1387-19

1387-20

گفتگویی که در هفته های قبل داشتیم خیلی مورد توجه شنوندگان رادیو وخوانندگان مجله بود مخصوصا موضوعاتی راجع به مهاجرت برای آن ها بسیار اهمیت داشت.
• این بار در رابطه با قانون جدیدی که درباره اسلحه درکالیفرنیا به تازگی تصویب شده سئوال دارم چرا که شما بیشتر در این زمینه تخصص دارید.
– من هم در اخبار شنیدم که قرار است میلیون ها دلار بودجه بیشتری را صرف بررسی این مسئله کنند که کسانی که اجازه داشتن اسلحه گرم ندارند آیا درواقع اسلحه گرم دارند و یا خیر. بگذارید با مثال توضیح بدهم : بطور مثال من در جوانی یک (Felony) داشتم (جرمی که  بیش از یکسال زندانی داشته باشد) حالا با توجه به آن سابقه به من اجازه داشتن اسلحه گرم حتی اگر اجازه شکار داشته باشید ندارید حالا ده سال گذشته و من ازدواج میکنم و خانم من بطور مثال هفت تیر کوچکی که پدرش به او کادو داده با خودش به خانه ما می آورد. حالا دولت امریکا بررسی می کند که بداند چه کسانی اجازه داشتن اسلحه ندارند مثلا در یک محله چک می کنندکه چه کسانی از گذشته سوابق خلاف دارند بعد چک می کنند که در این منطقه آیا کسی هست که اسلحه ای به اسم او ثبت شده باشد اگر اسلحه ای ثبت شده باشد و مخصوصا اگر این شخص هنوز در مراحل تحت نظر پلیس است می توانند هر وقت که دلشان بخواهد بدون اجازه دادگاه وارد منزل شما بشوند اگر در خانه شما اسلحه پیدا کردند بدون توجه به اینکه اسلحه برای خانم شماست شما مجرم هستید که اسلحه گرم دارید که اگر در Probation باشید احتمالا به زندان خواهید رفت ولی همانجا تمام نشده اگر مهاجر باشید و هنوز شهرونداین کشور نشدید و یک جرم دیگری به پرونده شما اضافه شده اداره مهاجرت شماراتوقیف می کند و چون شماهنوز شهروند این جا نیستید قاضی نمی تواند اجازه رفتن به خانه را بدهد بلکه بایستی در زندان اداره مهاجرت  بنشینید حتی 6 ماه و به احتمال قوی نمی توانید گرین کارت خودتان را بگیرید خیلی شانس بیاورید اجازه کار در این کشور را خواهید گرفت و اگر روزی هم از این کشور یک قدم خارج شدید اجازه برگشت نخواهید داشت که هزاران دلار پول وکیل جنایی و مهاجرتی می دهید. و توصیه ای که من می توانم به شما بکنم این هست که اگر شما یک آدم با سابقه خلاف هستید اگر شما محکومیت جنایی دارید نگذارید هیچ کسی درخانه شما یک اسلحه گرم داشته باشد تاحداقل زمانی که سیتی زن و شهروند امریکا شدید که حداقل مسئله مهاجرت شما حل می شود ولی مسئله جنایی شما حل نمی شود.

1387-21

• آیا امکان این است که بگوئیم اطلاعی نداشتم.
-کافی نیست، موقعیت هایی هست که شاید اجازه بدهند که اسلحه در خانه داشته باشید، اگر اسلحه در اتاقی است که شما اجازه ورود وخروج ندارید به آن اتاق، اگر اسلحه در یک کمد، در صندوق امانتی است که شما رمز آنرا ندارید شاید اجازه داشته باشید. مخصوصا زمانی که شما یک اسلحه به نام خودتان دارید وقتی از طرف دادگاه محکوم می شوید بهتر است که اسلحه را بفروشید و یا اسم ثبت آن را عوض کنید.
 حالا فکر می کنید که چقدر این اقدامات موثر خواهد بود در کاهش قتل و جنایاتی که درحال حاضر شاهدش هستیم.
– به نظر من دولت هر کاری که انجام بدهد یک قدم برای جلوگیری از کشتن های بی دلیل جلو می رود ولی همه خوب می دانیم و لازم نیست من که یک وکیل هستم این را بگویم که آن هایی که واقعا جنایتکار هستند با قانون کاری ندارند و هر روز قانون شکنی می کنند و این افراد اسلحه را از جایی که ثبت میشود نمی خرند بلکه ازجایی تهیه میکنند که دزدیده شده بنابراین کم نخواهد شد ولی به نظر من هر چقدر که بیشتر چک کنند آن جنایاتی که بدست مخصوصا جوانترها انجام میشود کمتر خواهد شد.
مثلا اگر قانون باشد که اگر شخص زیر 18 سال درخانه دارید و یا شخصی که مسائل پزشکی و روحی و روانی دارید بایستی اسلحه خودتان را در یک صندوق رمزدار قرار بدهید ولی خوب انجام چنین کاری بسیار سخت است. به شما حقیقتی را بگویم کار من نگهداری مردم بیرون از زندان هست آن کار برای دادستانی و پلیس هست. یک کار کوچکی که شما بایستی دراین چند روز انجام بدهید این هست که اگر یک پسر جوان در منزل دارید برای او تقاضای سیتی زن شیپ کنید. مثلا خانواده 6 نفره ای هستند که خوب درخواست شهروندی امریکا برای آنها 4000 دلار خواهد بود ولی اولین نفری که بایستی برای او درخواست داده شود پسر جوان خانواده است و بعد هم شوهر خانواده، چرا که این دو شخص هستند که زیاد از خانه بیرون می روند، دوست زیاد  دارند، ممکن است که در یک زمانی جایی اشتباهی باشند با آدمهای اشتباهی که اتفاقی می افتد که 600 دلار خرج  Citizenship تبدیل می شود به 600 دلار با این مسئله که هیچگاه دیگر نتوانندCitizen امریکا شوند. بنابراین این بهترین توصیه ای است که می توانم به هموطنان بکنم.

تلفن دفتر دکتر بوغوسیان
818-507-8029
415 E . Harvard St. # 200
Glendale CA 91205
www.ablawoffice.com