1420-9

بزرگداشت استاد حسین صمدی در لس آنجلس

1420-10

شنبه شب گذشته فرهاد زمانی کمپانی MZM و پهلوان محمدی پیشکسوت پرآوازه ی کشتی مراسم گرامیداشتی در «سفیر» برپا داشتند که بسیاری از ورزشکاران و اهل موسیقی در آن حضور داشتند این گردهمایی به نکوداشت استاد حسین صمدی موسیقیدان برجسته و تکنواز ویولن و آهنگساز اختصاص داشت.
استاد صمدی یکی از پرکارترین آهنگسازان معاصر است و کار ترانه سرایی را از فیلم های ایرانی آغاز کرده بود که آخرین آنها با شرکت شهین بازیگر سینما و ترانه خوان بود… آن روزها استاد زنده یاد مشیر همایون شهردار رئیس شورای موسیقی بود که برحسب تصادف این فیلم را می بیند و به شهین می گوید:
«… این که در فیلم برای تو آهنگ ساخته کیه؟ یکروز او را بیار به شورای موسیقی…» این را خود صمدی می گوید… و ادامه می دهد: «یکروز با شهین رفتیم رادیو…» مشیر همایون گفت شما می توانید برای بعضی از خواننده های ما آهنگ بسازید! به این ترتیب دایره ی کار من گسترده تر شد و از سینما به رادیو رفتم که برای اغلب خواننده ها هم ترانه ساختم… و در همان نخستین ماهها برای فرح، پروا، وفایی ، دلکش و الهه و شماعی زاده ترانه هایی ساختم که بعضی از آنها مثل «نامه رسان» شعر مسیح خلخالی با صدای شجاعی ارائه شد که برای این خواننده شهرت بسیار فراهم آورد. بعد از آن شورای موسیقی برای بسیاری از خواننده ها آهنگ میخواست که من می ساختم. تا چند سال بعد از انقلاب هم در ایران بودم اما دیگر خبری از آهنگسازی نبود تا با خانواده آمدیم به لوس آنجلس و در اینجا که بازار موسیقی ایرانی رواج داشت برای خواننده های بسیاری آهنگ ساختم… من معمولا روی شعر آهنگ میساختم و تا امروز 600 آهنگ ساخته ام. استاد صمدی در مورد استادان خود می گوید: «من هنرستان موسیقی را طی کردم و از هنرجویان زنده یاد استاد روح الله خالقی بودم».
وقتی از او سئوال کردم چرا با اینکه 600 اثر ساخته اید آن شهرت و اعتبار شایسته شأن خود را پیدا نکردید؟ که استاد صمدی پاسخ داد: «… بگذارید براتون خاطره ای نقل کنم… وقتی به رادیو رفتم یک روز دعوتم کردند به شورای  برنامه ها که به ریاست آقای معینیان ماهی یکبار با شرکت ترانه سرایان و برنامه سازان تشکیل میشد… مدتی از تشکیل شورا گذشته بود که آقای معینیان ناگهان چشمش افتاد به من، گفت جنابعالی از اول شورا اینجا بودید؟ گفتم بله…! منتها آنقدر ریزه نقشم که کمتر دیده می شوم! که معینیان و بقیه خندیدند. من براستی دیده نشدم نه در تهران و نه در لوس آنجلس… چون در طول زندگی هم عادت نداشتم که برای خودنمائی به این و آن یا به این تلویزیون وآن مجله رجوع کنم و خودم را به رخ بکشم من  در لوس آنجلس بیشتر با آقای شب خیز کار کردم وهمکاری نزدیک داشتم.
در شب بزرگداشت استاد حسین صمدی اغلب ورزشکاران و دوستانی که با او در کار موزیک همکاری داشتند حضور پیدا کرده بودند که هر یک بروی صحنه رفتند و به نقل خاطراتی از او پرداختند. استاد حسین صمدی با یکی از نوه های خود در شب گرامیداشت حضورپیدا کرده که برسم یادبود یک قالیچه فرش از دست فرهاد زمانی و یک قالی از محمدی پیشکسوت کشتی دریافت کرد.

