1454-42

چرا استاد شجریان، کنسرت هایش را
بجای ایران در ترکیه اجرا می کند؟

1454-35

محدودیت کنسرت برای استاد شجریان باعث گردید تا استاد کنسرت هایش در یکی از کشورهای نزدیک ایران (ترکیه) برای دوستدارانش اجرا کند. پس از آنکه آخرین بار یکی از مقامات وزارت ارشاد بطور رسمی اعلام کرد که محدودیت فعالیت های استاد شجریان به این وزارتخانه مربوط نمی شود بلکه ارگان دیگری دستور این ممنوعیت را داده که منظور وزارت امنیت و اطلاعات بود.
استاد شجریان تصمیم گرفت تا برای دوستداران صدایش کنسرت هایی در نزدیکترین کشور به ایران اجرا کند که اولین اش ترکیه و بلیط این کنسرت از طریق سایت خود شجریان بفروش میرسد و دراختیار علاقمندان قرار می گیرد کنسرت های بعدی هم در دیگر کشورهای نزدیک به ایران خواهد بود در این میان یکی از مقامات که نخواسته بود نامش فاش شود اظهارنظر کرده بود با این محدودیت ها برای هنرمندان میلیونها دلار ارز از کشورخارج میشود.

شکایت پزشکان و وکلا،
جلوی سریال تازه مهران مدیری را گرفت

1454-36

مهران مدیری پس از سالها دوری و قهر از تلویزیون دربازگشت دوباره اش به صدا و سیما پیش از آنکه سریال جدیدش با نام اتاق عمل پخش گردد، تعدادی از پزشکان با اطلاع از سوژه سریال اتاق عمل شکایتی به نظام پزشکی تسلیم کردند و پس از پیگیری های فراوان توانستند وزیر بهداشت را مجاب کنند تا با نامه نگاری و دیدارهای حضوری از پخش آن جلوگیری بعمل آورند.
مهران مدیری با مقداری دستکاری در فیلمنامه و تعویض نام اتاق عمل به درحاشیه، پخش آن را از ششم فروردین آغاز کرد که این بار ضمن دست بکار شدن جمعی پزشکان برای متوقف شدن این سریال، کانون وکلا هم از صدا وسیما شکایت کرد و سریالی که قرار بود 90 قسمت باشد در قسمت بیست وهشتم متوقف گردید و استقامت مهران مدیری و مدیران شبکه سوم سیما بی فایده بود و سریال دیگری که قرار بود از دوماه دیگر در شبهای رمضان پخش آن آغاز گردد جایگزین در حاشیه شد، سریالی با نام شمعدونی که یک سریال نود قسمتی بکارگردانی سروش صحت است.

توجه تازه مطبوعات به هنرمندان محبوب قبل از انقلاب

1454-37

اینروزها عقب گرد مطبوعات ایران اعم از روزنامه های هفته نامه و ماهنامه ها در ماههای اخیر و نوع عکس وخبر و مطلب به سبک دهه چهل و پنجاه مطبوعات قبل از انقلاب بیشتر از گذشته چشمگیر است تا آنجا که اخیرا عکس ها و مصاحبه های بیشتری از بازیگران سینما و تئاتر و تلویزیون گذشته در روزنامه و مجلات به چشم میخورد و گفتگوهای مفصل با عکس های تکی و دسته جمعی بصورت چهار رنگ یک و چند صفحه وگاه تابلوی بزرگ دو صفحه ای که نمونه اش را در اینجا از نظرتان می گذرانیم. یکی از پرتیراژ ترین مجلات داخل ایران بنام ایده ال که تمامی صفحات آن رنگی و گلاسه است در شماره مخصوص نوروزی به سبک شماره های نوروزی مجلات پیش از انقلاب مثل همین مجله خودمان جوانان چندین صفحه از صفحات اول مجله را اختصاص داده به گفتگو با هنرمندان گذشته چون ناصرملک مطیعی، نصرت الله وحدت وهمایون تبریزی با عکس های جالب و دیدنی.

1454-38

اکبرعبدی سکونت در آنتالیا را تکذیب کرد

1454-39

از چندی پیش یکی دو شرکت ساختمان سازی در ترکیه بویژه درآنتالیا، با ساختن ویلاها و آپارتمان هایی، برای تبلیغات بیشتر، آنها را با قیمت های ارزان و حتی نصف قیمت به چهره های معروف سینما، تلویزیون و موزیک در داخل ایران می فروشند، از جمله اکبر عبدی کمدین معروف باهمین تسهیلات آپارتمانی خرید و به یک شبکه تلویزیونی در ترکیه گفت بدلیل آب و هوای دلنشین آنتالیا، از این به بعد در این منطقه ساحلی سکونت می کند، ولی وقتی قضیه بالا گرفت و عکس العمل هایی را برانگیخت، سکونت درآنتالیا را تکذیب کرد.

عکس العمل رسانه های داخلی درباره
حضور هنرمندان و چهره های آشنا در مسابقات کشتی

1454-40

پخس خبرها و عکس ها و فیلم هایی از مسابقات کشتی تیم ایران و امریکا در صدا و سیمای ایران، با عکس العمل های مثبت ومنفی روبرو شد، درحالیکه مردم از دیدن هنرمندان وچهره های آشنا تعجب کرده و حتی از اندی بدلیل حمایت از کشتی گیران تمجید کرده بودند. یکی از سایت های اصولگرا که  مجوز فعالیت در داخل ایران را دارد، پس از پخش عکس هایی از اندی خواننده معروف و علیرضا امیرقاسمی مدیر تپش نوشته: در روزهایی که مقامات امریکایی پس از توافق لوزان، صرفا به تعهدات ایران اشاره می کنند دیگر از حق ایران و تعهدات خود حرفی نمی زنند، هنرمندان و مدیران شبکه های تلویزیونی لس آنجلس، در اردوی تیم ملی کشتی حاضر شده وعکس های یادگاری گرفتند و جالب اینکه صدا و سیمای ایران هم این تصاویر را پخش کرده و مقامات ورزشی و فدراسیون کشتی هم عکس العملی نشان ندادند.

پسر نصرت کریمی جای پدر را در سینما گرفت

1454-41

بابک کریمی ازهنرمندان و بازیگران خوب امروز سینما و تئاتر و تلویزیون ایران که بازی چشمگیر او در نقش قاضی در فیلم جدایی نادر از سیمین باعث شناخت بیشتر او در بازیگری شد فرزند نصرت کریمی کارگردان صاحب نام سینما و تئاتر و تلویزیون می باشد که شصت و چهارساله و تحصیلاتش در ایتالیا در زمینه هنر بازیگری کارگردانی- فیلمبرداری و تدوین بوده است بازی او در فیلمی از کیا رستمی مورد توجه اصغر فرهادی قرار می گیرد و نقش قاضی را در آن فیلم و نقشی هم در فیلم بعدی اش گذشته به او میدهد. از فیلمهای دیگر بابک کریمی می توان از مرگ ماهی- داره چی میشه و ماهی و گربه نام برد.