1552-65

اولين پيوند ازدواج بين يك جوان ايراني تبار و يك دوشيزه
بومی امريكائـي( Native Americans) از قبيله نـاواهو

در آخرين روزهاي دي ماه ١٣٩٥ مقارن باماه فوريه ٢٠١٧ دو انسان متفاوت از دو تبار و از دو كشور ايران و آمريكا كه تبار يكي از آنها ايراني است و ساكن واشنگتن دي سي ،كه مهاجري است از ايران بعد از انقلاب، و ديگري زوجه او، انساني است امريكائي ساكن همان شهر ، ولي از ساكنان بومي امريكا (Native Americans) و وابسته به قبيله ناواهو (Navajo) از ايالت اريزونا. قبيله ناواهو از بزرگترين طايفه (American Indian) امريكا ميباشد، در امريكا دهها قبيله از آنان ،در چندين ايالت امريكا ساكن هستند كه از آن ميان قبيله هاي چروكي (Cherokee) و اجيبو (Ojibwa) هستند كه بعد از قبيله ناواهو از معروفيت و جمعيت بيشتري برخوردارند.
پويا رضائي و ريچل نواك، اين دو تبار مختلف، پيوند عقد و ازدواج خود را با رعايت كامل سنن و فرهنگ غني كشور و قبيله خود توام با عشقي افسانه اي و در دو مكان متفاوت و در دو ايالت امريكا (اريزونا – كاليفرنيا)، پيوند وصلت خود را در ميان هلهله و شادي خانواده ها و دوستان خود بطرز زيبائي برگزار كردند.
اين مكانهاي بياد ماندني عقد و ازدواج، يكي در شمال ايالت اريزونا واقع در كوهستانهاي سب- دلكائي(Seb Delkai) و ديگري در كنار اقيانوس ارام در سان ديه گو، شهر زيباي دلمار (Del Mar) بود.
عروس و داماد هر دو از فارغ التحصيلان دانشگاههاي جان هاپكينز و اريزونا هستند كه سالهاست هر دو ساكن واشنگتن دي سي ميباشند، پويا داماد ايراني تبار، در شركت نوش توب كه خود آنرا تاسيس و مديريتش را بعهده دارد فعاليت ميكند. و عروس، ريچل كه مهندس زيست شناس است در وزارت كشور امريكا (Department of Intrior)شاغل سمت كارشناسي است.
پويا رضائي بخاطر نگاه ويژه و متفاوتي كه به زندگي انسانها دارد بخاطر همين خصلت در بحبوحه مهاجرت تعداد كثيري از پناهنگان سوريه، افغانستان، عراق و ساير كشورهاي خاورميانه كه با قايقهاي پلاستيكي از راه دريا به اروپا و يونان بقصد فرار پناه برده بودند، او با قبول خطر، داوطلبانه در دو نوبت پياپي به مدت دو ماه به يونان سفر كرد و بعلت تجارب و دانشي كه براي نجات غريق و كمكهاي اوليه داشت، جان بسياري از اين اوارگان را از خطر حتمي مرگ نجات داد و در همان زمان نيز تعدادي از افراد محلي واجد شرايط را براي نجات غريق تعليم و تربيت كرد.
رسانه هائي از قبيل بي بي سي لندن و تلويزيون انديشه در برنامه ويژه راديو تلويزيوني رضا گوهرزاد در اين اقدام بيسابقه، با او گفتگو و مصاحبه هاي تلويزيوني داشته اند.
اين پيوند زناشوئي كه اولين پيوند ازدواج بين يك جوان از تبار ايراني ويك دوشيزه از امريكائيان اصيل از نژاد ساكنان (Native Americans) در امريكا صورت گرفته بود را بايد به فال نيك گرفت و به اصالتشان درود فرستاد.

1552-66

1552-67

1552-68