیکنان ایران همراه بود که در دریافت توپ بسیار نمایان بود و شمار سرویس های خراب شده نیز بیش از اندازه به نظر می رسید.
در این هنگام دیگر تمرکز لازم در حرکات و واکنش های بازیکنان ایرانی دیده نمی شد و گویا نزول قدرت بدنی بر مغز و اعصاب بد جوری سایه انداخته بود و همین امر تا آنجا دست و پای تیم ملی ایران را بست که شکست 3 بر یک را پذیرا شود.
به هرحال این بازی می تواند تجربه ای بزرگ و پختگی بیشتر برای ملی پوشان والیبال ایران باشد تا در دیدارهای آینده با توان حرفه ای و افزون تر ظاهر شوند و یقین داریم که این بچه های شایسته و خوش نقش ایرانی می توانند یکی از مدعیان همیشگی و بزرگ در والیبال جهان باشند.
آخرین دیدارهای تیم ملی والیبال ایران باید برابر روسیه در تهران برگزار شود که پیروزی ایران در دو دیدار با روسها قابل پیش بینی است .
سوای پیروزیهای ایران بر روسیه، امریکا نیز باید در هر دو دیدار با لهستان پیروز شود تا شاید که در شمارش امتیاز ها و احتمالا ست ها، تیم ما شانس صعود از گروه خود را پیدا کند .
شانسی که کم رنگ به نظر می رسد و لهستانی ها به راحتی تن به دو شکست در خانه خود نخواهد داد.
به هرحال باید به انتظار بود تا این کور سوی امید شاید با واقعیت همراه گردد!

 

[email protected]
amirbaradran.blogspot.com

 

1464-65