1653-43

گلپا 82 سالگی خود را با حضور دوستان جشن گرفت

1653-44

1653-45

1653-46

گلپا خواننده محبوب 3 نسل، که با آوازهای اصیل و سنتی خود، در تاریخ موسیقی ایران جایگاهی رفیع دارد، هفته قبل در منزل خود باهمت منیجرش و دوستان نزدیک، 82 سالگی اش را جشن گرفت درحالیکه هنوز سرحال و پرانرژی است.
در مراسم تولد گلپا گروهی از چهره های معروف چون پوری بنایی، جمشید گرگین، کتایون ریاحی، ابوالفضل پورعرب و شهره سلطانی حضور داشتند.

رضا صفایی سریع ترین کارگردان سینما درگذشت

1653-47

رضا صفایی کارگردان معروف فیلمهای تجاری و بقولی فیلمفارسی پیش از انقلاب، هفته قبل بر اثر سکته قلبی در سن 81 سالگی در تهران درگذشت.
صفایی که بعنوان سریعترین کارگردان سینما شهرت داشت، گاه فیلمهایش را در کمتر از 15 روز تمام می کرد و سناریست و کارگردان و تدوینگر بسیاری از آثار خودش نیز بود.
صفایی در طی سالهای قبل از انقلاب 53 فیلم ساخت که بالاترین رکورد در میان کارگردانان ایرانی بود. او فیلمهای عشق و خشونت، مرد خدا، یکی خوش دست یکی خوش صدا، جاهل و رقاصه، گلنسا در پاریس، پسران قارون،جوجه فکلی، لوطی قرن بیستم و دهها فیلم دیگر را قبل از انقلاب و فیلمهایی همچون لانه عقابها، عروسی مامان، شیطان صفتان و ماموریت را بعد از انقلاب ساخت. ضمنا شایع بود که صفایی بعد از انقلاب خیلی از فیلمهای کارگردانان را بدون نام برایشان می ساخت.

فرانک میرقهاری شوهرش را از دست داد

1653-48

فرانک میرقهاری ستار سابق سینما و از مدیران هنری بعد از انقلاب در خارج، هفته قبل همسرش دکتر حبیب الله فرهودی را از دست داد.
قصه زندگی فرانک و دکتر فرهودی، یک قصه عاشقانه بود که از سالهای قبل از انقلاب شروع شده و به ناکامی رسید ولی بعد از سالها این دو همدیگر را پیدا کرده و دوباره خاکستر عشق قدیمی را پس زدند و با هم ازدواج کردند و بعد از چند سال زندگی در آمریکا، دکتر فرهودی خود را از حرفه پزشکی بازنشسته کرد و به اتفاق فرانک به ایران رفته و زندگی تازه و آرامی را با هم می گذراندند.
جالب اینکه قصه زندگی عاشقانه این دو را یک تهیه کننده امریکایی خریده و در صدد ساخت آن است. در مراسم یادبود دکتر فرهودی، «وفا» خواننده معروف برنامه پراحساسی را اجرا کرد.
مجله جوانان درگذشت دکتر فرهودی را به فرانک عزیز و خانواده قهاری و میرقهاری و فرهودی تسلیت می گوید.

درگذشت فرخ ساجدی بازیگر نقش های عاشقانه سینما

1653-50

هفته قبل فرخ ساجدی بازیگر نقش های عاشقانه در فیلم های قبل از انقلاب در شرایط افسردگی شدید، در سن 81 سالگی در تهران درگذشت.
ساجدی و نیلوفر سالها زوج معروف سینما بودند، بعد زن وشوهر شدند و صاحب یک دختر بنام مریم و پسری بنام آرش شدند، قبل از انقلاب طلاق گرفتند و ساجدی با خانم دیگری ازدواج کرد که بدلیل عدم فعالیت و انزوا و تکیه به همسر دوم خود، با درگذشت او بکلی از پای افتاد. ساجدی را با فیلم های پنجره، امشب دختری می میرد، کافر بیاد داریم.
یادش گرامی باد