1405-46

1405-47

مهمان این هفته ما، یک هنرمند متفاوت است، شاید خیلی ها در سراسر جهان او را نشناسند، ولی هالیوودیها اورا خوب می شناسند.
مهمان ما منیژه تیموری  است،خیاط و طراح لباس در هالیوود، که بسیاری از ستارگان نامدار سینما و موزیک او را بعنوان خیاط اختصاصی خود برگزیده اند، جالب اینکه خانم تیموری بسیار محجوب و کم حرف است گرچه یک مدیر هنری فعال خوب خانم کیان را دارد، که در هر موقعیتی، زبان او هم میشود.
• از منیژه تیموری می پرسم خبر داریم که شما لباسهایی برای فیلم های فضایی چون کابوی فضایی با شرکت کلینت ایستوود طراحی و دوخته اید، از کارهای معروف خود برای شنوندگان جوانان رادیو و خوانندگان مجله جوانان توضیح بدهید.
–  می گوید: من ابتدا از حمایت همیشگی مجله جوانان سپاسگزارم، از همکار عزیزم کیان تشکر میکنم که همیشه یاور من است یکی از پروژه های فیلم درهالیوود آخرین سامورایی با شرکت تام کروز بود و لباسهایی که برای آنجلینا جولی برای فیلم Mr and Mrs. Smith و همچنین برای فیلم Challenging  دوختم و برای خیلی از ستارگان و خوانندگان معروف و اخیرا برای شر خواننده نامدار و من گاه بارها و بارها برای پرو لباس شان میروم
خیلی ها میخواهند بدانند شما چگونه به هالیوود راه یافتید؟ آیا پارتی بزرگی داشتید؟
– من توسط یکی از دوستانم که کارگاه بزرگی دارد وبا بزرگان هالیوود آشنایی و همکاری داشت، این مسیر را پیش رفتم و بعد از 8 سال، سرانجام کار مستقل خود را شروع کردم.
قبلا مسئول آن کارگاه، بمن یک اسکچ می داد و می گفت ما با فلان کمپانی بزرگ قرارداد بستیم، و باید بروی همین طرح ها، لباس ها را آماده کنم و من در انتخاب پارچه، اندازه گیری ها و پرو کردن ها، ذوق خود را بکار می بردم، البته معمولا من برای اینکه در بطن کار قرار گیرم گاه به مراکز اصلی می رفتم از جمله برای فیلم Cowboy Space به ناسا رفتم، مرا بعنوان یک ایرانی خیلی مورد لطف قرار دادند بمن فیلم ها و عکس های بسیاری دادند تا لباس ها را با توجه به آنها طراحی کنم.
شما کار خیاطی را از امریکا شروع کردید؟
 – من از 13 سالگی در ایران بعنوان سرگرمی برای خانواده و دوستانم لباس می دوختم، ولی وقتی به امریکا آمدم، این کار را حرفه ای آغاز کردم ولی اصولا هنر خیاطی هم ژنتیکی است،  مادر بزرگ، مادر وخاله ام با هم همه خیاط های خوبی بودند.
بعنوان یک خیاط حرفه ای، کار کردن با ستارگان هالیوودی، آسان است که شما با انجلینا جولی در مورد دوخت لباس مشکلی نداشتید؟
– مهم ترین مسئله اعتمادی است که بمن پیدا کردند، من خوب می فهمم که چهره های معروف، دنیای خاص خود را دارند، نمی خواهند اسرارشان به جایی درز کند، گاه در «موود» خوب هستند، گاه خسته و کلافه. من بارها برای پرو به سراغ شان رفتم ولی بعد از ساعتها گفتند امروز آمادگی ندارند و قرار چند روز بعد را گذاشتند و من پذیرفتم، مهم ترین مسئله در مورد این چهره ها، بموقع آماده کردن لباسها، رعایت سلیقه و نظرشان است، من گاه در آخرین لحظات، با کمترین فرصت، کاری را گرفتم وبموقع آماده کردم و گاه 8 بار یک لباس را پرو کردم من همیشه از آنها احترام و مهربانی دیدم، خصوصا وقتی فهمیدند من ایرانی هستم، درباره زنان و بچه های ایران می پرسیدند. آنجلینا درباره طلاق، سرپرستی بچه ها و سرنوشت زنان با داشتن هوو می پرسید و من با توجه به اطلاعات خود آنها را مطلع می کردم. من اصولا حرفه ام را دوست دارم، همیشه در انتظار تشویق و تائید نیستم.
