1401-56

 

 

1401-57

نمایش فیلم خارجی های لعنتی، به کارگردانی سعید خوزه، بازیگران جوانی را به جامعه ایرانی معرفی کرد که کمتر با آنها آشنا بودیم، در رادیو جوانان JavananRadio با این 4 بازیگر جوان گفتگویی داشتیم که چون همیشه در مجله جوانان از نظرتان می گذرد.
گفتگو با علی افشار
شما در فیلم نقش اول را بازی کردید؟ شما از یک خانواده بزرگ می آئید، مادرتان و پدرتان را می شناسیم  و شما خودتان به شنوندگان رادیو جوانان و خوانندگان مجله جوانان در سراسر دنیا توضیح بدهیدکه این پدر و مادر نازنین چه کسانی بودند؟
علی افشار: سومین پسر اسکندر افشار و لیلی کسری هستم، مادرم لیلی کسری شاعر معروف بنام هدیه فعالیت داشتند. من 2 یا 3 ساله بودم که به لندن رفتم و بعد به امریکا آمدیم، پدرم در ایران ماند، و متاسفانه مادرم در امریکا فوت کرد.
آخرین خاطره ای که از مادرت داری چیست؟
متاسفانه من 15 ساله بودم که مادرم فوت کرد، همیشه یادم می آید که در ایران با هایده، مهستی و ستار بودیم و همین طور هنرمندان بسیار دیگری، ولی بعد از فوت مادرم که 25 سال از آن می گذرد، هیچ ارتباطی با هنرمندان ایرانی نداشتم. من ترانه های ایرانی را که مادرم می نوشت دوست داشتم خیلی با ترانه های امریکایی بمانند ریانا، … و دیگران فرق می کند، شعرهای مادرم معنی داشت و خودش داستان بود. وقتی که فیلم تهیه می کنم و یا به کارهای هنری می پردازم متوجه میشوم که هنر در ژن من وجود دارد.
فرح شکوهی: آقای دیوید گلشن، ما در آغاز این مصاحبه هستیم شاهدیم که شما مرتب در حال شوخی و طنز وبقولی شیطنت هستید که البته بسیار جالب است بنظر می آید کمدین خوبی هستید، ولی آیا شما در طی ساختن فیلم همین روحیه را با دوستان خود داشتید؟
دیوید گلشن: یادتان باشد که علی بیشتر اذیت می کرد! البته این فیلم بسیار جدی است، من در نقش داود بهمراه بیژن لند، که نقش مسعود را بازی میکرد، نقش 2 برادر بد و بچه هایی که تحت تاثیر مواد مخدر و مشروب هستند را ایفا می کنم این فیلم درباره یک برادر خوب «علی افشار» است که نقش یک دندانپزشک را بازی می کند و 2 برادرکوچکترش که از ایران آمده اند این 2 برادر بجای اینکه قدردان باشند، باعث اذیت و آزار برادر بزرگترشان میشوند، البته ما در پشت دوربین خیلی با هم شوخی می کردیم و آن حالات جدی را نداشتیم.
فرح شکوهی: میدانیم که این فیلم داستان واقعی یک خانواده ایرانی است، ساختن این فیلم چه مدت طول کشید؟
علی افشار: نمیدانم چه مدت برای کارهای تهیه و کارهای قبل آن طول کشید و این را باید از سعید خوزه پرسید ولی نوشتن و ساخت آن در بین 6 ماه تا یکسال طول کشید. من از دوستانم خیلی خوشم آمد، من واسترلا در فیلم زن و شوهر هستیم و من خیلی در فیلم سربسرش می گذاشتم.
استرلا نوری: من نقش ندا همسر علی را بازی کردم واقعا علی خیلی مرا اذیت میکرد مرتب می گفت روسری ات را سر کن و مراقب باش از سرت نیفتد.
