1399-57

1399-58

گفتگویی داشتیم با دکتر روبن آبرامز، یکی از برجسته ترین جراحان ایرانی در زمینه جراحی پلاستیک و زیبایی. ایشان جزو انجمن جراحان پلاستیک زیبایی در امریکا هستند و یکی از هنرمندترین جراحان ایرانی و امریکایی که کلی از ستارگان سینما، تلویزیون وتاتر به سراغ ایشان میروند. آقای دکتر ما با شما چندین گفتگو کردیم وآنها را بارها و بارها پخش کردیم وحتی از ایران تلفن داشتیم که این گفتگوها را بر روی فیس بوک بگذاریم، که ما آنها را در فیس بوک جوانان هم گذاشتیم تا همه بتوانند به صحبت های شما گوش دهند و همین طور سری به وب سایت شما بزنند. دنیای جراحی پلاستیک و زیبایی عوض شده است وسیستم های جدیدی آمده است و می بینیم که همیشه کلا شما با تکنولوژی پیش میروید. خیلی ها قبلا می ترسیدند که تن به عمل جراحی بدهند، چه پوست صورت و چه در مورد اندامشان، چون بسیاری با این جراحی ها دچار عفونت می شدند و ماهها و سالها گرفتار این مسئله بودند و حتی بعضی ها جانشان به خطر می افتاد، ولی الان کلا این دنیا عوض شده است. براستی جراحی پلاستیک در زیبایی نسبت به 5 تا 10 سال پیش چه فرقی کرده است؟
دکتر روبن: بسیار خوشحالم از سئوال خوبی که کردید، چون من همیشه در این مورد صحبت بسیار کرده ام وحتی در نوشته هایم نوشته ام، که اگر بدن و یا چهره خود را بدست جراح می سپارید، در درجه اول سلامتی، و بی خطربودن  و خاطرجمع بودن از تشکیلاتی که آن پزشک استفاده می کند باید برای شما مهم باشد.در بیشتر ایالات امریکا، مقرراتی برای مرکز جراحی سرپائی وجود دارد که کسی نمی تواند،همین طوری اسم خودش را جراح ویا مرکز جراحی و زیبایی بگذارد و در آن مرکز جراحی سرپائی و بیهوشی به بیماران خود بدهد وعملی را بر روی آنها انجام بدهد. حتما آن مرکز باید تحت استانداردهای ایالتی باشد، ولی متاسفانه همه نسبت به این مسائل مهم توجه نمی کنند و ما بیمارانی را می بینیم که دچار عفونت و یا مشکلات دیگری میشوند و وقتی تحقیق می کنیم متوجه میشویم که عمل جراحی آنان در مرکزی انجام شده است که اصلا مجوز چنان عمل جراحی را نداشته اند. مصرف کننده باید بسیار هوشیار باشد، بخصوص که در امریکا آزادی بیان و تبلیغات است و تبلیغاتی میشودکه الزاما حقیقت ندارند، اگر شما می خواهید بدانیدکه در جراحی پلاستیک دنبال چه شرایطی بگردید، لیست سئوال هایی که باید از جراح بکنید، از وب سایت جراحان پلاستیک در بیاورید و بدون رودروایستی با جراح در میان بگذارید، که آیا مرکزی که جراحی انجام میشود، مورد تصدیق  “Certify” از طرف آن ایالت میباشد و آیا خود جراح تمرین ها، آموزش و تعلیم لازم را برای جراحی  Board Certify زیبایی دیده است.
و بسیاری هستندکه فقط 6 ماه دوره نیم بندی دیده اند و اسم خودشان را جراح زیبایی گذاشته اند و به این ترتیب به جامعه خدمت می کنند!!
• این سیستم های جدیدی که آمده اند، در چه مسیری حرکت می کنند؟ جراحی ها نسبت به گذشته چقدرطول می کشد و با توجه به اینکه با سیستم های لیزری انجام میشوند، آیا امکان عفونت و خونریزی را دارند؟
– مرکز جراحی که مجوز ایالتی دارند می توان گفت که در اکثر آنها عفونت به صفر رسیده است، چون هرماه، من که به عنوان جراح از آن استفاده می کنم، لیست بیمارانی که در آن مرکز عمل کرده ام را میدهم و آنها می پرسند که کدام یک از این بیماران عفونت داشته اند وخودشان خیلی کنترل می کنند که ببینند که اگر بیماری عفونت داشته باشد و آن مسئله را پی گیری می کنند، که منبع آن از کجا بوده است و میکوشند که آن منبع را ازبین ببرند. تمام این مراکز جدیدترین امکانات بیهوشی را فراهم کرده اند، جدیدترین امکانات مانیتور کردن بیماران را در اختیار دارند وحتی تشکیلاتی دارند تا بتوانند با بیمارانی که مسائلی برای آنها در زمان بیهوشی پیش می آید مبارزه کنند.تمام این مراکز تصدیق شده  Certify از طرف ایالت است و قراردادهایی با بیمارستان های اطراف دارند که اگر مشکلی برای بیمار پیش آمد، آنها را به بیمارستان منتقل کنند. تا زمانی که در این مراکز جراحی انجام میشود، سطح بی خطر بودن برای بیمار از 10 سال پیش بالا رفته است.

