1421-35

  

علی عباسی در ایران می ماند

1421-36

علی عباسی مدیر دفتر تبلیغاتی پیام که چندین فیلم ماندگار سینمایی ایران را درکارنامه هنری خود دارد از جمله فیلم حسن کچل- و سوته دلان بکارگردانی زنده یاد علی حاتمی و فیلم تنگسیر بکارگردانی امیر نادری و رضا موتوری بکارگردانی مسعود کیمیایی و چند فیلم ماندگار دیگر. وی از جمله تهیه کنندگانی بود که در دهه 1980 از ایران خارج گردید و ساکن اروپا شد.علی عباسی درچند سال اخیر هرازگاهی به ایران رفت و آمد دارد اما آنگونه که گفته میشود این بار عباسی در نظر دارد بعد از سالها ساکن ایران گردد. اخیرا عباسی توسط یکی از دوستان هنرمند خود به انجمن اهدای جوایز منتقدان سینما دعوت شد مجری وقتی خبردار میشود که عباسی در سالن حضور دارد از او دعوت میکند تا بروی صحنه برود. عباسی وقتی روی صحنه میرود صحبت های احساس برانگیزی را عنوان کرد از جمله به او گفته بودند فیلم هایی که او تهیه کرده به آتش کشیده اند و اجازه فعالیت باو بعد از انقلاب داده نشد و افزود من دوران بسیار تلخی را در این سالها گذراندم. عباسی ضمن انتقاد وگلایه های فراوان که همراه با ابراز احساسات بود گفت حالا پس از بیست سال شنیدم که فیلم های من سوزانده نشده و همین دلخوشی بزرگی برایم بود. حالا ممکن است در ایران بمانم و به عشق بزرگم تهیه کنندگی ادامه بدهم.

درگذشت عین الله باقرزاده

1421-39

سیدحسن رضیانی از بازیگران پیشکسوت تئاتر- سینما – رادیو و تلویزیون که دستی هم درکار تبلیغات داشت متولد 1310 در شهر مشهد، پس از یک بیماری درازمدت در هفته گذشته درگذشت. بیشترین شهرت رضیانی بدلیل ایفای نقش در فیلم های صمد بکارگردانی پرویز صیاد بود با کاراکتر عین الله باقرزاده اما آشنایی من با او بر میگردد به نزدیک شصت سال پیش که حسن رضیانی هفته ای یک بار در برنامه رادیو ارتش که از رادیو ایران پخش میشد صدای او را می شنیدم که به راستی میلیونها شنونده داشت. برنامه رضیانی در رادیو ارتش برنامه ای بود تحت عنوان نامه های یک سرباز به مادرش که رضیانی هم نویسنده این نامه ها و هم مجری آن بود نامه ها همیشه اینگونه شروع می شد ننه جان! که از زبان یک سرباز روستایی بود که از دوران خدمت سربازی اش میگفت. شهرت و محبوبیت رضیانی او را به صحنه تئاتر و بعد هم به سینما رادیو و تلویزیون کشاند که می توان گفت در بیش از شصت فیلم سینمایی بازی کرد که نقش عین الله باقرزاده در سری فیلم های صمد بیش از بیش گل کرده بود، در همان زمان بودکه رضیانی یک دفتر تبلیغاتی راه اندازی کرد که بیشترین کار این دفتر تبلیغاتی آگهی کوتاه مدت برای تلویزیون بود که یکی از این آگهی ها که خیلی گل کرده بود برای کفش ملی بود که رضیانی به نقش یک ملا در این آگهی ظاهر میشد رضیانی پس از انقلاب هم در چندین سریال تلویزیونی از جمله عمارت فرنگی – پدرخوانده – امیرکبیر و … نقش های ماندگاری بازی کرد که کم کم به جهت کهولت سن خانه نشین شد و در سه چهار سال اواخر عمر به بیماری آلزایمر دچار شد و پس از 70 روز که در بیمارستان تهران پارس بدلیل ایست قلبی که ناشی از عفونت ریوی بود و در آی سی یود بستری بود دارفانی را گفت و با بدرقه تعدادی از هنرمندان دیروز وامروز در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شد.

تهامی از سیمین بهبهانی گفت

1421-37

بد نیست بدانید که ابوالحسن تهامی یکی از دوبلورهای بنام ایران که نزدیک به شصت سالی است که در کار دوبله فعالیت دارد و در بیشترین انونس فیلم های ایرانی صدای اوست که فیلم را معرفی می کند داماد زنده یاد سیمین بهبهانی شاعر معاصر میباشد که در روز خاکسپاری مادر همسرش وقتی پشت میکروفن قرار گرفت گفت ما از سوی خانواده پشت میکروفن قرارنگرفتم که حرفهای ناگفتنی و گلایه ها را بگویم  من بعنوان داماد این خانواده شاعر ماندگار در عرصه شعر و ادب نویسندگی از آمدن شما تشکر دارم و حرفها و گلایه ها روزی خودش برملا خواهد گردید در کنار ابوالحسن تهامی دو فرزند دیگر سیمین بهبهانی در روز خاکسپاری قرار گرفته اند.

سومین آلبوم محسن

1421-38

محسن خواننده آهنگ خاطره انگیز «دارم از یاد تو میرم» هفته گذشته مجوز انتشار سومین آلبوم خود را در ایران گرفت که این آلبوم با نام «چمخاله» روانه بازار گردید. آهنگ چمخاله با صدا و آهنگسازی خودش و ترانه بابک صحرائی یکی از آهنگسازان و ترانه سرایان بنام امروز ایران که برای اغلب خوانندگان داخل و خارج ایران از جمله معین سروده است و ویدیوکلیپ این آهنگ یادآور دریا و ساحل زیبای چمخاله می باشد که خیلی هنرمندانه ساخته شده. درگفتگوی کوتاه تلفنی که با محسن داشتم بار دیگر یادآور شد که مجله بین المللی جوانان یک پل ارتباطی بین طرفداران دیروز و امروز من است که با یک شوق وصف ناشدنی دست به تهیه آلبومی جدید برای دوستداران صدایم میزنم که بیشترین مسافران خارج از کشور وقتی بهمراه خانواده خود به مجتمع توریستی ستاره دریا همانا سوئیس دیگر در شمال ایران که لقبش را مجله جوانان داده می آیند آنچه که می بینند فراتر از آنچه که شنیدن است با خوشحالی از چند روزی که میهمان ما می باشند این مجتمع را ترک می کنند ضمن آنکه مدیریت هتل وقتی متوجه می شوند از راه مجله جوانان با این مجتمع آشنائی پیدا کردند تخفیف خاصی هم برایشان قائل میشوند.