فرح شکوهی: بیژن تو رل یک برادر بدجنس و آب زیرکاه را بازی کردی و خیلی خوب از عهده آن برآمدی. آیا این نقش برایت سخت بود؟
بیژن لند: تا زمانی که تواستم خود را در این رل جای بدهم کمی سخت بود و باید شخصیت مسعود را بخوبی می فهمیدم. مسعود یک شخصیت منفی و بد داشت که خودش را توی مواد مخدرو مشروب غرق کرده بود. تمام بدنش را خالکوبی کرده و موهایش را تراشیده بود و سعی میکرد که خیلی خشن باشد. اولین کاری که کردم که کمی برایم ترسناک بود تراشیدن موهایم بود. من تازه به امریکا آمده بودم و سه هفته بود که اینکار را گرفته بودم و شخصیت مسعود با من بطور کلی فرق داشت، ولی من بخاطر کارهایی که در تاتر کرده بودم، خیلی سعی کردم که خودم را تغییر بدهم، نه تنها از لحاظ ظاهری، تراشیدن سر و خالکوبی بلکه تغییر در منش و انسانیت خودم تا بتوانم در قالب مسعود فرو بردم.
همه با دیگران در نقش های سن و سال خودشان ظاهر شده بودند. علی افشار به دلیل سوابق هنری خیلی خوب بازی کرد. استرلا هم خوب بود، راستی خانم استرلا شما متولد کجا هستی و در کجا بزرگ شدی؟
استرلا نوری: متولد سوئد هستم، وقتی که 8 ساله بودم به امریکا آمدم و در اینجا بزرگ شدم ولی هنوز  فامیلم در سوئد هستند و برای دیدارشان به آنجا میروم.
دیوید شما درباره خانواده ات بگو؟
دیوید گلشن: در نیویورک بدنیا آمدم و یکساله بودم که به بورلی هیلز نقل مکان کردیم و آنجا بزرگ شدم (بعد به شوخی می گوید از یک پدر و مادر سیاهپوست! فکر نمی کنید چقدر پوستم تیره است)
وقتی که شروع به کار هنری کردی، آیا پدر ومادرت می دانستند ویا موافق بودند؟
دیوید گلشن: به پدر و مادرم نگوئید آنها فکر می کنند که من دکتر هستم ودرحال حاضر در بیمارستان سیدرساینای کار می کنم!!
فرح شکوهی: هیچوقت فکر کردی که کمدین بشوی؟
دیوید گلشن: من استندآپ کمدی می کنم، یعنی اینکه می ایستم و کار کمدی می کنم، ولی  این فیلم ها خیلی جدی است. قصه فیلم درباره مهاجرانی چون ماست، که بدلیل شرقی بودن مان، براحتی مورد سوءظن قرار می گیریم، براحتی دستگیر می شویم.
در مورد همه ممکن است که این درست نباشد، پلیس همیشه اینکار را نمی کند، گاهی ممکن است شاهدانی وجود داشته باشند که حتی دروغ بگویند ولی اگر شواهدی نداشته باشند، نمی تواند ثابت کنند و الان پلیس در مورد ایرانیان خیلی هم ملاحظه می کند.
بیژن لند: با اینکه علی یک شخص بسیار تحصیلکرده ای است، در جامعه فردی بسیار محترم و پزشکی موفق است،ولی توی فیلم پلیس او را باور ندارد، چون علی لهجه فارسی دارد، درحالیکه 2 تا برادرش بخاطر لهجه امریکائیشان حرف شان بیشتر مورد قبول است.
آیا پدر و مادرت از نقش تو در این فیلم راضی بودند، چون بهرحال منفی بود؟
دیوید گلشن: بله شب افتتاحیه و نمایش خصوصی آن پدر و مادرم حضور داشتند و فیلم و هنرپیشگان آن را دوست داشتند (بعد به شوخی می گوید) پدر و مادرم اصلا مرا دوست ندارند  و از من خواستند که اسم خودم را عوض بکنم و بگذارم ماز جبرانی!! ولی آنها از رل من راضی بودند، با تهیه کننده ودوستان دیگرمان که حرف میزدند، می گفتند که این موضوع برای دیگران هم اتفاق افتاده است.

1401-58

خانم استرلا آیا از رل خودت که نقش یک زن ایرانی با حجاب بود راضی بودی؟
استرلا نوری: من واقعا اوقات بسیار خوبی را در حین بازی در این فیلم داشتم، در کنار هنرپیشگان خوبی، چون علی افشار، بیژن لند، دیوید گلشن و کارگردان سعید خوزه فیلم را به اتمام رساندیم، تجربه بسیار خوبی بود. من بسختی فارسی می توانستم صحبت بکنم، باید درعرض 2 هفته یاد می گرفتم که حرف های ندا را بزنم و این آسان نبود ولی خیلی به خودم و رلم اعتماد داشتم. الهام من برای بازی در نقش ندا مادرم بود، ندا نمونه یک زن پاک، با خدا و انسان دوست است. سعید خوزه مرا در چند فیلم دیگر دیده بود و ازمن خوشش آمده بود. ووقتی به ایجنت من تلفن زد و مرا خواست من در فلوریدا بودم، در فلوریدا در حال اجرای نقشی بودم.
