1443-38

هدیه گلپا در 82 سالگی، وقف خانه اش بود

1443-39

هفته گذشته درجشن 82 سالگی اکبر گلپا در تهران، گروهی از چهره های معروف هنر، بدیدار او در منزلش رفتند که در میان آنها ایرج، سالار عقیلی و چند تن از آهنگسازان صاحب نام دیده میشدند.
گلپا در جریان این جشن، به یکی از شبکه های تلویزیونی گفت قصد دارم آهنگ و ترانه ماندنی جهانبخش پازوکی، «آینه» را دوباره خوانی کنم تا جوابی باشد برای شایعه سازانی که گفتند گلپا دیگر توان خواندن ندارد در ضمن در اینجا اعلام می کنم، خانه مسکونی خود را وقف هنرستان موسیقی می کنم تا شاگردان آینده این رشته در آن تعلیم بگیرند. گلپا ضمنا از مسئولان وزارت ارشاد گله کرد و گفت نباید نتیجه زحمات افتخارات من 35 سال خانه نشینی باشد، چون همین خانه نشینی بسیاری را دق مرگ کرد، ولی من خوشبختانه هنوز به خانواده، دوستان و مردم مهربان و حامی تکیه دارم.

کمتر کسی از رفتن صابر رهبر سخن گفت

1443-41

صابر رهبر کارگردان بیش از پنجاه فیلم سینمایی با حضور بازیگران صاحب نام از جمله فردین- ایرج قادری – فروزان- پوری بنایی و کتایون، بتازگی در 79 سالگی درگذشته و کمتر کسی از او سخن گفته است.
صابر رهبر ضمن کارگردانی، صاحب دو سینما هم بود، یکی سینما کریستال در تهران خیابان لاله زار و یکی هم در لنگرود. رهبر سینما کریستال را بعد از انقلاب مرکز فرهنگی کرد، که بیشتر به نمایش فیلم های کلاسیک هالیوود اختصاص داشت وی اهل آستاراست از اینرو پس از انقلاب بیشتر در شمال بسر میبرد. از جمله ساخته های او درسینما می توان از چرخ وفلک – کج کلاه خان- مردی از جنوب! نام برد.

پدرسالار خانه نشین شده است

1443-43

محمدعلی کشاورز از هنرمندان بنام سینما و تئاتر و تلویزیون که او را  بنام «پدر سالار» نشئت گرفته از نقش اش در یک سریال به همین نام می خوانند، طی  دو سال اخیر به جهت کهولت سن و بیماری خانه نشین شده ولی در افتتاحیه جشنواره بین المللی فیلم فجر از او تجلیل بعمل آمد که دو تن از بازیگران زیر بغل او را گرفتند و بروی صحنه آوردند و همه به احترام بپا خاستند و با هورا و کف زدن آنچنان او را به وجد آوردند که از شدت گریه نتوانست صحبت کند.

هوشنگ منظوری مرد حادثه ها بود

1443-45

هوشنگ منظوری از چهره های قدیمی سینما و تئاتر ایران بتازگی در 81 سالگی در تهران درگذشت.
او از جمله کارگردانانی بود که نمایشنامه هایی بصورت زنده در تلویزیون کانال 3 ثابت پاسال تهیه و اجرا می کرد ضمن اینکه مدیریت تئاتر پارس را هم عهده دار بود و یک فیلم هم بنام «جعفر و گلنار» با شرکت فروزان با سرمایه خود و ایفای نقش اول ساخته بود. منظوری دو سال بعد از انقلاب زمانی که پاسداران به تئاترها هجوم بردند و در ورودی تیاتر او را پلمپ کردند به اتفاق همسر و دو فرزندش مازیار و کامبیز مدتی در انگلستان ماندگار شد و بعد به امریکا آمد با سرمایه قابل ملاحظه ای بکار و کاسبی پرداخت از جمله رستوران داری و برپا کردن یک بوتیک لباس و دست آخر رستوران افق طلائی- در این میان زندگی او با رفاقت بعضی چهره های جنجال آفرین شهر دچار ناملایماتی شد همسرش در یک تصادف درگذشت وهمین ضربه باعث شد تمامی زندگی خود را از دست بدهد، ناچار به ایران بازگشت و پس از مدتی سینمایی را که در تهران داشت با گرفتن وام با ساختن چهار سالن سینما و تعدادی مغازه نوسازی کرد و بار دیگر سرپا ایستاد ضمن اینکه ویلایش در شمال و آپارتمانش در خیابان جردن را از دادگاه انقلاب پس گرفت و با ازدواج مجدد روزهای آرامی را در ایران سپری می کرد که بیماری آسم سرانجام او را از پای در آورد. پسران منظوری تا زمان زنده ماندن پدر یک رستوران در خیابان فرفکس لوس آنجلس را اداره می کردند.

دوری از فرزندان غصه اسدزاده

1443-47

داریوش اسدزاده کارگردان و بازیگر قدیمی سینما و تئاتر و تلویزیون در 82 سالگی هم چنان سالم و قبراق سرگرم کار و فعالیت است.
داریوش اسدزاده پیش از انقلاب به اتفاق همسر ودو فرزند پسرش به امریکا آمد و با خرید یک سون ایلون مشغول بکار شد اما دیری نپائید که با جدایی از همسرش پنهانی به ایران بازگشت و بلافاصله از سوی کارگردانان سینما و تاتر دعوت به همکاری شد که هم چنان در این سالها به بازی در فیلم ها و سریالها ادامه میدهد. داریوش اسدزاده در ایران با یک خانم پزشک متخصص زنان ازدواج کرد که هنوز در کنار هم روزهای خوبی را سپری می کنند تنها غم و اندوه اسدزاده دوری از دو فرزندش در امریکاست که هر دو صاحب همسر و فرزند شده اند. در ضمن اسدزاده در دوران فراغت خود در ایران دست به نوشتن و انتشار کتاب زده است از آن جمله کتابی در زمینه تئاتر.

فریبا خاتمی بعد از سالها جلوی دوربین ظاهر شد

1443-49

فریبا خاتمی یکی از بازیگران زن سینمای ایران که در بیش از بیست فیلم ایفاگر نقش اول زن بوده بعد از انقلاب به جهت ناراحتی در ناحیه کمر مدتها زمین گیر و ساکن خانه سالمندان شده است. در این مدت پوری بنایی و بعضی از هنرمندان از جمله ملک مطیعی- سعید راد- نیلوفر- زنده یاد ایرن بدیدارش رفتند.
فریبا بتازگی از سلامتی نسبی برخوردار شده و با پرستار مخصوص خود به آپارتمان شخصی اش نقل مکان کرده است در کارنامه زندگی فریبا اولین ازدواج اش با سرهنگ خدایار (برادر ناصر خدایار سردبیر و نویسنده و چهره معروف رادیویی بود) که حاصل این ازدواج دختری بنام نیلوفر بود که در سن 22 سالگی بخاطر ازدواج دوم مادرش دست به خودکشی زد. از جمله فیلم های خاتمی زنی بنام شراب است که نقش مقابل بهروز وثوقی را بازی کرد. فریبا که این روزها 73 سالگی اش را می گذراند آرزویش یک بار دیگر جلوی دوربین رفتن است.