1414-38

1414-39

• از سارا دشتی درباره سوابق کارش و اینکه چگونه به جامعه هنری راه یافت می پرسیم؟
می گوید: حدود 7 سال پیش کار میکاپ را شروع کردم، من به میکاپ و فشن خیلی علاقه داشتم همان سال به کالج رفتم، خیلی این کار و تخصص را جدی گرفتم، خیلی زود هم در کارم پیش رفتم، باعکاسان معروف همکاری نمودم، با هنرمندان سرشناس آشنا شده ووقتی کار مرا دیدند برای پروژه های مختلف دعوتم کردند و با نامدارانی چون بهرام بیضایی، ایرج جنتی عطایی، در کار تئاتر و فیلم کار کردم.
• می پرسیم شما برای جامعه ایرانی و یا امریکایی بیشتر کار می کنید؟
می گوید: من در هر دو جامعه فعال هستم. در جامعه خودمان، یک سری کارهای فیلم را انجام دادم، با سعید خوزه کارگردان جوان ومعروف برای پروژه فیلم زویا همکاری کردم که هم کار گریم و میکاپ و هم پروداکشن را به عهده گرفتم، آقای بیضائی در دانشگاه استنفورد، پروژه های مختلفی داشتند از جمله پروژه تئاتر آرش که با مژده شمسایی و محسن نامجو بود و گریم شان می کردم، با ایرج جنتی عطایی در یک رویای خصوصی در سانفرانسیسکو و سن حوزه، با گریم و میکاپ بهروز وثوقی، گلشیفته فراهانی، سوسن فرخ نیا و همچنین در موزیک ویدیوی لیلا فروهر با شهره آغداشلو کار کردم.
من در سانفرانسیسکو، ازابتدا به دلیل علاقه به فشن، با طراحان لباس همکاری داشتم پشت صحنه مدل هایشان را آرایش می کردم، یکی از این طراحان ایرانی نیما شیراز بود ، که لباس های جی جی را طراحی کرده و برای مجله فشن لس آنجلس چاپ شد.
من در ضمن در کانال 4 سن حوزه،  یک برنامه ویژه بنام   Best of the Bay Best of LA دارم، ضمن همکاری با فیلمسازان مقیم سانفرانسیسکو، در سن حوزه با رادیو تلویزیون های محلی کار کردم و آخرین پروژه ام، تاریخچه سن حوزه است که روی گریم شان کار می کنم.

1414-41

• می دانیم که کارمیکاپ، کار آسان نیست شما با کسانی کار می کنید، که معروف، وسواسی و سختگیر هستند چگونه با چهره های با سابقه چون بهرام بیضایی و ایرج جنتی و چهره های جوان وهنرمند چون سعید خوزه کنار آمدید؟
– راستش این هنرمندان چنان ایده های جالب درکار خود دارند که همه قشنگ و ابتکاری است و همان احساس را بمن نیز انتقال میدهند. من وقتی با این هنرمندان کار می کنم، ابتدا داستان را مرور می کنم تا در جریان شخصیت های آن پروژه قرار گیرم بعد با توجه به زندگی به کارگردان و بعد خود بازیگران، کار را شروع می کنم خودم  نیز ایده هایی دارم، تجربیاتی دارم.و وقتی با چهره های معروف چون گلشیفته فراهانی، شهره آغداشلو، بهروز وثوقی و بسیاری دیگر کار می کنم، دچار هیجان و شور هستم آنها هم بسیار مهربان هستند، همکاری می کنند و انرژی خوب میدهند.
البته گاه هنرمندان عقاید خاصی هم دارند، مثلا یک هنرمند زن در مورد کم و زیاد بودن سایه چشم، روژ لب و مدل مو، دیدگاه خاصی دارد. ولی جالب است بدانید که بیشترشان بسیار فهمیده، آگاه و حرفه ای برخورد می کنند، مخصوصا که بمرور بمن اعتماد پیدا کرده اند. یکبار که شهره آغداشلو را میکاپ می کردم، میکاپ آرتیست خودش هم بود، ولی شهره اجازه داد من با سلیقه خودم، او را میکاپ کنم که بعد از پایان کار، خیلی  هم خوشش آمد واین مسئله سبب تشویق من شد.
• چه فعالیت های دیگری در کنار خود دارید؟
– همانطور که توضیح دادم، برنامه تلویزیونی در کانال 4، و در تدارک یک فیلم فستیوال بنام  Modus Fashion Festival هستیم که من کار آرایش مو و میکاپ ها را به عهده دارم.
• شما وقتی فیلم ها و سریال های داخل ایران را تماشا می کنید با توجه به اینکه گریمورها و میکاپ آرتیست ها، دست شان بسته و در محدودیت قرار دارند، آنها را از چه زاویه ای می بینید؟
– با توجه به همین محدودیت ها، واقعا کارهای خوبی ارائه میدهند، میکاپ هایشان گاه بسیار حرفه ای است، البته گاه در پیر و جوان کردن ها میتوان اشتباهاتی پیدا کرد، ولی همین اشتباهات در فیلم های امریکایی هم دیده میشود.
من فیلم های تاریخی ساخت ایران را دیده ام کارگریمورها معرکه است.
• اگر قرار باشد شما چند ستاره را برای میکاپ انتخاب کنید کدام یک را بر می گزینید؟
– درجامعه ایرانی، من گوگوش را برای میکاپ انتخاب می کنم در جامعه امریکایی، لیدی گاگا و بعد شارون استون. البته من دوست دارم با بیشتر هنرمندان درون، خوانندگان ایرانی و خارجی ها کار کنم.
• کسانی که بخواهند با شما تماس بگیرند چگونه می توانند؟
– با Saradashti.com

1414-42