فرح شکوهی: شنیدیم که شما می خوانی؟
استرلا نوری: خوشحالم که با فامیل جکسون، برادر مایکل جکسون همکاری دارم، آنها آدمهای پاک و با خدایی هستند، این برای من افتخاری است که این امکان را داشته ام. دو صدایی هم میخوانیم و برادر مایکل تهیه کننده آلبوم من است. من عاشق گوگوش هستم و دوست دارم که یکروزی در ویدیوهایش باشم. از بچگی هم من و هم مادرم عاشقش بودیم و میخواهم یکی از شعرهایش را یاد بگیرم و یکروز برایتان بخوانم.
فرح شکوهی: بجز اینکه در موزیک فعال هستی، همین طور در چند فیلم و سریال های تلویزیونی هم بازی کردی، توضیحی درباره اش بده؟
استرلا نوری: من در «اچ بی او HBO» در آنتاراژ بودم، درحال حاضر در «سی بی اسCBS» سریال «2بروک گلرز2 Broke Girls» در نقش جودی بازی میکنم. یک فیلم  دردست تهیه یونیورسال پیکچرز است، که در حال حاضر نمی توانم توضیح زیادی بدهم ولی میتوانم بگویم که با هنرپیشگان خوبی چون «چارلی مرفی» همبازی هستم.
بیژن تو نقش یک بچه شرور و نا آرام را بازی کردی، ولی الان که با تو برخوردکردیم تو را بسیار آرام و محجوب دیدیم، تو با همچین شخصیتی چطور این نقش را خوب بازی کردی؟
بیژن لند: اوائل آن اصلا آسان نبود، ولی وقتی که خودم را در آن رل جای دادم، سعی کردم که از آن بیرون نیایم و همانطور بچه شرور،نا آرام و عصبانی بمانم، یک ماهی در آن شخصیت ماندم. توی استرالیا در کار تاتر و تلویزیون بودم و به مدرسه ای رفتم که هنرپیشگان معروف استرالیائی چون، کیت بلانچت، مل گیبسون وجودی دیویس هم به آن مدرسه رفته بودند. در استرالیا درLife Support, Very Small Business و … بازی کردم قبل از اینکه به امریکا بیایم، کار تاترم در فرانسه و استرالیا این موقعیت را بمن داد تا بتوانم در رل اخیرم جای بیافتم.
فرح شکوهی: درباره نقش ات در «ان – سی- آی –اس NCIS Los Angeles» توضیح بده؟
بیژن لند: این سریال یکی از محبوبترین سریال های تلویزیونی «سی – بی – اس CBS» است. من در نقش یک پلیس مخفی یک دفعه بازی کردم،ولی هرچندگاهی یکبار از من میخواهند که بروم ودر این فیلم باشم. یک اتفاقی هفته پیش افتاد که دوست دارم برای شما مطرح بکنم، در شبکه سراسری امریکایی «ان – بی – سیNBC » برای ایفای نقش اول یک رل انتخاب شدم ولی ویزای من آرتیستی است وهنوز گرین کارت ندارم و متاسفانه بخاطر نداشتن گرین کارت وویزای آرتیستی نتوانستند مرا قبول کنند، کارگردان و تهیه کننده این فیلم بسیار مرا برای نقش اول پسندیده بودند ولی مشاور حقوقی «ان – بی – سی NBC» مخالفت کرد، البته همه کمپانی ها اینطور نیستند ولی با ان –بی-سیNBC و یونیورسال باویزایی که دارم نمی توانم کار بکنم.
