1389-66

1389-67

«نیک یونانیان» یک چهره فعال و با تجربه در زمینه خرید و فروش املاک در لس آنجلس است با نیک یونانیان در این زمینه مصاحبه مفصلی در جوانان رادیو داشتیم که بخش هایی از آنرا می خوانید.
می گوئیم بمناسبت سال نو و همچنین نوروز، خیلی ها به فکر خرید خانه و ملک می افتند، آیا بنظر شما فصل و زمان مناسبی برای خرید و فروش و یا وام است.
– با آرزوی اینکه سال جدید، سا ل خوبی برای همه باشد. در سالهای اخیر خصوصا در 18 ماه گذشته ، قیمت املاک 15 تا 20 درصد بالا رفته است. اگر کسانی برای خرید ملک و خانه، مورد تائید بانک باشند، بهترین موقعیت خرید و درواقع سرمایه گذاری است، هنوز خیلی ها فکر می کنند قیمت ها پائین می آید، ولی دیگر قیمت ها پائین تر نمی آید آمار نشان میدهد، بعد از بحران اقتصادی، یک جهش صورت گرفت و بعد از آن 7 تا 10درصد قیمت املاک  افزایش یافت. من از همه آنها که  قصد خرید دارند توصیه می کنم با من تماس بگیرند تا من در این زمینه همه گونه راهنمایی کنم  یا افرادی که پول کم دارند، ولی درآمد دارند، وام های  FHA با پیش پرداخت بسیار ناچیز وجود دارد مثلا شما وقتی یک ملک 500 هزار دلاری با 5/3% وام FHA یا ده درصد 10درصد وام  Conventional  بگیرند اگر 10درصد پول پیش پرداخت بگذارند هزینه های دیگر 60هزار دلار میشود وقتی ملک را خریدند در 5 سال آینده تنها 35% افزایش نشان میدهد، یعنی قیمت ملک تا 175 هزار دلار بالا میروند یعنی 3 برابر میشود  مثل سالهای 2000 تا 2006 که قیمت املاک دو سه برابر شد بهرحال امروز بهترین زمان خرید است چون بهره های وام 30 ساله تا 417 هزار دلار با پرداخت  One Point، 0/4 درصد است.
اشخاصی که می خواهند وام خود را Refinance کنند بهره هایی داریم که شما بدون مخارج آنرا عوض می کنید و بهره پائین تری می گیرید اگر کسی بخواهد صبر کند حتی یک درصد تفاوت، حدود 100 هزار دلار میشود.
افرادی که میخواهند ملک خود را هرچه زودتر پولش را بپردازند و بقولی خلاص شوند بهره های 15 ساله داریم که با پرداخت یک پوئنت، ومخارج ثبت  4/1،3درصد برای وام های 15 ساله داریم آنهم ثابت Fixed.
خیلی ها می خواهند خانه بخرند، زوج های جوان ، یا کسانی که تازه وارد امریکا شده اند، وام های دولتی با بهره پائین وجود دارد؟ آنها که تازه آمده اند تکلیف کردیت شان چه میشود؟
– افرادی که تازه به امریکا آمده اند و مشغول کار شده اند، بعد از یکسال با ارائه مدارک مالیاتی خود، امکان خرید خانه را پیدا می کنند بعضی موارد سوابق کاری در ایران هم به آن اضافه می کنیم، وام های FHA با پیش پرداخت کم تا 5/3 درصد بشرط اینکه وام شما از 625500 دلار بیشتر نشود البته بااین وام ها، یک بیمه مخصوص هم MIP هم وجود دارد تا ریسک آنرا تضمین کند. آنهایی که بیزنس خود را دارند باید مالیات سال قبل خود را فایل کنند با من تماس بگیرند تا من رسما کارهای لازم را بکنم توصیه ام این است که قبل از فایل کردن مالیات خود، با من تماس بگیرند من این محاسبات را رایگان برایشان انجام میدهم که چه کار کنید که شرایط تان مورد قبول واقع شود.

1389-68

خیلی ها اینروزها صحبت از خرید ملک در لاس وگاس می کنند، شما چه نظری دارید؟
– هر سرمایه گذاری در هر شهری در این مارکت اشتباه نخواهد بود، ولی گذشته نشان داده، شهرهای درگیر رشد بیشتری داشته اند لاس وگاس شهر پر رفت وآمدی است آنها که در این شهر ملک می خرند، عمر مالکیت شان بیش از 5 تا 7 سال نیست چون وقتی دور از این شهر زندگی می کنند، امکان سرپرستی ملک را ندارند و اجاره دادن  آسان نیست مگر اینکه ملک خود را به شرکت های مخصوص بسپارید من اصولا توصیه میکنم در شهری که اقامت داریدت سرمایه گذاری کنید.
با توجه به قیمت ها و نرخ بهره ها بنظر می آید اینروزها بهترین موقعیت خرید املاک بدون ریسک است
-25سال پیش ما وام با بهره های 5/14 و 15 درصد برای کامرشال می گرفتیم درحالیکه اینروزها به 5/4 درصد برای 30 سال است که البته 5 سال فیکس و 7و 10 سال فیکس هم داریم. وام های کامرشال یا ملک های مسکونی فرق دارد، در مورد کامرشال خیلی سخت تر عمل می کنند و سرمایه گذاران به فکر بازگشت سرمایه خود هستند و حتی حداقل 51 درصد از ملک باید اجاره داده شده باشد در آن صورت وام  SPA می گیرید که با 10درصد پیش پرداخت همراه است. البته  قیمت ملک های کامرشان بستگی به سن و موقعیت جغرافیایی و ساختار آن ….
مشکلی که اخیرا خریداران املاک بویژه خانه و آپارتمان دارند این  است که عده ای در بازار آماده هستند هر ملکی را نقد می خرند و فرصت به آنها که قصد تهیه وام را دارند نمی دهند.
– بستگی دارد به مشاور خرید و فروش ملک، که چگونه و به موقع عمل کند، بازار را بشناسد و نرخ ها و مکان و موقعیت ملک را تشخیص بدهد ونگذارد خریدار بخاطر چند هزاردلار ، یک ملک خوب را از دست بدهد بنظر من اگر خانه و آپارتمان در دست دارید به 5 و 10 هزاردلار بیشتر فکر نکنند.

برای تماس با نیک یونانیان
با شماره وایمیل زیر تماس بگیرید

Office :818-550-9900
Cell: 800- 521-5858
E-mail: [email protected]
Website: www.gotoexcel.com