1507-14

دکتر کرباسی درجوانان رادیو
این هفته با دکتر عارف کرباسی مدیرکلینیک ابن سینا در لس آنجلس گفتگو داشتیم

1507-15

1507-16

1507-17

1507-18

دکتر عارف کرباسی فارغ التحصیل دانشکده پزشکی در ایران و دارای تخصص در زمینه پزشک خانواده و کودکان و طب نوین و برد تخصصی از آکادمی پزشکان خانواده امریکا، درهای کلینیک ابن سینا را بروی خانواده های ایرانی گشوده است. پزشک آشنای جامعه که به دانشجویان در دانشگاه کایزر، شیوه های تازه را می آموزد.
• به دلیل رشته های مختلف پزشکی و سرویس های مختلف که دراین کلینیک ارائه میشود از دکتر کرباسی می پرسیم یکی از مواردی که ایرانیان کمتر به آن توجه دارند چکاپ سالانه است از دیدگاه شما چکاپ تابع چه زمانی است؟
– طب نوین همه دستاوردهای پزشکی را عوض کرده است، روش های جدید تشخیص و پیشگیری، اینک مهمترین اصل است، تست های اسکرینینگ در چارچوب چکاپ، درواقع تشخیص قبل از بیماری است. بعضی ها با توجه به سیستم و شرایط بدنی شان نیاز به چکاپ 6 ماهه و یکساله دارند، بعضی بیماریها چون تشخیص سرطان های روده و معده هر 5 سال یکبار انجام میشود، آزمایش خون و ادرار، قلب و ریه، از مهمترین هاست، خوشبختانه طب نوین نه تنها کار را برای پزشکان آسان کرده است، بلکه گاه خیال بیماران را در 5 و 10 سال بعد هم راحت می کنند.
• ایرانیان هنوز عادت ندارند چون امریکایی ها، پزشک خانواده داشته باشند.
– اگر بدانند یک پزشک خانواده ثابت، چه اعجازی ببار می آورد، حتما اقدام می کنند، چون اخیرا با سیستم های الکترونیکی و کامپیوتری پزشک خانواده در جریان همه ناراحتی های جسمی بیماران و حتی تاریخچه خانوادگی شان قرار دارد، با این سیستم پزشک همه آلرژی های بیماران خود را می داند، اگر حتی یکبار فراموش کند، آن سیستم به او یادآوری می کند. وقتی بیماران به پزشک خانواده خود مراجعه می کنند، درصورت ناراحتی های خاص به پزشکان متخصص ارجاع میشوند.
• درجمع ایرانیان بیشترین بیماریها از کجا ناشی میشود؟
– در میان ایرانیان، کلسترول بالا، فشارخون، سرطان، قند مهمترین موارد است، که اگر به موقع اقدام شود از دردسرهای بعدی رها میشوند. تاریخچه خانوادگی خیلی ها خبر از بیماری قند و فشار خون و حتی سرطان سینه می دهد، که پیشگیری می تواند آنها را نجات دهد، هدف ما این است که معمولا به هموطنان و همزبانان خود، شیوه های جدید پیشگیری را گوشزد می کنیم، آزمایشات اولیه، توصیه های مختلف، اقدامات مختلف چه دارویی و چه غیر دارویی نجات بخش است، وقتی بیماران با پزشک همزبان روبرو هستند، بهتر می توانند درباره ناراحتی های خود توضیح بدهند چرا که خیلی ها باور ندارند که فلان ناراحتی و درد کوچک می تواند در آینده دردسرساز باشد.
در کلینیک ابن سینا شیوه های جدید بصورت چه فردی، چه جمعی را برای آموزش بیماران برای زندگی راحت، جلوگیری ازناراحتی های مختلف بکار می گیریم، یادتان باشد 2 مورد مهم درجمع ایرانیان آرتروز و اضافه وزن است که علل فرهنگی و تغذیه ای دارد، وقتی یاد بگیرند چگونه غذا بخورند، چه ورزش هایی بکنند می بینند که چقدر آسان به سلامت کامل دست می یابند.
• درمیان ایرانیان، گوش دادن به توصیه دیگران در مورد مصرف داروهای مختلف، کنارگذاشتن داروهای اصلی و مهم شان به دلیل حرفهای منفی اطرافیان، به موقع و در زمان معین دارو نخوردن و خودسرانه داروهایی به دیگران تجویز کردن بسیار دیده میشود.
– این فقط مختص ایرانیان نیست ولی در میان ما بیشتر رواج دارد نباید بدون مشورت پزشک هیچ دارویی را مصرف کنند، نباید زمان مصرف دارو را تغییر بدهند و به دلخواه آنرا بخورند، نباید پزشک دوستان و فامیل باشند چون اغلب خطراتی را بدنبال دارند. ما در کلینیک ابن سینا به بیماران اطلاعات و دانش کافی را می دهیم، مثل بعضی کلینیک ها، مثل ربات و سریع و بدون احساس مسئولیت یکی یکی بیماران را معاینه نمی کنیم که به سراغ دیگری برویم.
• شما در کلینیک خود، جراحی های مختلف، تزریقات، درمان کمر درد و گردن درد و واکسیناسیون ها را انجام می دهید؟
– من سالها در ایران روی فوق برنامه ها با دانشجویان کار می کردم، جراحی های مختلف انجام می دادیم، با جراحان برجسته کار می کردیم و ادامه آن تجربیات اینک در کلینیک ابن سینا، با حراحی های سرپائی، برداشتن زگیل، میخچه و لکه های پوستی و همچنین تزریقات داخل مفاصل و عضلات، انواع واکسیناسیون ها، در ضمن جراحی ها و تزریقات زیبایی چون بوتاکس و فیلرهای صورت نیز انجام می گیرد.
درمورد دردهای کمر و گردن، اتاق های مخصوصی داریم، که گروهی به این بیماران می پردازند و برای تسکین دردها با شیوه های مدرن اقدام می کنند.

***

Avicenna Medical Clinic
18445 Vanowen St.
Reseda, CA 91335
818-708-8484