1634-49

 

اولين گردهمايي بنياد هنرمند روز ٢٦ سپتامبر در مركز فرهنگي اسكربال با حضور جمعي ازاصحاب هنر و قلم و علاقمندان به هنر و ادب ايران عزيز براي جمع آوري كمك هاي مالي و معرفي بيشتر اين بنياد تازه تأسيس برگزار شد.

1634-61

اولين و مهمترين هدف اين موسسه حمايت از پيشكسوتان اهل قلم و هنر و تئاتر و سينما در سالهاي بازنشستگي است كه پس از عمري تلاش و زحمت در جهت اعتلاي فرهنگ و ادب ايران بتوانند سالهاي پاياني عمر را با آرامش بيشتري سپري كنند. بي شك حمايت از نسل جوان در خارج از مرزهاي ايران براي حفظ و اشاعه هنر و زبان شيرين فارسي از اهميت بسياري براي اين بنياد برخوردار خواهد بود.
در اين دورهمي صميمي از دو هنرمند نامي تجليل و قدرداني در خور امكان بعمل آمد. از هنرمند بزرگ و تكرار نشدني سينما و تئاتر ايران فخري خوروش كه همراه سخنان پرويز صياد بازيگر و نويسنده و كارگردان نامي بود. همچنين از ترانه سراي بزرگ سالهاي غربت زنده نام ليلا كسري با حضور فرزند شايسته او علي افشار تجليل بعمل آمد كه به همراه لوح يادبودي از طرف بنياد هنرمند بود.
اجراي برنامه بنياد هنرمند بعهده ماز جبراني كمدين شناخته شده ايراني امريكايي و كمدين جوانسال إليزا شوشاني بود وبرنامه ساز و مجري توانمند راديو و تلويزيون آزيتا شيرازي در بخش دوم به آنها پيوست . هنرمنداني از جمله جمشيد عليمراد، مرتضی برجسته، اندي، كورس، شهرام كاشاني و رعنا منصور برنامه هايي را براي حضار اجرا كردند و بنفشه صياد با رقص زيباي خود به شكوه و جلوه شب افزود.
همچنين نوازنده توانا موري خاكسار با اجراي قطعاتي يادآور خاطرات دور و نزديك بسياري از حضار شد.
بسياري از چهره هاي شاخص از جمله هما سرشار، فخري خوروش، آپيك يوسفيان، مري آپيك، دكتر اردشير بابك نيا، پرويز صياد، پرويز كاردان، مهدي ذكايي، هوشنگ توزيع، سهراب اخوان، صادق نوجوکی، دنی بنیادی، کاظم عالمی، نوشین معینی کرمانشاهی، فرزین فرهادی، گردافريد، همایون هوشيارنژاد، علی لیمونادی،عليرضا امير قاسمي و بسياراني دیگر با حضورشان به اعتبار آن شب افزودند.
در پايان آقاي خسرو سمناني با اهدای چك دويست هزار دلاري خود بعلاوه كمك هاي جمع آوري شده آغاز كار رسمي بنياد هنرمند را اعلام فرمودند.
در هفته هاي آينده گزارش مالي دقيقي از كمك هاي جمع آوري شده و فعالیت های این بنیاد از طريق مجله وزين جوانان در اختيار عموم قرار خواهِد گرفت.

1634-50

1634-51

1634-52

1634-53

1634-54

1634-55

1634-56

1634-57

1634-58

1634-59

1634-60