شنیدیم که اخیرا برای «شر» لباس هایی دوخته اید، ستاره و خواننده ای که در سنین بزرگسالی قرار دارد و مسلما نسبت به لباس، آرایش و خلاصه ظاهر خود بسیار حساس است.
– بنظر من «شر» زن با شخصیتی است، اندام شکیلی دارد بدلیل قد بلند لباس به بدنش می نشیند، او اهل یوگا، مدیتیشن و ورزش است من به اتفاق کیان بدیدارش رفتیم، برای یک تور اروپایی آماده می شد، قرار برنامه در لاس وگاس داشت. لباسی را که سفارش داده بود، پر از تور بود، باید به دلخواهش آنرا می دوختم، لباس را پرو کردم و گفت باید شما دو روز دیگر آماده کنی گفتم حتما آماده می کنم، بعد طرح دلخواه خود را کشید ومن رفتم حتی زودتر از 48 ساعت آماده کردم، همان بود که خودش خواسته بود. شر هم چون آنجلینا، قلب مهربانی دارد، برای بچه های معلول، آواره و یتیم مرتب کنسرت می گذارد.من بارها برایش لباس دوختم و همیشه هم خوشحال و راضی است.
از خاطره هایتان با چهره های هالیوودی برایمان بگوئید.
– یکبار رفته بودم پیش آنجلینا جولی، حامله بودو نمی خواست کسی بفهمد، ولی یکی از مطب دکتر خبر را به روزنامه ها داده بود، خیلی از دست بعضی مجلات کلافه بود. می گفت از روزی که با برد پیت زندگی آغاز کردم، هر روز چیزهای عجیب و غریب برایم می سازند البته در مورد حاملگی من هنوز رسانه ها مطمئن نیستند، ولی تو تنها کسی هستی که واقعیت را میدانی دلم می خواهد پیش خودت بماند. من چون همیشه رازش را نگهداشتم حتی به برادرزاده ام که با من بود حرفی نزدم.
از منیژه تیموری درباره همکاری جدیدی که با مجله جوانان خواهد داشت می پرسم. در مورد یک صفحه خیاطی، که قرار است از ماهی یکی دو بار شروع بشود. و آن تعلیم خیاطی است که توسط استادی که هالیوود او را قبول دارد.
 – این ایده از جانب کیان عزیز بود که شما هم آنرا استقبال کردید. با خودم گفتم یادگیری خیاطی سبک و شیوه جدید برای جوانها و حتی انگیزه ای برای بزرگسالان در خانه هایشان باشد. خیلی ها از بیکاری و یا از اینکه هنری را فرا نگرفته اند ناراحت هستند. نمونه اش مادر خود من است، که بعضی پارچه های اضافی را برایش بردم ومادر تکه دوزیهایی قشنگ کرد که بسیار دیدنی است اگر مادران عزیز دلشان خواست با من تماس بگیرند تا من تکه پارچه هایی را در اختیارشان بگذارم و برای کارهای دستی به آنها کمک کنم. بعضی لباس هایی راکه از فروشگاه ها می خرند اندازه شان نیست این خانم ها می توانند با کمی اطلاعات و آگاهی، خودشان کار خیاطی را انجام بدهند خیاطی یک هنر بین المللی است مثل آشپزی، هر جای دنیا که بروید خواستار دارد من می خواهم از ابتدا شروع کنم، از وسایل خیاطی، اندازه گیری، الگو، دوخت زیپ و اگر کسانی هم بسیار علاقمند به ادامه کار بودند، می توانند در کلاسهای خیاطی من شرکت کنند.
چگونه با شما تماس بگیرند؟

با وب سایت:  www.Customwiz.com
ایمیل:[email protected]
818-317-8807