1522-21

درباره امتیازات خرید پیشاپیش بلیط های سفر، مشکل تغییر نام فامیل در گذرنامه امریکایی و ایرانی، حتی با افتادن یک کلمه در فرودگاه ها، امکان پرواز هواپیما ها از ایران به امریکا، امکانات امارات ایرلاینز، و مسئله رویدادهای اخیر ترکیه

این هفته با سیروس بهشتی، مدیر کمپانی بزرگ سیروس تراول با شعبات متعدد در جنوب و شمال کالیفرنیا و واشنگتن و دیگر نقاط گفتگوی تازه ای داشتیم.
سیروس بهشتی درباره اطمینانی که دیگران به این کمپانی دارند می گوید: این وظیفه ماست، منتی هم برکسی نداریم، شاهد هستید با وجود سیستم های جدید از جمله خرید بلیط بروی آنلاین و تعطیلی خیلی از کمپانی ها، سیروس تراول همچنان با قدرت ایستاده و مردم چون همیشه به این کمپانی اطمینان دارند. مسلما 56 سال خدمت صادقانه زمان کمی نیست و ما در طی همه این سالها به 3 نسل خانواده بلیط فروخته ایم و برای سفرهایشان خاطره ساخته ایم.
سیروس بهشتی می گوید مسئله مهمی که می خواستم در این گفتگو به آن بپردازم، مسئله خرید پیشاپیش بلیط است، چون متاسفانه خیلی از ایرانیان در مورد تهیه بلیط همه چیز را به آخرین لحظه موکول می کنند، من بارها در برخورد با هموطنان در مهمانی ها و یا فروشگاه ها، با این سوال روبرو می شوم که می پرسند ما قرار است اول یا آخر تابستان یا پاییز به سفر برویم، می خواستیم قیمت بلیط را بپرسیم، من می گویم شما باید برای 2 تا 3 ماه آینده همین حالا اقدام کنید، چون هم بلیط ارزانتر می خرید و هم صندلی دلخواه خود را تعیین می کنید و هم خیالتان در آخرین روزهای سفر آسوده است. ولی می بینم هنوز عده ای می گویند ما عجله نداریم، حداقل دو سه ماه وقت است.
مسئله دوم اینکه زن و شوهرها و زوج ها زنگ می زنند، در مورد زمان رفتن و بازگشتن پشت تلفن با هم جرو بحث می کنند و گاه کارشان به دعوا می کشد! بعضی زمان تهیه بلیط تاریخ را اشتباه می گویندو یا بعد می خواهند تغییر بدهند، که با مشکل روبرو می شوند.
مورد مهم دیگر اینکه خیلی ها نام فامیل شان در گذرنامه ایرانی و امریکایی تفاوت دارد. برای تهیه بلیط با وجود سوالات ما جواب صحیح نمی دهند، وقتی می خواهند وارد سالن ترانزیت بشوند، به همین دلیل دچار مشکل می شوند و حتی گاه امکان سفر نمی یابند، در این مورد نام وسط Middle Name هم دردسر ساز است. جابجایی کلمات و اسپلینگ هم مسئله ساز است که مسافرین باید همه این موارد را رعایت کنند، خصوصا این روزها که سیستم سکیوریتی شدید است.

1522-22

• خیلی ها کنجکاوند که آیا هواپیمای ایران ایر به نیویورک و لس آنجلس سفر خواهد کرد؟
– بعد از امضای قرارداد برجام، راههایی باز شده و ایران قرارداد خرید 25 میلیارد دلاری هواپیماهای بوئینگ را با امریکا و ایرباس را با فرانسه امضاء کرده، ولی اخیرا به دلایل سیاسی دچار اشکالاتی شده، از سویی چون هنوز مسئله ویزای مسافران مسئله مهمی است، این هواپیماها با گنجایش 500 نفر که نمی توانند تقریبا خالی بیایند و بروند، من فکر می کنم تا انتخاب ریاست جمهوری جدید امریکا برای این اقدامات هنوز جواب قطعی وجود ندارد.
اینروزها شما می توانید با هواپیماهای امارات و ترکیش ایرلاینز و لوفت هانزا، با 700 و 650 دلار به ایران بروید و برگردید، که درواقع قیمت بلیط 39 دلار است و بقیه بحساب مالیات گذاشته می شود، تا زمانی که این رفت و آمدها عادی نشود، شرکت های هوایی ضرر می کنند.
هنوز امارات ایرلاینز با 3 چمدان و امکانات فرودگاه دبی و بلیط ارزان در حال فعالیت است، ترکیش ایرلاینز نیز با قیمت 650 دلار و 3 چمدان رفت و 2 چمدان برگشت در خدمت است. امارات بعد از هند، بازار ایران را بهترین می داند، اخیرا تصمیماتی برای تهیه غذای ایرانی هم در حال اجراست و در ضمن اینروزها حداقل 50 فیلم ایرانی در اختیار مسافران است.
• رویدادهای ترکیه چه تأثیری بر پروازها داشته؟
– ترکیش ایرلاینز دو سه روزی پروازها را لغو کرد، ولی همچنان پروازها ادامه دارد و همانطور که اشاره کردم با قیمت های ارزان.
آخرین توصیه شما به مسافران
اینکه بلیط را خیلی زودتر تهیه کنند، در مورد نام و زمان سفرشان شدیدا دقت کنند، نام و فامیل گذرنامه های امریکایی خود را به ما بدهند، برای تهیه بلیط می توانند بروی انلاین سیروس تراول بروند و رزرو کنند ولی توصیه می کنم از شرکت هایی که نمی شناسند بلیط نخرند، بروی آنلاین کسانی از هند و افریقا به شما بلیط می فروشند و اگر بدلیلی در فرودگاه سرگردان شوید هیچکس جوابگوی شما نیست. بخاطر 5 و 10 و 20 دلار کمتر ایجنت همیشگی هوایی خود را عوض نکنید.

800-332-9798

1522-23

1522-24