1402-30

درگذشت ناصر گیتی جاه

1402-35

ناصر گیتی جاه از هنرمندان صاحب نام سینما و تئاتر و تلویزیون هفته قبل درگذشت. گیتی جاه بیش از نیم قرن فعالیت هنری داشت و در بیش از بیست فیلم سینمایی و پنجاه سریال تلویزیونی قبل وبعد از انقلاب بازی کرده بود که از سریال های بیاد ماندنی او می توان به مراد برقی، تلخ و شیرین- مرد اول اشاره کردکه نقش پدر هفت دختران را عهده دار بود قبل از انقلاب در سریال پهلوانان بعد از انقلاب در فیلم «خوابم میاد» بکارگردانی رضا عطاران در رل همسر اکبر عبدی که نقش مادر را داشت آنچنان نظر داوران را جلب کرد که دیپلم افتخار بهترین بازیگر را از آن خود کرد.او که در چند سال اخیر به جهت بیماری دیگر فعالیت هنری نداشت در سن 79 سالگی چشم از جهان بربست.
 یادآور شویم که او از شاگردان استاد مهرتاش بود و شروع کارش هم از جامعه باربد بود و با نقشی کوتاه در یکی از نمایشنامه های جامعه باربد (شیرین و فرهاد) که زنده یاد مرضیه خواننده صاحب نام نقش شیرین را در این نمایشنامه بازی میکرد فعالیت تئاتری خود را شروع کرد.

تولد 91 سالگی بزرگ لشکری

1402-31

برادران لشگری را عاشقان موسیقی می شناسند. بزرگ لشگری و جواد لشگری که نزدیک به شصت سال در رادیو فعالیت چشم گیری داشتند و آهنگهای ماندنی برای خوانندگان آنزمان رادیو از جمله دلکش – مرضیه – الهه و یاسمین ساخته بودند هفته گذشته شاهرخ نادری تهیه کننده معروف سابق رادیویی از جمله شما و رادیو و صبح جمعه در یک محیط کوچک و دوستانه زادروز بزرگ لشگری را با حضور چند تنی از هنرمندان از جمله نصرت الله وحدت جشن گرفته بود که این تولد به خاطر نود و یک سالگی اش بود که در زمان خود عضو شورای موسیقی رادیو بود.
در عکس ها بزرگ لشگری، شاهرخ نادری،وحدت و جواد لشگری دیده میشوند.

نسل دوم و سوم فردین و ملک مطیعی کنار هم

1402-32

زنده یاد فردین وناصر ملک مطیعی ضمن اینکه همکار بودند و درچند فیلم باتفاق ایفای نقش کردند از جمله فیلم قصر زرین که هنگام تهیه آن با هم رفت و آمد خانوادگی هم داشتند. ملک مطیعی صاحب دو فرزند  دختر و پسر است که دخترش ازدواج کرده است و زنده یاد فردین صاحب چهار فرزند دو دختر بنامهای عاطفه وآمنه که هر دو ازدواج کردند و بعدا به قولی بیوه شدند از دو فرزند پسر فردین، سعید در عنفوان نوجوانی از دار دنیا رفت. سیاوش با دختر دلخواه خود نارملا ازدواج کرد که حاصل این ازدواج دو پسر می باشد که فرزند اولی آنچنان از پدر بزرگش فردین شکل و شمایل به ارث برده، که نام فردین را هم برایش انتخاب کردند در عکس سیاوش را درکنار همسرش نارملا می بینید و امیر علی فرزند ملک مطیعی را در کنار نوه زنده یاد فردین که نام او فردین است.

قیصر نوه حبیب الله بلور

1402-33

فرزندان و نوه های بیشتر هنرمندان هم به شغل پدر و مادر بزرگ هنرمند روی آورده اند که در یک فرصت از تمامی آنها نام خواهیم برد یکی از آنها قیصر خواننده جوانی که چند سال است در دنیای خوانندگی فعال است پدر بزرگ قیصر یکی از پیش کسوتان کشتی ایران بود که سالهای زیادی هم مربی زنده یاد تختی بود وهمگان با نام او آشنایی دارند یعنی حبیب الله  بلور که از مربی گیری کشتی بدعوت زنده یاد امیر شروان به جهت شهرت و معروفیتش به سینما کشانده شد واولین فیلمش «زنی به نام شراب» بود که نقش پدر فریبا خاتمی را بازی می کرد و فیلم بعدی اش قصر زرین بود که نقش پدر زنده یاد فردین و ملک مطیعی را عهده دار بود زنده یاد حبیب الله بلور چند سالی هم رئیس حفاظت رادیو در میدان ارک بود که هم چنان یک شعبه از رادیو تلویزیون در میدان ارک پابرجا ماند.

به حبیب اجازه چاپ و انتشار کتاب دادند

1402-34

حبیب خواننده معروف که با آهنگ مرد تنهای شبم سروده سعید قائم مقامی چهره معروف رادیویی به شهرت رسید دو سه سالی است که ساکن ایران شده و تاکنون به خاطر سالها فعالیت در امریکا نتوانسته فعالیت خوانندگی در ایران را داشته باشد اما هفته گذشته حبیب یک قدم به جلو برداشت واینکه توانست مجوز چاپ و انتشار کتاب ترانه هایش را از ارشاد دریافت کند که این کتاب در روز نمایشگاه کتاب و با نام «مرد تنهای شب» رونمایی خواهد شد.