هنرمند ، نقاش سورآلیست برجسته ایرانی که در ۳۰ دسامبر ۲۰۲۰ بعلت ابتلا به کرونا در شهر لاهویا کالیفرنیا به سفر جاودانگی رفت .

عباس دریسی نقاش سورآلیست بین المللی متولد ۱۳۲۵ در جنوب ایران از ۱۳ سالگی نقاشی را با سیاه قلم و آبرنگ شروع کرد و سپس به کار رنگ روغن پرداخت در نو جوانی سالها بعنوان نفر اول مسابقات دانش اموری از سوی استان فارس به مسابقات سراسری  نقاشی اردوی رامسر رفت و همیشه در رتبه های عالی بود بعد از اتمام تحصیلات دبیرستانی به هنرستان نقاشی کمال الملک رفت و زیر نظر  استادان عالیوندی و شیخ طراحی و مجسمه سازی را فراگرفت و از نقاش فرانسوی (pier)رنگ شناسی را آموخت .

او در فروردین ۱۳۵۱ اولین گالری خصوصی شیراز را به نام نگارخانه دریسی در خیابان مشیر فاطمی شیراز تاسیس کرد که مرکزی بود برای اشاعه هنر جوانان و آموزش نقاشی به کودکان و نوجوانان ، برگزاری نمایشگاه برای خود و هنرمندان دیگر .

همزمان در تلویزیون ملی شیراز بعنوان مسئول واحد دکور و گرافیک مشغول به کار بود و مجری برنامه تلویزیون کودکان و نو جوانان تولیدی مرکز فارس برای شبکه سراسری به نام ۱۲۳  بود .

زنده یاد دریسی در ادامه آموختن به ایتالیا و فرانسه سفر کرد مدتها به فرا گیری نو آورد های هنر پرداخت ، در سال ۱۹۷۲ میلادی موفق به دیدار الگوی خود سالوادور دالی در رم شد که تولدی دیگر در سبک نقاشی او به وقوع پیوست و سورآلیسم را ادامه داد .

در سال ۱۹۸۳ میلادی جلای وطن کرد مدتی در سوییس ماند در انجا نمایشگاه داشت بلافاصله به آمریکا آمد و در شیکاگو ساکن شد که به فعالیت هنریش ادامه داد و نگارخانه دریسی رو آنجا باز گشایی کرد و چندین نمایشگاه برای خود و دیگر هنرمندان ایرانی و امریکایی برگزار کرد . در سال ۱۹۹۰ گالری خود را به لاهویا حومه ی سندیه گو برد و درآنجا ساکن شد اما دست از تدریس هنر برنداشت و کلاس های آموزش نقاشی کودکان و بزرگ سالان را ادامه داد در چندین نمایشگاه art expo شرکت کرد  گرچه او جسمش دیگر نیست ولی از او و فکرش هزاران اثر باقیست که هر روز و همیشه زنده بودنش را فریاد میزنند