1646-65

1646-66

1646-67

گروه فریبرز مطلوب، نهادی است که از 30 سال پیش تا کنون در لس‌آنجلس تشکیل شده و زیر این نام به فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی می‌پردازد. آقای سعید و خانم افسر مطلوب، سی سال پیش تنها پسر خود را در یک حادثه‌ی دردناک از دست دادند. این پدر و مادر، با اطلاع از وجود یک سازمان جهانی به نام “بنی‌بریت B’nai B’rith” که در اصل هدفش ایجاد حُسن تفاهم بین یهودیان اروپایی، شاخه‌ی اشکنازی، و یهودیان آسیایی، شاخه‌ی سفارادی بوده و اکنون برای مبارزه با تبعیضات نژادی و مذهبی از طریق ارتباطات فرهنگی و هنری به فعالیت خود در سطح جهان ادامه می‌دهد، بنیاد فریبرز مطلوب را پایه ‌گذاری کردند و به کارهای خیریه می پردازند. این که پدر و مادری از دل یک حادثه‌ی دردناک و یک تراژدی تأثر انگیز، نورِ نیکوکاری و خیرخواهی را با ایمانی عارفانه زیر چتر سازمان و گروه فریبرز مطلوب به اطراف می‌پاشند، در خور هر گونه تحسین و قدردانی است.
هر ساله “بنیاد بنی بریت،گروه فریبرز مطلوب” طی مراسمی، چند چهره جوان و موفق ایرانی را انتخاب و به جامعه ایرانی معرفی می کند. هدف از برگزاری این برنامه سالانه، آشنایی ایرانیان به خصوص جوانان با چهره های جوانبرجسته و موفق جامعه است تا بتوانند با بهره گیری از تجربه، مشکلات و موانعی که این جوانان برجسته در راه رسیدن به هدف خود با آن ها مواجه بوده ولی توانسته اند بر آن چیره گردند،راه موفقیت را برای خود هموارتر نمایند.
امسال نیز بر طبق روال سالانه، روز پنجشنبه 13 دسامبر 2018 از ساعت 6:30 بعد از ظهر در “کنیسای ساینای Sinai Temple” این مراسم از طرف بنی‎بریت “شاخه فریبرز مطلوب” برگزار گردید.
در ابتدای برنامه آقای گبایان ریاست بنیاد، ضمن خوش آمد به حاضرین، شمه ای در مورد “بنی بریت” و اهداف آن صحبت کردند:
“بني بريت” به معنى “هم پيمانان” بنيادى است ١٧٠ ساله كه در بيش از ٥٠ کشور جهان يك مليون و پانصد هزار عضو دارد. هدف اين بنياد اشاعه صلح و تفاهم بين ابناء بشر، فارغ از نژاد، مذهب و مليت، از طريق آموزش و ارتباط فرهنگى و هنرى است. سی سال پيش شاخه اى از اين بنياد به نام و ياد “فريبرز مطلوب” در لس انجلس تشكيل گردید كه ادامه دهنده ی همان اهداف است و در قلمرو کارهای خیریه تلاش می کند از جمله به کودکان بی‌سرپرست و بیمار سرطانی کمک می‌نماید.در طى اين سال ها فعاليت هاى بسيار داشته ايم، از جمله دو بار نمايش تكنفره ی “نيمه ديگر” با شهره آغداشلو، دو بار كنسرت شهرداد روحانى، هشتصمين سال تولد مولانا جلالدين رومی و يادواره ی “مرتضى خان نى داوود” با دكتر حسين عمومى، بزرگداشت و قدردانى از دیگر خدمت گزاران جامعه و سرى كنفرانس-هاى آموزشى به ياد و نام دكتر پرويز پيرنظر و معرفی چهره های جوان برجسته ایرانی به جامعه در طی دوسال. همه ی درآمد حاصل از اين برنامه های ما صرف كمك به كودكان بى سرپرست، به خصوص مبتلا به بیماری سرطان در دنيا مي شود. امشب هم بسيار سربلنديم كه “چهرهای جوان برجسته سال 2018” را که از بین کاندیداهای مختلف انتخاب کرده ایم به شما معرفی می کنیم. در این مراسم،پنج جوان برجسته و موفق ایرانی،در طی گفت‎و‎گو به صورت میزگرد که توسط خانم “جینا نهایی” اداره می‎شود، به جامعه ایرانی معرفی و رمز و راز موفقیت و پیروزی آن‎ها مورد بحث قرار خواهد گرفت تا دیگر جوانان ایرانی نیز بتوانند از تجربه های این جوانان برای رسیدن به هدف و کسب موفقیت در رشته خود استفاده نمایند.