1420-11

رضا رویگری از بازیگری منع شد

1420-13

رضا رویگری خواننده و بازیگر سینما و تئاتر وتلویزیون برای دومین مرتبه به جهت سکته مغزی روانه بیمارستان گردید که بار دوم پس از مرخصی از بیمارستان دکتر معالج او را از هرگونه فعالیتی در زمینه هنر منع کرد.
رویگری جزو اولین خوانندگانی بود که آهنگی انقلابی بنام ایران ایران که شعرش از حسین سرفراز بود خواند که نوار آن فروش میلیونی داشت. رویگری در سالهای اخیر بیشترین حضورش در سریالهای تلویزیونی بود که سریال امام علی بکارگردانی داوود میرباقری یکی از این سریالها بود.

حضور استاد شجریان در کنسرت موفق همایون شجریان

1420-14

آخرین کنسرت همایون شجریان بنام «چرا رفتی» که قرار بود در شب اول با حضور سیمین بهبهانی شاعر صاحب نام برگزار گردد که به جهت بستری شدن نتوانست در کنسرت حضور داشته باشد ولی استاد شجریان بزرگ آمده بود و استقبال از این کنسرت به حدی بود که سه شب دیگر هم با سالن پر ادامه پیدا کرد و درهر چهار شب هنگام اجرای آهنگ چرا رفتی که شعرش از سیمین بهبهانی است حاضرین در سالن برپا می خاستند و ضمن ابراز احساسات برای بهبود این بزرگ بانوی شاعر دست به دعا هم می شدند.
استاد شجریان بزرگ با کراوات مخصوص خودش در یکی از شب ها بدون اطلاع قبلی در سالن حضور پیدا کرده بود.

جانان افشین گرگین

1420-15

جانان نوه زنده یاد ایرج گرگین می باشد که پنج ماهگی خود را پشت سر گذرانده، افشین گرگین که این چنین دخترش جانان را عاشقانه به سینه خود می فشارد می گوید که جانان جان من می باشد که گرمی بخش زندگی ام شده. افشین گرگین بتازگی دو برنامه یکساعته در تلویزیون امید ایران با نام هفت شب اجرا می کند.

ملک مطیعی در تئاتر سمندریان

1420-16

ناصرملک مطیعی بازیگر صاحب نام سینما ایران که پس از انقلاب پس از نزدیک به سی و سه سال در یک فیلم سینمایی بنام نقش و نگار ظاهر گردید. هفته گذشته به دعوت بهاره رهنما بازیگر وکارگردان تئاتر به دیدار نمایشنامه «دورهمی زنان شکسپیر نوشته زنده یاد سمندریان رفت که در آن شب همایون شجریان هم برای دیدن این نمایشنامه آمده بود، پس از پایان نمایشنامه که تمام بازیگران آن که هنرپیشگان زن سینمای ایران هستند از جمله خود بهاره رهنما، مهناز افشار، ملک مطیعی برای تبریک به کارگردان و بازیگران این نمایشنامه به پشت صحنه رفت و عکسی بیادگاری گرفتند که همایون شجریان هم درعکس دیده میشود.

بازگشت الهام به تلویزیون

1420-18

الهام شیرازی پس از آنکه همسر جوانش را از دست داد به جهت این ضربه ناگوار نزدیک به یک سالی خانه نشین شد وانزوا را برگزید و دراین مدت بعنوان مجری در تلویزیونهایی که شو شرکت ترانه را اجرا می کرد ظاهر نگردید ولی بتازگی به تشویق دوستان وازجمله وارطان آوانسیان و جهانگیر طبریایی، مدیران شرکت ترانه بار دیگر به صحنه آمد که بقولی خودش را پیدا کند اما هنگام اجرای برنامه همچنان غمی در چشمانش دیده می شود.