1460-92

در طی هفته های اخیر، درباره مصاحبه های فرامز آصف با رسانه های داخل ایران از سویی دعوت مربیان و چهره های قدیمی ورزش از او به ایران از سوی دیگر، انعکاس گسترده ای در داخل ایران و بعد در خارج ایران داشته است.
فرامرز در گفتگویی با مجله جوانان گفت این مصاحبه ها از نوروز آغاز شد، ابتدا از یک مجله فکاهی، بعد به دیگر رسانه ها چون اطلاعات فرهنگی واطلاعات هفتگی کشید، از سویی مربی و استاد من افشارزاده، ضمن انتقاد از روش های گذشته درمورد دلسردکردن نامداران ورزش، پیشنهاد کرد که من به ایران برگردم و به تعلیم و تربیت قهرمانان آینده بپردازم در ضمن درباره ترانه های فکاهی و مردمی و سنتی من در رسانه ها سخن رفت.
خیلی ها نمی دانستند که من بورس تحصیلی در امریکا را از دولت شاهنشاهی نگرفتم بلکه امریکا بمن بورس تحصیلی داد.
آصف اضافه کرد، خیلی از مسائلی که دراین مصاحبه ها عنوان شده، شاید تا حدی بزرگ شده ولی بهرحال حرف هایی است که من در گفتگوهای تلفنی عنوان کردم، خیلی دلم میخواهدبه ایران بروم و نسل آینده ورزشی دو ومیدانی را تعلیم بدهم، ولی فکر نمی کنم خیلی آسان باشد، من از مربی و استاد خود افشارزاده سپاسگزارم، که این چنین مهربانانه، حرفه ای و مسئولانه سخن گفته است وهمین ها به دل خیلی از ما که زیرسانسورها و ستم ها له شدیم امید می بخشد.
به بخش هایی از این مطالب در رسانه های داخل توجه کنید:

***

فرامرز آصف در گفتگو با اطلاعات هفتگی
فرامرز آصف، خواننده‌ی ایرانی مقیم لس‌آنجلس و قهرمان و رکورددار پیشین پرش سه‌گام ایران در گفتگویی با هفته‌نامه‌ی “اطلاعات فرهنگی” (متعلق به موسسه‌ی دولتی اطلاعات)، تمایل خود را برای بازگشت به ایران اعلام کرد.
آقای آصف در این گفتگوی مفصل، انتقادهای تندی را نسبت به سازمان ورزش و فدراسیون دوومیدانی در رژیم پیشین ایران بیان کرده و مدعی شده که آن‌ها مانع استفاده‌اش از بورس تحصیلی دانشگاه‌های امریکا و همین‌طور کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی شدند.
او با وجود این‌که در نهایت از بورسیه دانشگاه “نوادا” استفاده کرد گفته که بعد از رفتن به این کشور، «تمام تابستان‌ها در شیکاگو بستنی می‌فروخته تا پنج یا شش هزار دلار درآمد داشته باشد تا خرج‌های اضافی زندگی‌اش را جبران کند».
وی در بخشی از این گفتگو هم‌چنین از اعتقاد فراوان خود به مشهد و اینکه «توسل به حرم امام رضا» برایش «حکم دوپینگ» را دارد.
فرامرز آصف درباره‌ی بازگشت خود به ایران نیز چنین گفته است: «نه در زمان شاه و نه در حال حاضر از فدراسیون دوومیدانی با من تماس نگرفتند که فرامرز آصف به ایران بیا و چند ورزشکار را تمرین بده. زمان شاه حتی به من نگفتند یک تابستان کار نکن و بیا ایران ما خرج تو را می‌دهیم. مرا به طور کلی در آن زمان رها کردند و من برای دل خودم ورزش می‌کردم. مگر از من تکنیکی‌تر در ایران وجود داشت؟! تا همین امروز هم به من پیشنهادی نداده‌اند. خرج من بیشتر است یا آن مربی روس؟! کدام مربی روس خوبی، کشورش را رها می‌کند و برای حقوق بسیار ناچیز به ایران می‌آید؟! چه فردی بهتر از من که ایرانی هستم، وطنم را دوست دارم و کارم به همه اثبات شده است می‌تواند برای ورزشکاران ایرانی مفیدتر باشد؟!»
انتشار گفتگوی “آصف” با “اطلاعات هفتگی” پس از آن صورت می‌گیرد که بهرام افشارزاده، مدیرعامل باشگاه استقلال تهران و از مدیران ورزشی پرنفوذ در جمهوری اسلامی در گفتگویی با “خبرآنلاین” از او به عنوان یک “قهرمان ملی” یاد کرد و گفت: «چون خوب مدیریت نشد و نتوانستیم حفظش کنیم از ایران رفت و بعد در غربت تبدیل شد به یک خواننده اگرچه از قدیم ته‌ صدایی داشت.»
آصف در این گفتگو از دوستی قدیمی‌اش با افشارزاده در زمانی که وی مسوول تیم ژیمناستیک دانشگاه تهران بود خبر داده و گفته که مدتی زیر نظر او تمرین کرده است.
با آصف در هفته آینده گفتگو خواهیم داشت.

1460-93