1571-37

دکتر ندا مهربانی در باره کاربرد داروهای گیاهی در درمان بیماری های مختلف،

کاربرد طب سوزنی و کایروپراکتیک در رفع ناراحتی های جسمی و روانی می گوید

1571-38

1571-39

با دکتر ندا مهربانی متخصص طب سوزنی، سیستم های ضد درد، ماساژتراپی، داروهای گیاهی و سنتی گفتگوی تازه ای در جوانان رادیو و مجله جوانان داشتیم.
• با دکتر ندا درباره داروهای گیاهی و اصولا داروهای چینی گفتگو می کنیم، که ضمن مفید بودن، اگر بدون نظر و تجویز و شناسایی پزشک انجام گیرد خطرناک است، بعضی ها سرخود به مغازه های چینی مراجعه می کنند و این داروها را می خرند و شاهد بودیم که دچار دردسرهایی شدند اما شما این داروها را از چه زمانی در کلینیک خود تهیه کردید، چگونه تجویز می کنید؟
– من در سفری به چین و همچنین تحصیل در کالج های چین، این تخصص را گرفتم بعد با توجه به شناخت کامل از داروها، فرمول هایشان را نوشتم، داروهایی که در زمینه های مختلف کارساز و یا به روایتی اعجازآفرین است چون خود مسئول آن بودم، از بهترین مواد بهره گرفتم، کیفیت داروها بسیار بالاست در میان این داروها، از درمان بی خوابی، هضم غذا، تا داروهایی که چون آنتی بیوتیک عمل می کنند، در هیچیک از آنها ماده شیمیایی به هیچوجه مصرف نمی شود.
• شما مثلا چگونه تشخیص میدهید دارویی برای تنظیم هورمون ها یا آرتروز مفید است؟
– باید از بیمار سئوالات کافی بشود، بعضی ها آرتروزی دارند که مفصل شان خیلی گرم می شود یا بعضی ها سرد میشود که هرکدام درمان خاص خود را دارند برای آرتروز 4 نوع دارو وجود دارد برای بی خوابی افراد، ابتدا ریشه یابی می کنیم، مسئله هورمون ها را با دقت پی گیری می کنیم مثلا خانمی شکایت داشت در بدنش آب جمع می شود، پاهایش ورم می کند. من یکی از داروها را تجویز کردم تا بدانم ریشه این ناراحتی از کجاست، بعد از مصرف دارو، عکس العمل ها و تاثیرات را بررسی کردم فهمیدم که این خانم کلیه هایش بد کار می کند. داروها را ادامه داد، بعد از یک هفته خبر داد که 8 پاوند وزن کم کرده، به شدت ادرار داشتم، حالم کاملا خوب شده، ورم ها خوابیده، می خواهم قرص ها را ادامه بدهم، گفتم چون حالتان خوب شده، دیگر تجویز نمی کنم چون اثرات مثبتی نخواهد داشت، هر قرص گیاهی که زیاد مصرف شود، اثرات جانبی هم دارد.
• شما در رشته کایروپراکتیک و طب سوزنی هم تخصص و تجربه دارید، کاربرد این رشته را توضیح بدهید.
– اگر مفصلی جا بجا شده، ما براحتی می توانیم آنرا ترمیم کنیم، برای خیلی ازناراحتی های استخوانی و مفصلی، طب سوزنی را بکار می گیریم، سیستم ماساژ ما با شیوه های طبی بسیار اعجازآفرین است بادکش داریم که یک طب سنتی، تاثیرگذار است.
• شما درباره ترمیم مفصل ها و یا Adjustment حرف زدید، آنهایی که در ناحیه گردن و شانه و کمر دچار مشکل می شوند چگونه شما با یک حرکت این مشکل را رفع می کنید؟ مسئله قولنج که مرسوم است خیلی ها خودشان انجام می دهند چه نظری دارید.
– اولا نباید به هیچکس که تجربه و تخصص در کایروپراکتیک ندارد اجازه دهید دست به شما بزند، مسلما خطر بزرگی شما را تهدید می کند ما بیماران را در شرایط ریلکس قرار میدهیم، آن نقطه را بررسی می کنیم و بعد اقدام می شود، وگرنه هرگونه اقدام ناشیانه کار دست بیمار میدهد، همین چندی پیش یک مربی ورزشی، خواسته کار این Adjustment را انجام بدهد و سبب دردسر بزرگی برای آن شخص شده بود و حتی دنده های آن شخص را شکسته بود.
• شما در چنین مواردی با پوکی استخوان چه برخوردی دارید؟
– برای پوکی استخوان هم داروهای گیاهی مخصوصی تجویز می کنیم، البته برای این افراد از دستگاههای مخصوصی بنام Activator Gun بهره می گیریم که بیشتر برای بچه ها و حتی حیوانات خانگی بکار میرود و نتیجه اش اعجازآور است.
• اشاره به طب سوزنی کردید، خوشبختانه مردم اینروزها به این طب قدیمی باور تازه ای دارند ولی خیلی ها اصولا از سوزن می ترسند.
– اتفاقا خیلی ها که برای اولین بار برای طب سوزنی آمدند اعتراف کردند، که اشتباه فکر می کردند و براستی دردی احساس نکردند و خود بخود این طب هر روز محبوب تر میشود، چرا که نه با مواد شیمیایی کار دارد نه عمل جراحی، نه مشکلات دیگر.
• شما طب سوزنی را برای چه ناراحتی هایی توصیه می کنید؟
– به عقیده من طب سوزنی برای هر دردی دواست ولی برای درد گردن، مفصل ها، شانه، آرنج، زانو، سردردهای مختلف بسیار مفید و کارساز است ولی یادتان باشد، که طب سوزنی کاربردهای زیبایی هم دارد، برای لاغری، برای از بین بردن چین و چروک صورت درحد طبیعی، برای بالا بردن انرژی، برای خواب راحت و اعصابی آسوده.
• به از بین بردن چین و چروک اشاره کردید، براستی چقدر تاثیر دارد؟
– مسلما تاثیر سریع بوتاکس را ندارد چون بطور طبیعی عمل می کند ولی هفته ای دو بار، سبب به جریان افتادن خون، سبب ایجاد کلاژن، از بین بردن خستگی موضعی و چاقی موضعی و البته ما یک دستگاهی داریم که هر ده دقیقه 500 کالری می سوزاند، شخص بروی دستگاه می ایستد و با شروع کار آن شخص به مرور اشتهای زیاد روزانه خود را هم از دست می دهد.

1571-40