جینا نهایی

1646-68

“جینا نهایی” نویسنده‎ی کتاب‎های پُرفروش، مقاله‎نویس و استاد امرتیوس نویسندگی ابتکاری در دانشگاه USC است. رُمان‎های او به هیجده زبان زنده‎ی دنیا ترجمه شده و او فینالیست برای گرفتن جایزه‎های: Orange Award, Impac, Howard, J. Riblow و شورای کتاب یهود بوده است. وی برنده‎ی جایزه شورای هنرهای لس‎آنجلس، جایزه‎ی بنیاد میراث ایران، جایزه سیمون راکوور و جایزه خَی کاپاخَی بوده است.
آثار نوشته شده او در نشریات متعدد ملّی و بین‎المللی و همچنین در ژورنال‎های علمی دانشگاهی و مجلات بررسی کتاب به چاپ رسیده است. او هر ماه مقاله‎ای به مجله یهودی لس‎آنجلس بزرگ می‎نویسد و سه بار فینالیست جایزه لس‎آنجلس پرس کلاب بوده است. آخرین رُمان او به نام “The Luminous Heart of Janah” (قلب درخشان یونس) جایزه فینالیست شورای کتاب را به دست آورده است.

منتخبین جوان سال 2018

ژاکلین رفیعی

1646-69

“ژاکلین رفیعی” یک تکنواز ارشد، موسیقیدان و حقوقدان است با یک چشم‎انداز برای ایجاد جذب و فعال ساختن جوامع از طریق رهبری و موسیقی. جکی دانش‎آموخته سوماکوم لادِ (Summa Cum Laude) از UCLA با درجه لیسانس در ادبیات تطبیقی و زبان عِبری و مطالعات یهود. درجه J.D.خود را از UCLA دانشکده حقوق به دست آورد. جکی به مدت سه سال کار حقوقی در لس‎آنجلس انجام داده است. در عین حال که جکی به تحصیل و کارهای حقوقی اشتغال داشت به‎ عنوان سُلوئیست در کنیسای سینای در بلوار ویلیشر، کنیسای امانوئل و کهیلات ماآرا به نواختن موزیک می‎پرداخت.در ژوئیه 2017 جکی به‎ناگاه کار حقوق را رها کرد و به طور تمام‎وقت به موسیقی پرداخت و در این کار مبتکر چه بسیار نوآوری ها گردید.
سپس به برنامه: Cantorial Ordination for Spiritual and Educational Leadership پیوستکه دوره آن 5 سال در آکادمی مذهب یهود در کالیفرنیا است. او یکی از بیست جوان رهبران یهودی است که در آمریکای شمالی برای پیشرو آینده یهودیان آمریکا انتخاب شده است.

مهرنوش یزدانیار

1646-70

“مهرنوش یزدانیار” در گرگان، شمال ایران زاده شد و در سن سه سالگی به آمریکا آمد. وی با امتیاز سوما کُم لاده (Summa Cum Laude) از دانشگاه کالیفرنیا در لُس‎آنجلس (UCLA) در رشته علوم سیاسی و زبان‎های خاور نزدیک درجه لیسانس به دست آورد.
سپس موفق به گرفتن درجه J.D. از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی (USC) دانشکده‎ حقوق گردید. از سال 2005 به عضویت کانون وکلای ایالت کالیفرنیا در آمد و وکالت را شروع کرد اما از سال 2009 دفتر وکالت شخصی خود را باز نمود و با موفقیت بسیار دفاتر وکالت دیگری در بورلی‎هیلز، اروین، سانفرانسیسکو، وست‎لیک ویلیچ به نام ” Yazdanyar Law Offices” باز نمود. تخصص و کمک های حقوقی مهرنوش یزدانیار در سراسر آمریکا در امور “تحریم‎های وزارت خزانه‎داری آمریکا، اداره کنترل سرمایه‎های خارجی در آمریکا می باشد. وی علاوه بر کمک‎های حقوقی، از جامعه ایرانی/امریکای مقیم امریکادرخواست کرده است که مرتب با دفتر وی تماس بگیرند و مشکلاتی که بر اساس OFAC و تحریم های برقرار شده توسط دولت امریکا برایشان پیش آمده را با او در میان گذارند تا ضمن راهنمایی آنان با دانش و آگاهی کامل بر این مشکلات و تبعیضاتی ضد ایرانی، بتواند در وزارت خزانه داری امریکا از حق و حقوق ایرانیان دفاع کند و مانع از این گردد که تبعیضی علیه آنان صورت گیرد.
او به عنوان عضو “بنیاد فرهنگ”،”شورای نگهبان” و “عضو انجمن بین‎المللی کودکان مبتلا به سرطان” خدمت های غیر انتفاعی به جامعه ایرانی می نماید. افزون بر این، خانم یزدانیار حمایت‎کننده فعال کانون وکلای ایران و آمریکا، مرکز برابری پارس، بنیاد ایرانی‎- آمریکایی زنان و نیز مادران علیه فقر بوده است… او هم‎اکنون ریاستکلوب روتاری رنچو پارک برای سال‎های 2018 و 2019 را نیز بر عهده دارد.

