1429-77

با دکتر جوزف هوسپیان در جوانان رادیو گفتگو کردیم

دکتر هوسپیان درباره سرطان کولون، سرطان های مختلفی که بدلایل گوناگون گریبان انسانها را می گیرند سخن گفته است

دکتر جوزف هوسپیان که سابقه طولانی در طبابت و تدریس در دانشگاه های مختلف را دارد و در زمینه های مختلف تحقیقات و پژوهش های زیادی کرده این هفته درباره بیماریهای رایج در جامعه گفته است.
دکتر هوسپیان می گوید: متاسفانه بیماری سرطان کولون(روده بزرگ) اخیرا رواج یافته، خصوصادر خانم ها بسیار دیده شده آخرین آماری که دانشگاه ییل ارائه داده، سرطان روده بزرگ حتی از سرطان ریه هم بیشتر است متاسفانه در سالهای اخیر، بیماری سرطان چون چتری بالای سر همه سرزمین ها سایه انداخته، خیلی ها نمی دانند گاه چه عوامل بظاهر بی اهمیتی سبب سرطان میشود، نمونه اش اینکه وقتی شما اتومبیل خود را زیر آفتاب می گذارید، خورشید بروی قسمت های لاستیکی، پلاستیکی آن می تابد، بروی صندلی ها که مواد ترکیبی و هزار نوع آلیاژ و مواد در خود دارند، بدنبال آن گازی بدون بو و بدون رنگ و بدون وزن متساعد میشود که خطر سرطان دارد. توصیه می شود قبل از سوار شدن، حداقل چند دقیقه، پنجره ها را پائین بکشید و بعد اتومبیل و کولر را روشن کنید.
خیلی ها نمی دانند همین قالی ها بجای الیاف طبیعی از پشم گوسفند و شتر ساخته میشود خود سرطان زاست، حدود 10 سال پیش دکتر ایوان توماس فارغ التحصیل دانشکده پزشکی شیراز و جراح برجسته پلاستیک، مقاله ای برایم فرستاد که قالی ها را یکی از عوامل ایجاد سرطان نام برده بود  همه دوست داریم درخانه خود قالی داشته باشیم، ولی نمی دانیم از الیاف صنعتی آن گازی متساعد میشود که سرطان زاست خصوصا در خانه هایی که پنجره های اتاق هایشان سال به سال باز نمی شود و سقف خانه هایشان کوتاه است.
خانم های عزیز نمی دانند که این ماتیک ها، پودرها و وسایل آرایشی، لاک دست و پا، حامل محلول هایی است که با خود سرطان می آورد. همه غذاهایی که درون پلاستیک جای دارد همه از زیر اشعه ایکس رد میشوند و با خود سرطان می آورند.
سعی کنید غذاها را درون جعبه های پلاستیکی در فریزر نگذارید. چون ترکیباتی بوجود می آید که باعث سرطان است حتی آب را برای جوشیدن در ماکرویو نگذارید چون سیستم ملکولی آب عوض میشود و به سوی ایجاد سرطان میرود. بنابراین تعجب نکنید، هر جا روی بر می گردانید با یک بیمار سرطانی روبرو میشوید.
قبلا می گفتند مردها بیشتر سرطان کولون می گیرند، ولی اخیرا درخانم ها بیشتر شده است.

1429-78