1399-59

• شما جراحی هایی برای «کشیدن صورت  Face Lift» و یا جراحی هایی که درحاشیه آن هستند انجام میدهید.معمولا بعد از چند روز بیمار به سرکارش بر میگردد؟ چون خانمی صورتش را عمل کرده بود و صورتش تا یکماه کبود، سیاه بود و ورم داشت و اقلا تا 2 ماه نتوانست به سر کارش برگردد. الان چه شرایطی دارد؟
– از 10 سال پیش ،تکنیک کشیدن صورت Face Lift ، برای ما که مدرن تر هستیم، عوض شده است و با روش های جدیدتری کار میکنیم، از تکنیکی استفاده می کنیم که برش کمتر دارد و تمرکزش بر روی برگرداندن انساج نرم صورت بر روی محل قبلیشان میباشد، آن محلی که انساج قبلا آنجا قرار داشتند، قبل از اینکه جاذبه زمین آنها را پائین بکشد، چون برش آن کمتر است درنتیجه کبودی و ورم ناشی از عمل «فیس لیفت کشیدن صورت» کمتر است ولی کلا کبودی و ورمی که در اثر عمل جوانسازی چهره پیش می آید، به خود شخص ربط دارد، چون هر شخص فرق دارد. بیماری داشتم که یک هفته بعد از عمل جوانسازی «فیس لیفت،کشیدن صورت» به سرکار خود برگشت، در حالیکه بیمار دیگرم 3 تا 4 هفته طول کشید تا کبودی وورم صورتش بخوابد تا بتواند به سر کارش برگردد. معمولا به طورمتوسط 2 تا 4 هفته طول می کشد.
• بعضی ها را دیده ایم که جراحی انجام میدهند و اثر جراحی کنار گوش آنها ماهها و شاید تا یکسال دیده شود، آیا شما این نوع جراحی را تائید می کنید؟
– این بستگی به پوست شخص دارد، کسانی هستند که اثر جراحی بر روی گوششان طوری جوش میخورد که اصلا اثری از آن دیده نمی شود، درحالیکه کسانی هستند، بخصوص در آقایان که جای عمل آنها پهن میشود و به وضوح دیده می شود.ولی با این تکنیک جدید که تمرکز اصلی آن بر روی انساج نرم چهره است ونه بر روی پوست، مقداری که بر روی کشش اصلی که بر روی پوست است کمتر است و طوری که برشش قرار می گیرد که پشت زائده گوش می افتد وتقریبا در اکثر موارد اثری از آن دیده نمی شود.
• خیلی از کسانی که اطلاعی از این جراحی ها ندارند و فقط دوره های کوچکی از این عمل جراحی را می گذرانند وخودشان را به عنوان جراح معرفی می کنند، بینی بسیاری را دچارمشکل می کنند. من خانمی را سراغ دارم که به سراغ یک پزشک داخلی که فقط 6 تا 8 ماه دوره کوتاهی را گذرانده بود رفت. ایشان بینی آن خانم را عمل کردند واز بزرگ بسیار کوچک کرد که فرم صورت او را کاملا عوض کرد و بعد خواست که بینی او را بزرگ کند که این خانم حدود 4 سال گرفتار این مسئله بود!
– جراحی زیبایی بینی واقعا یکی از مشکل ترین عمل جراحی است که در کار ما وجود دارد، حتی میشود گفت که به همان سختی جراحی قلب میباشد، یعنی آن بینی که شخص احتیاج دارد، آن تجزیه و تحلیلی که باید درباره خصوصیات بینی بکند وآن مشخصات فرضی که بینی دارد، آنقدر احتیاج به تجربه و تمرین و تعلیم دارد که واقعا خود من هم متحیر می مانم، وقتی که می بینم کسانی با بینی های نه چندان دلپذیر به کسانی مراجعه کرده اند که جراح نیستند و فقط با یک دوره های خنده دار 2 تا 3 هفته ای اسم خودشان را جراح زیبایی و متخصص جراحی بینی گذاشته اند. ما بعد از این که خرابکاری پیش آمد، فهمیدیم که این آقای دکتر نه تنها جراح پلاستیک نیست، بلکه اصلا جراح نیست و شما اگر نمونه اش را دیده اید، ما هر روز نمونه اش را می بینیم.

تماس با دکتر روبن آبرامز در مناطق:

Beverly Hills
Costa mesa
Encino
(800) 7-ABRAMS
310-276-7777
www.rubenabrams.com