1441-61

ملک مطیعی: از یارانم فقط بهروز مانده

1441-63

ناصر ملک مطیعی از اسطوره های سینمای ایران که درصدها فیلم و دهها تئاتر بازی کرده و نزدیک به شصت سال است که درکار هنر است سرانجام در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد تهیه کننده فیلم بابک زنجانی که کارگردانش یک جوان بود و چند فیلم نو ساخته بود توانست مجوز بازیگری ملک مطیعی را برای بازی در این فیلم دریافت کند و با پرداخت دویست میلیون تومان ملک مطیعی بر صحنه فیلمبرداری حاضر شد . بازگشت ملک مطیعی به سینما با حرف وحدیث های زیادی از سوی همکارانش روبرو شد که متاسفانه این فیلم بخاطر تهیه کننده اش بابک زنجانی توقیف شد. هفته گذشته در روی جلد شماره دوم مجله جدیدی در ایران بنام جوانی عکس تمام قد و رنگی ملک مطیعی چاپ شده بود با یک گفتگوی خواندنی  تیتر روی جلد این مجله چنین است درد ودل هایی از 35 سال دوری داش فرمان تا همکاری مجدد با مسعود کیمیایی و تیتر درشت تر آن از زبان ملک مطیعی این است (از رفقایم فقط بهروز وثوقی مانده) ضمنا یادآور شویم که مسعود کیمیایی از ملک مطیعی دعوت کرد تا در فیلم بعدی اش که در اردیبهشت کلید خواهد خورد نقشی چشمگیر همانند قیصر داشته باشد. فریماه فرجامی در همین فیلم بازی دارد.

هلن قبلا ستاره سینما بود

1441-64

هلن از جمله خوانندگان زنی بود که درمیدان خوانندگی ماندگار شد و صدایش مورد توجه قرار گرفت.هلن برای نخستین بار از سوی استاد آهنگساز و تنظیم کننده معروف آندرانیک و دیگر آهنگساز مطرح و صاحب نام فرید زلاند به دنیای موزیک معرفی گردید، اما بد نیست بدانید که هلن قبل از آنکه به خوانندگی روی آورد به سینما کشانده شده بود آن دسته از دوستداران فیلم و سینما که فیلم «صمد دربدر میشود» پرویز صیاد را دیده اند باید هلن را دیده باشند که رل مقابل صیاد را بازی می کند. هلن در سینما با نام (هایگار- استیفانیان) معرفی شده بود.
عکس هلن را در مقابل صیاد در فیلم صمد در بدر میشود را نشان میدهد که عکس از روی فیلم گرفته شده است.

فریماه فرجامی دوباره به سینما بر می گردد

1441-65

فریماه فرجامی از ستارگانی بود که بعد از انقلاب در میان هنرپیشگان زن با شرکت دراولین فیلمش ساخته مسعود کیمیایی بنام سرب خوش درخشید بخصوص برای اینکه از نظر حجاب دچار مشکل ممیزی نشود موی سر خود را از ته تراشید که همین سبب جلب توجه شده و به بازی او در این فیلم اهمیت بیشتری داد سرب از جمله فیلم های خوب مسعود کیمیایی بودکه توانست همه نوع تماشاچی فیلم های ایرانی را راضی کند فریماه فرجامی پس از بازی در فیلم سرب به دعوت زنده یاد علی حاتمی برای بازی در فیلم مادر دعوت شد که در این فیلم هم گل کرد. فیلم بعدی او پرده آخر ساخته واروژ مسیحی بود که این فیلم هم به شهرت و معروفیت او افزود اما بیماری های گوناگون از جمله فراموشی او را برای مدتی از پای در آورد و او که براستی یکی از زیبارویان سینمای بعد از انقلاب بود آنچنان تکید که وقتی فریدون جیرانی  برای برنامه تلویزیونی اش بنام هفت درخانه اش با او گفتگو کرد سبب بوجود آمدن حاشیه های زیادی برای این گفتگو و چهره تکیده او از جمله لکنت زبان اش در این برنامه تلویزیونی شد اما این روزها مسعود کیمیایی بار دیگر در نظر دارد از او برای فیلم جدیدش دعوت کند.  تا آنجا که شنیده شده قراردادی هم از سوی کمپانی و تهیه کننده فیلم با او بسته شده است.