1667-4

1667-5

1667-6

1667-7

با دکتر سعید میررفعتی از کلینیک های معروف انستیتو پاسیفیک Pacific Hair Institue که با همکاری دکتر رابرت الیوت در بورلی هیلز، نیوپورت بیچ و سانفرانسیسکو کلینیک دارند گفتگو کردیم این گفتگو از جوانان رادیو نیز پخش می شود.
این کلینک ها که با 40 سال سابقه و همکاری پزشکان متخصص و تکنسین های با تجربه 40 هزار عمل کاشت مو را با مدرن ترین شیوه ها انجام داده، در جامعه امریکایی نیز دارای اعتبار خاصی است.
• از دکتر میررفعتی می پرسیم کاشت مو سالهاست در جامعه ایرانی با متخصصین معروف و با تجربه رواج دارد ولی این بار در کلینیک های شما، از شیوه های مدرن دیگری سخن گفته شده، از جمله بهره از استم سل PRP، که بسیاری کنجکاوند بدانند به راستی کارآیی این شیوه ها چگونه است؟
دکتر میررفعتی می گوید: کاشت و ترمیم مو سابقه 60 ساله دارد، در سالهای اخیر با برداشتن پوست سر از پشت سر با کمک تکنسین های با تجربه و برداشت آنها زیر میکروسکوپ و بعد کاشتن آنها انجام می شد، بعد سیستم پانچ کرافت آمد، که یکی یکی یا دو تا دو تا موها را بروی سر انتقال می دهند که در هر دو مورد گاه اثراتی در پشت سر باقی می ماند.
با آمدن ماشین معروف نئوگرافت Neograft که از 6 سال پیش کارش را آغاز کرده، نیازبه برداشتن پوست نیست، هیچ فشاری روی پیاز موها نمی آید هیچ مویی از بین نمیرود، البته 95 درصد از موها بکار گرفته میشود چون بهرحال در علم پزشکی صد درصد وجود ندارد. این آخرین پدیده تکنیک کاشت و ترمیم مو است که ما در هر سه کلینیک خود در بورلی هیلز، نیوپورت بیچ و سانفرانسیسکو از آن استفاده می کنیم.
این ماشین تکنیسین مخصوص و کارآمدی دارد و بدلیل اینکه کار ظریف و دقیقی است و بیشترین مو را می توان کاشت و بیشترین و بالاترین نتیجه را میتوان گرفت چون با شیوه های دیگر گاه کلی ازموها هدر میرود.

1667-8

• در مورد استم سل و PRP بیشتر توضیح بدهید.
– با این شیوه ازخود بیمار خون می گیریم و آنچه در خون شما و سلولهای شما تقویت زاست، یا بطور مستقیم زیر پوست تزریق می شود و یا زمان کاشتن مو، این عمل انجام میشود که سبب تقویت و پایداری و ماندگاری موهای کاشته شده میشود. استم سل یک تکنولوژی کاملا جدید در علم پزشکی است. که قبلا در امریکا انجام نمیشد بهمین جهت پرزیدنت بوش برای تزریق استم سل به کاستاریکا رفت و کاملا درمان شد واین روش برای خیلی از بیماریها و از جمله سرطان نیز بکار گرفته میشود.
نکته جالب اینکه استم سل بخصوص درمورد خانم ها کارایی شگفت انگیزی دارد چون خانم ها معمولا سرشان به حد طاسی نمی رسد، کم مو میشوند. یا ابروان شان میریزد و استم سل و PRP در این زمینه معجزه می کند. این شیوه نیاز به جراحی ندارد و معمولا 3 تا 6 ماه طول می کشد تا اثر خود را نشان بدهد همین هفته قبل آقایی از سن دیاگو آمده بود، دو ساعت عمل استم سل طول کشید، البته شما می توانید از بانک خون هم چنین استم سلی را تهیه کنید، ولی هیچگاه به اندازه خون خود شخص در درجه بالایی نیست بطوری که نتیجه اش ده برابر است. بیشتر خانم هایی که به کلینیک های ما می آیند از کم مویی جلو و یا وسط سر شکایت دارند یا از ریزش شدید ابروها می گویند که شیوه استم سل معجزه می کند و ما شاهدیم که خانم ها در مدت 3 تا 6 ماه کاملا به آرزوی خود میرسند.
استم سل برای درمان و بهبودی خشکی مفاصل زانو و بازو و همچنین با تزریق در خون بکار گرفته میشود، خیلی ها که مایع سر زانوهاشان کم شده و یا از بین رفته با این سیستم درمان میشوند. برای خیلی از آقایان که می خواهند ته ریش شان مرتب و دلخواه باشد بسیار مفید است. چند هفته قبل آقایی برای بکارگرفتن استم سل برای موهایش آمده بود، از ما خواست بروی زانوانش هم تزریق کنیم، به خون شان هم تزریق کردیم، این شیوه حدود 3 تا 4 ساعت وقت می برد و جالب اینکه آن آقا و بعد هم یک خانم زنگ زدند تا از معجزه تزریق استم سل در خون شان از انرژی بسیار، جنب و جوش و حرکت خود حرف بزنند، حتی بعضی ها از رفع خستگی های دایم خود می گویند.

1667-9

1667-10

1667-11

• اینکه میتوان از موهای دیگر در بدن برای کاشت موی سر استفاده کرد چه نظری دارید؟
– ما با «نئوگرافت ماشین» این عمل را بدون ناراحتی بر روی بعضی از پشت بدن، پاها، سینه ها استفاده می کنیم وهمزمان از استم سل هم بهره می گیریم، که نتیجه اش بسیار درخشان است، البته بستگی به بدن بخصوص مردها دارد، که موهای قوی داشته باشند ولی اصولا این کار اخیرا با ماشین جدید به راحتی انجام میشود.
• قبلا راجع به کشت مو حرف میزدند و بعدها گفتند این شیوه کارساز نیست.
– از روزی که استم سل آمد، آن شیوه و تکنیک بکلی کنار گذاشته شد چون موها رشد کافی نمی کردند و ماندگاری شان زیاد نبود، حالا با استم سل PRP همه آن شیوه ها در یک جا گرد آمده است.
• شما چگونه با بیماران خود تلفنی مشاوره می کنید؟
– اگر بیماران نزدیک مطب ها باشند می توانند مراجعه کنند وگرنه درهر نقطه دنیا که باشند از طریق اسکایپ و اینترنت ، کاملا امکان پذیر است. ما می توانیم موهایشان را ببینیم، نظر بدهیم و یا حتی می توانند عکس هایی از موهای سر خود برایمان ایمیل کنند و در نهایت ما آماده راهنمایی و کمک هستیم.

***

کلینیک ها در بورلی هیـلز،
نیوپورت بیچ و سانفرانسیسکو

Beverly Hills
(310) 914-4000
Newport Beach
(949) 263-0800
San Francisco
(415) 986-1866

 1667-12