فرح شکوهی: شنیدیم آقای افشار شما در مسابقات اتومبیل رانی فعال هستید؟
علی افشار: برادرم همیشه در مسابقات اتومبیلرانی شرکت میکرد و من همیشه با ماشین های او بازی میکردم، همیشه به من میگفتند:اینقدر با این ماشین ها بازی نکن. در سال 2001 با ماشین سوبارو مسابقه دادم و بعد از آن سوبارو اسپانسر ما شد، 12 سال است که در امریکا مسابقه میدهم، تا بحال دو دفعه قهرمانی دنیا را در مسابقات اتومبیل رانی از آن خود کردیم و همینطور 18 بار نفر اول در مسابقات مختلف شدیم، حتی در حدود 6 سال از حرفه هنرپیشگی خود را کنار کشیدم تا بتوانم به اینکار ادامه بدهم. تابستان امسال مسابقه با استرالیا داریم و می خواهم قهرمانی را از آنها بگیریم. اسم کمپانی من «ای-اس- اکس ESX» است، البته اسپانسر زیاد داریم. در حدود 2 سال یک فیلم تهیه کردیم بنام «Born to Race» که فیلم بسیار خوبی است که در سراسر دنیا و حتی ایران هم پخش شد و پدرم درایران هم توانستند این فیلم را ببینند.امسال یک فیلم دیگر بنام «Born to race Fast Track» بیرون می آید که هنرپیشگان معروفی در آن ایفای نقش می کنند و همینطور در حال تهیه دو فیلم دیگر هستیم که سال آینده بیرون می آید.
فرح شکوهی- چه فیلم های دیگری را بازی کردی؟
علی افشار: در فیلم های  Three King، Godzilla،He’s just not that in to you،The Siege بودم. 20 ساله بودم که شروع به بازی در فیلم ها و سریال های تلویزیونی کردم، اولین نقشم «Saved by the bell» بود که در نقش یک مرد ایتالیایی ، با کت چرمی، که توی یک مکانیکی کار میکرد، درست بمانند «فانزی» در سریال Happy days دیگر فیلم ها و سریال های دیگرمKing of Queen ،Power Ranger Turbo، وPower Rangers in Space و … بود. در ضمن اینروزها بیشتر کمپانیها خیلی دقت می کنند تا کسانی را انتخاب بکنند که لهجه آنها کاملا با  فیلم مطابقت داشته باشد و اگر نقش یک ایرانی است، حتما لهجه آن شخص ایرانی باشد.
فرح شکوهی: استرلا، قبل از اینکه هنرپیشه بشوی، آیا رشته مورد علاقه دیگری هم داشتی؟
استرلانوری: بله من طب خواندم، از بچگی مادرم به من می گفت، تحصیلات رمز موفقیت است، همیشه نمرات من «20-A» بود، وقتی که دبیرستان را تمام کردم نفر اول در کلاس خود بودم، « جی پی اGPA» من 4.23 بود ودر کالج بیوشیمی خواندم، خیلی از این رشته خوشم آمد ولی علاقه ام به هنرپیشگی بود و بخاطر همین هم هنرپیشه شدم. و یک منیجر خوب چون Vincent Currincione خیلی بمن کمک کرد وا ینکه مادرم نیز مشوق خوبی بود.
فرح شکوهی: آقای دیوید شما کی تصمیم گرفتی که هنرپیشه بشوی؟
دیوید گلشن: 7 سال پیش استندآپ کمدی را شروع کردم ودر «تونایت شو Tonight Show » «ان –بی – سی » هم کار میکردم، با «جیمی کیمل Jimmy Kimmel » در «ان – بی –سیNBC»  یک قسمت از برنامه را اجرا می کنم و پر می کنم، درست بمانند Saturday Night» که قسمت به قسمت برنامه های متفاوت اجرا می شود. وقتی که 10 ساله بودم موهای «جی لنوJay Leno» را در Tonight Show ان – بی سی NBCکوتاه کردم! در شوی جیمی کیمل Jimmy Kimmel یک شو درست کردیم به تقلید از «بچلر Bachelorمجرد» واین شویی که ما درست کردیم بنام «مجرد مصری Egyptian Bachelor» بود. من مجرد مصری بودم و همه دخترها را بر روی سرشان چادر کردیم، حتی صورتشان پوشیده بود و من باید از بین آنها دختری را انتخاب می کردم که نه می توانستم شکل و قیافه اش را ببینم و یا حتی صدایشان را بفهمم و خلاصه یک شوی بسیار خنده دار و جالبی بود.