Javanan-HaftHonar1300-01

آلبوم”هميشه دير”
بازگشت پرسرو صداي سعيد محمدي
با 12‌ شعر و آهنگ و 4‌ موزيك ويديو است

در 4‌ سال فعاليت پشت صحنه،  با كوله باري از آثار زيبا
و يك مدرك تحصيلي و هدف خدمت به مردم بازگشته ام

از  قصه “هميشه دير” آلبومي‌كه بسيار شنيدني است و خيلي زود در دلها جاي گرفته برايمان بگو.
– ديرزماني طول كشيد تا به اين نتيجه برسم كه آيا ارائه تك آهنگ بهتر است– آنطور كه اين روزها متداول گرديده– و يا زحمت تلاش تهيه يك آلبومJavanan-HaftHonar1300-02 خوب و با كيفيت و ماندگار؟…
براي خواننده اي مانند من كه خود به قول حرفه اي ها،  دست به ساز و قلم است و آهنگساز و ترانه سراست، تهيه وارائه يك آلبوم، دست آوردهايي بسيار پربارتر از تك آهنگ را دارد،  در نتيجه تصميم به تهيه آلبوم گرفتم.
در اين بازار بهم ريخته، كه هيچكس برجاي مناسب حال خود  قرار نگرفته است،  بي ترديد تهيه آلبوم كاري بسيار دشوار و شايد هم غير ممكن باشد.
درحالي كه هيچ يك از كمپاني هاي تهيه موسيقي حاضر به سرمايه گذاري در اين امر حتي به كمترين مقدار ممكن نمي‌باشند خودم به همراه همسر فداكار و يگانه ام،  تصميم به اين مهم گرفتيم مايلم در اينجا متذكر شوم كه اگر قائل به خدا و مبداء خلقتي باشم  بدون شك من مديون كمك و راهگشائي خداوند بزرگ هستم زيرا بدون كمك هايش اين امرJavanan-HaftHonar1300-03 ممكن نبود.
در همين زمان كه من تصميم به شروع و كليك زدن كار بودم،  تعداد بسياري از هنرمندان داخل ايران،  از طريق Face Book‌ با من ارتباط برقرار كرده و اعلام آمادگي براي همكاري نمودند تعدادشان اينقدر زياد بود كه من نمي‌دانستم كدامين را براي اين كار مهم انتخاب كنم،  در نتيجه اقدام به  تحقيق در مورد كارها و آثارشان نمودم و از آن ميان هنرمند جواني را برگزيدم به نام سعيد زماني  كه تعدادي آثار منتشر شده داشت كه نشان ميداد از خلاقيت خوبي در تنظيم آهنگ برخوردار است  براي آغاز كار يك آهنگ و ترانه از خودم  به نام “لجباز” را كه ريتم شاد  شش و هشت داشت به او واگذار كردم، نتيجه واقعا بالاي انتظار بود. اصلا باورمان نمي‌شد كه يك هنرمند 23‌ ساله از خطه جنوب كشور در يك شهر كوچك اينقدر توانايي و سليقه در امر تنظيم و تهيه كنندگي داشته باشد توانايي هاي سعيد و شروع اين همكاري دو نتيجه داشت:Javanan-HaftHonar1300-03
ابتدا آهنگ “فقط با تو” و “لجباز” را به او سپردم (ليلي مجنون– اشك ماهي بعد هم نگراني هاي موجود در مورد  فاصله هاي بعدي و مسافتي و احتمالا فاصله هاي سليقه اي در مورد همكاري با هنرمندان داخل از بين رفت.)
سپس ديگران از راه رسيدند. آيدين بهزادي يك هنرمند آهنگساز و تنظيم كننده كه كارهاي متفاوت و اسم و رسم داري دربازار آهنگ هاي ديسكوئي و شش و هشت ارائه كرده است.
براي اولين بار من دو ملودي از آهنگساز ديگري غير از خودم، در آلبوم جاي دادم كه اين دو آهنگ دو ملودي شاد و پرهيجان “د‌ختر ايران زمين” و “برگرد” هر دو با تنظيم  آيدين بهزادي است.
و سرانجام جوان هنرمند ديگر حسين سياح است كه كار بسيار زيبايي به روي آهنگ هاي “به خاطر خودت”،  و آهنگ قديمي انگليسي PA PA”‌” انجام داد، و هم اكنون دوستان هنرمندم مايل به همكاري با اين عزيزان هستند.
همچنين با يك هنرمند جوان در لوس آنجلس به نام شايان اميري همكاري داشتم كه ثمره اين همكاري آهنگ عشق من بود كه با ويديوئي از الك كارتيو كارگردان خلاق بي اندازه مورد محبت توجه مردم قرارگرفته به طوري كه در اولين هفته نمايش آن به روي سايت راديو جوان، بيش از يكصد هزار بازديدكننده داشته است. از شايان اميري، دوست خوب و با استعداد تشكر مي‌كنم. در اين آلبوم آهنگ بسيار شنيدني و متفاوتي  به نام “دستهايم” وجود دارد كه تنظيم آن از دوست خوبم  فرهاد زماني  گيتاريست مقيم لندن است،  از اين آهنگ  موزيك ويدئويي تهيه شده كه توسط همسرم  فيلمبرداري و كارگرداني شده است. شما را مشتاقانه به ديدن اين  كليپ دعوت مي‌كنم.