کلوئه پورمرادی

1646-71

“کلوئه پورمرادی” موسیقیدان و آهنگساز ایرانی‎- یهودی است. آثار او الهام گرفته و تحت‎تأثیر موسیقی روحانی نیاکان خود و بسیاری از سنت‎ها در سراسر جهان می باشد که بسیار مورد توجه قرار گرفته است. کلوئه معتقد است که هیچ گونه جدایی بین موسیقی کشورهای مختلف نیست و به همین دلیل به طور طبیعی بسیاری از سبک‎ها و زبان‎های موسیقی دنیا را در هم می‎آمیزد.
او دائماً مرزهای خلاقیت و روایات سنتی خود را گسترده‎تر می‎کند. تلاش و هدف کلوئه جوان طرفدار و مدافع صلح این است که از طریق موسیقی نوایی برای موسیقیدانان جوان خاورمیانه، و تلفیق و هماهنگ کردن موسیقی عِبری و فارسی، پُلی باشد میان ایران و اسرائیل.

گلی گبای

1646-72

“گلی گبای” را مجله اُرجین (Origin) یکی از یوگی‎های دگرگون‎کننده سیاره “زمین” دانسته است و او را کارشناس سلامتی و پایداری می‎دانند.
گلی برنامه‎ریزی های تحسین‎برانگیز برای حفظ محیط زیست شهرها از جمله سانتامونیکا، شرکت‎های بزرگ مانند بی.پی.سولار (B.P.Solar)، هتل‎های لوکس و مؤسسات غیرانتفاعی تنظیم کرده است. از جمله برنامه‎های حفظ محیط زیست برای سازمان ملل متحد. در همین راستا برنامه‎های یوگا برای سلامت روان و تن تشکیل داده است با سابقه 20 سال تدریس در این کلاس ها. او اعتقاد و اعتماد مشتری‎های مشهور خود، متخصصان پزشکی و مشهورترین مراکز بهبودی روانشناسی لُس‎آنجلس را به خود جلب کرده است.

لیزا عزیززاده

1646-73

“لیزا عزیززاده” استادیار دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بخش”روانشناسی مؤسسه مغز و خلاقیت” و بخش “علوم حرفه‎ای و تراپی” است. او درجه دکترای خود را در رشته روانشناسی با تأکید بر علوم اعصاب از دانشگاه کالیفرنیا در لس‎آنجلس (UCLA) دریافت کرد. وی از آن پس دوره‎ی دکترای خود را در دانشگاه پارما ایتالیا و دانشگاه کالیفرنیا در “برکلی” به اتمام رساند. پژوهش وی در حال حاضر در دانشگاه USC برای پی بردن به پایه و اساس شناخت اجتماعی، زبان و همدردی است. مطالعات وی در زمینه گسترش جمعیت‎ها و افراد به سوی آتیزمAutism، دای‎سیراکسیا (Dyspraxia) سکته‎های مغزی است. کار او با حمایت مالی “مؤسسه ملی بهداشت”(National Institute of Health) وزارت دفاع، “انجمن آمریکایی قلب” و “بنیاد دانا” انجام گرفته است.
در اختتام برنامه “لوحه افتخار جوانان برجسته سال 2018 ” توسط آقای ژوزف گبایان پرزیدنت بنیادبنی بریت: گروه فریبرز مطلوب، به پنج جوان موفق ایرانی تقدیم گردید.