1485-15

هنرمندان در مراسم خاکسپاری معینی کرمانشاهی

1485-16

هنرمندان بیشماری در خاکسپاری پژوهشگر- نویسنده- شاعر و ترانه سرای صاحب نام زنده یاد استاد معینی کرمانشاهی حضور پیدا کرده بودند که در عکس پوری بنایی ستاره سابق سینمای ایران،  استاد کوروس سرهنگ زاده، آهنگساز صاحب نام جواد لشگری، یغما گلرویی ویکی از بازیگران سینما و تلویزیون را می بینید که بیشتر نقش مادر را بازی می کند.

نوه های بیک ایمانوردی بر سر مزار پدر بزرگ

1485-17

محل دفن زنده یاد رضا بیک ایمانوردی در یکی از گلزارهای شمال کالیفرنیا میباشد که دوستداران این هنرمند همیشه با سبد گل و شاخه گل از او یاد می کنند در عکس دو نوه دختر و پسر بیک را می بینید که یادگار تنها فرزند پسرش می باشد و امروزه یکی از خلبانان ورزیده دولت امریکا است.

گلپا از استاد معینی می گوید

1485-18

در روزنامه شرق، استاد اکبر گلپایگانی – در رثای استاد معینی کرمانشاهی نوشته کوتاهی بانام «رفیق پنجاه ساله خداحافظ» چاپ شده بود.
«وداع با معینی کرمانشاهی برای من وداع با رفیقی است که ٥٠ سال با او دوستی و معاشرت داشته‌ام. سال‌ها پیش یکی از ترانه‌های خیلی زیبای او را خواندم «ای ساقی ‌ای ساقی پیاله پر کن/ دریای روحم را ز ناله پر کن/ از رنگ و ریا بیچاره شدم/ ساقی کجایی در شهر جنون آواره شدم»، با آهنگی که همایون خرم ساخت، این قطعه پس از انتشار، خیلی مورد توجه قرار گرفت و حتی در فیلم «حنجره طلایی» هم این قطعه آمده. رفاقت من و رحیم معینی کرمانشاهی یک شب در منزل مرتضی‌خان محجوبی، بزرگترین نوازنده پیانوی تاریخ موسیقی این مملکت آغاز شد. شبی که من، رهی معیری، حسین تهرانی، علی تجویدی، خانم قمر و معینی کرمانشاهی میهمان خانه محجوبی بودیم و شبی خاطره‌ساز رقم خورد. اولین‌بار بود که من معینی کرمانشاهی را دیدم و سخت مورد توجهم قرار گرفت. در همان دیدار نخست او را مردی بسیار خوش ‌لباس و خوش‌قریحه و نهایتا انسانی والا یافتم. هم‌اکنون نیز از خبر درگذشتش بسیار متاثر شدم و فقدان او را به همه صاحبان اندیشه تسلیت می‌گویم. برایش طلب آرامش دارم و حتما در منزل خودم، مراسم یادبودی برای او برگزار خواهم کرد.

سالهای پیری فخرالدین (جونیت آرکین) در تلویزیون

1485-19

در دو سه سال اخیر سریالهای ترکی به ویژه در ایران بی اندازه مورد توجه قرار گرفته و کمتر خانواده ای را می توان سراغ گرفت که دارای ماهواره  نباشد و سریالهای ترکی را نبیند، یکی از این سریالها که بی اندازه گل کرده سریالی است با نام «فاطما گل» که یکصد و نود و دو قسمت چهل دقیقه ای می باشد. بد نیست بدانید که یکی از بازیگران اصلی این سریال که در نقش پدر بازی چشمگیر و مثبتی دارد جونیت ارکین که در ایران با نام فخرالدین مشهور بود و در بیش از بیست فیلم ایرانی که بیشترین این فیلم ها محصول پارس فیلم بود نقش اول بازی کرده از جمله فیلم گوهرشب چراغ با فروزان. فخرالدین، فردین سینمای ترکیه لقب گرفته بود، در عکس های زیر فخرالدین آن روزها و امروز را می بینید که با تیپ تازه اش در فاطما گل ایفای نقش میکند.

عبدالوهاب شهیدی بر روی فرش قرمز

1485-20

عبدالوهاب شهیدی خواننده معروف گلها که چند سالی است به موطن خود ایران بازگشته است در بزرگداشتی که برایش برپا کرده بودند با صندلی چرخدار حضور پیدا کرد. در عکس او را می بینید از روی فرش قرمزی که برای او ترتیب داده بودند درحرکت می باشد در این بزرگداشت اغلب هنرمندان حضوری چشمگیر داشتند که از طرف انجمن موسیقی دعوت شده بودند.

بهزاد اشتیاقی و آقای مربوطه اش!

1485-21

یکی از پربیننده ترین برنامه های تلویزیونی پیش از انقلاب نمایش طنزگونه ای بود که هر شب بعد از اخبار ساعت 9 شب از تلویزیون پخش میشد که زمان آن بین پنج دقیقه تا ده دقیقه به طول می انجامید کارگردان و گاه نویسنده این نمایش طنز که آقای مربوطه نام داشت بهزاد اشتیاقی بود که ضمنا خودش از بازیگران اصلی آقای مربوطه به حساب می آمد دیگر همکاران او – فرشته مهبان همسرش- فرخ لقا هوشمند- مادر همسرش- و رافی خاچاطوریان بود که به راستی بیشترین بار این نمایش کوتاه را هر شب رافی عهده دار بود در عکس بهزاد اشتیاقی کارگردان و بازیگر آقای مربوطه را در شکل و شمایل امروز و سابق می بینید.

استاد روحانی با هواپیمای شخصی سفر می کند

1485-22

استاد انوشیروان روحانی پیش از انقلاب دارای یک هواپیمای شخصی دو نفره بود که سفرهای کوتاه شهرهای کشور را از این هواپیما استفاده میکرد. استاد روحانی همچنان این هواپیمای دو نفره را حفظ کرده است که این روزها برای کلاسهای درس خود و شاگردانش در شهرهای مختلف ایران با این هواپیما پرواز می کند.

باران همسر شهیاد شد

1485-23

باران خواننده ای که با خواندن اولین آهنگش با نام  باران در میان خوانندگان جوان بی اندازه مورد توجه قرار گرفت و با شهیاد خواننده، آهنگساز و موزیسین جوان ازدواج کرد با لباس زیبایی در افتتاحیه فیلمی در ونکوور کانادا هنگام عبور از روی فرش قرمز بی اندازه مورد توجه قرار گرفته بود.