كمپاني ترانه براي انتشار پخش اين آلبوم كمك هاي شاياني كرد ناگفته نماند كه آهنگ بسيار شنيدني “اون منم” با ترانهاي از ترانه سراي جوان اميد و آهنگ خودم با  تنظيم فوق العاده اروين خاچيكيان يكي از آس هاي اين مجموعه است كه با همكاري يك ويديوساز داخل كشور كه به تازگي به لوس آنجلس آمده (وحيد فياض) در جهت حمايت از كمك هاي مردم به نهادهاي مبارزه با سرطان، موزيك ويديو بسيار اثرگذاري تهيه شده كه تا چند هفته آينده به صورت گسترده در همه جا به نظر هموطنان مي‌رسد. آرزو مي‌كنم كه اين اثر به همراه آثاري كه من راجع به اعتياد ساختم،  باعث شودكه مردم خوب مان كه هميشه در كمك به ديگران پيشقدم  در جهان هستند، در امر مبارزه با سرطان،  قدمهاي لازم را بردارند.
•تو هميشه پيشتاز در معرفي چهره هاي جوان و مستعد بودي؟
– من مجددا در اين مجموعه به همراه هنرمنداني كه از داخل به بازار موسيقي و مردم معرفي كردم تا در امر موزيك ويدئو هم، چنان كه در گذشته انجام داده ام،  2‌ تن از كساني  كه در امر ساختن و كارگرداني موزيك ويديو هستند،  به بازار معرفي كردم يكي از آنها يك جوان امريكايي به نام Drewpony‌ كه ويدئو “امشب” را كارگرداني كرد با داستاني از خودم،  كه تهيه كننده اين موزيك ويدئو  همسرم مي‌باشد كه به زودي دو موزيك ويدئو از همين مجموعه را كارگرداني خواهد كرد. ندا مطلق همسرم امسال از مدرسه كارگرداني فارغ التحصيل خواهد شد.ناگفته نماند كه عكسهاي اين آلبوم و هم چنين عكس روي جلد، از كارهاي اوست.
• خيلي ها مي‌پرسند چرا سعيد در محافل هنري ظاهر نميشود؟ شنيديم پشت پرده به تحصيل مشغول بودي؟
– حضور كم رنگ من در زمينه اجرا به دو دليل مي‌باشد:  اول اينكه من عقيده دارم، به عنوان خواننده شما بايد كاري مطرح و درخور اجرا داشته باشيد تا در بازار آنها را به نمايش  بگذاريد.
دوم آنكه همانطور كه قبلا با جوانان، گفتگو داشته ام، من از اين ركود هنري استفاده كردم و مدرك خودم را بعد از 2‌ سال تحصيل در پيرس كالج در رشته مشاوره در اعتياد دريافت كردم، اين كار در آغاز به اين صورت بودكه: خلاصه به صورت هم فال و هم تماشا بود… اما بعد از گذراندن امتحانات سال اول،  به صورت نيازي براي بهتر شدن،  متخصص شدن،  مطلع شدن و … درآمد.. و در نتيجه منجر به اين شد كه هدفم گرفتن ليسانس در روانشناسي باشد… و حالا اگر شاگرد خوبي باشم و فعاليت هاي هنري و كاري رخصتم دهند،  تا دو سال ديگر ليسانس روانشناسي دريافت خواهم كرد… اما هم اكنون در پي آنم كه دفتر مشاوره اعتياد را بر پا كنم و بتوانم با توجه به تجربه شخصي ام و اطلاعاتم  به قربانيان بيماري اعتياد در سرتاسر دنيا كمك كنم. براين اساس به زودي در راديو جوانان برنامه هايي را اجرا خواهم كردكه دعوت ميكنم از شما كه حتما به اين برنامه ها گوش بسپاريد.
• اينروزها چه ميكني؟چه طرح وبرنامه هايي در پيش داري؟
– خوب بعد از آلبوم دوستان كه 4‌ سال پيش از طرف كمپاني كلتكس با ستار و مرتضي و شيلا به بازار ارائه كردم،  مدت چهار سال هيچ خبري از من نبود هركس ميرسيد مي‌گفت كجائي؟ چرا نيستي؟ خوب اين يك بازگشت درست و حسابي ديگه!! 12‌ آهنگ و 4‌ موزيك ويدئو و مدرك مشاوره در امر اعتياد،  ازدواج و تاسيس يك استوديو ضبط در خانه… آهنگ انگليسي PA PA‌ نظر يك كمپاني امريكائي را براي بستن قرارداد با من جلب كرده… همينطور شد وقتي آهنگ اسپانيايي LeLo La‌ را خواندم،  اما يكي از همكاران معروفم با شيطنت و تعريف از من )!( باعث شد كه قراردادم به هم بخوره!! اما اينبار خيلي جديه داستان، ناگفته نماند كه ايده بازخواني اين آهنگ از هنرمند و جازيست خوبمون محمد ستاري بود كه از او متشكرم. در استوديو خودم،  الان يك پروژه در دست تهيه دارم كه راجع به خواننده اي كه در وصف خدا و مسيح ميخواند، براي من تجربه اي بسيار گرانبهاست، دوم دو دختر و پسر جواني كه آلبومي‌شاد و به ياد ماندني را به همراه خواهد آورد… تعدادي هم آهنگ هايي كه براي خوانندگاني مانند مرتضي،  معين و ستار تهيه كرده ام. براي كنسرت به دبي و تركيه دعوت شدم وهمينطور براي دو جشن عروسي بسيار پرخرج به يكي از شهرهاي اروپايي و خاورميانه اي  و در ماه آگوست به فرانسه و خاورميانه خواهم رفت .
همه اينها نشان دهنده خورشيد تابان و جهان سبز و تحول و پيشرفت در زندگي سعيد محمدي است… زندگي زيباست قدرش رو بدانيم

Javanan-HaftHonar1300-05