1412-38

1412-39

لطفا راجع به سابقه، تحصیلات،  تخصص خودتان به شنوندگان رادیو و خوانندگان مجله جوانان توضیح بدهید:
 سیفی: من فارغ التحصیل رشته روانشناسی از ایران هستم، عضوفعال انجمن روانشناسان ایران،سابقه کار با افراد در سنین مختلف کودکان، نوجوانان، جوانان و سالمندان را دارم، مدرس NLP، هیپنوتراپیست با تخصص در انواع تست هوش و شخصیت، مربی زندگی  در امریکا هستم و در زمینه آموزش کامپیوتر درون انسان فعالیت دارم . ویروس درون را نامگذاری کردم بله تعجب نکنید کامپیوتر درون انسان هم از ویروس در امان نیست.
بالاخره تخصص شما با یک تکنیک هایی هم همراه بوده، تجربه، تکنیک، تحصیلات همه با هم ولی یک جمله شما گفتید کامپیوتردرون؛ من خیلی کنجکاو شدم ببینم کامپیوتر درون اصلا چه معنایی میدهد؟ کاربردش چیست؟
سیفی: بله ابَر کامپیوتری که در دنیای بیرون هنوز مشابه آن ساخته نشده است مغز انسان است که بسیار پیچیده است و کارکردش بسیارظریف و دقیق است و تمام زندگی انسان در گرو برنامه ای است که درون مغز او است .  در واقع برای ساخت کامپیوتر از مغز انسان الگو برداری کرده اند . مثلا برای کار در کامپیوتر شما فایل یا پروندهای را انتخاب می کنید به اصطلاح روی آن فایل یک کلیک میکنید، سپس روی آن فایل دو بار کلیک می کنید یعنی آن فایل بر روی صفحه مانیتور باز می شود. در مغز انسان همین اتفاق می افتد، فایل در کامپیوتر یعنی همان فکر در انسان. شما یک فکر را انتخاب می کنید وسپس روی آن فکر تمرکز می کنید یعنی همان دو بار کلیک کردن در کامپیوتر و آن فکر باز شده و آماده است تا اینکه شما روی آن کار کنید. گاهی وقتها ما روزها، ماهها وسالها مشغول فکری هستیم بدون اینکه برای ما مفید باشد در حالی که در کامپیوتر پس از اتمام کار ما آن فایل را می بندیم. وقتی در کامپیوتر چندین فایل باز شده و بسته نشود از سرعت کامپیوتر کم شده ودر مواقعی حتی ممکن است بطور موقت از کار بیفتد. در مغز نیز نبستن افکار روی کارکرد مغز اثر می گذارد.
این کامپیوتر چه موقع ساخته میشود و چگونه کار می کند؟
سیفی: اما زمان ساخت این کامپیوتر در همان ماه اول و یا در همان چند هفتگی اول دوران بارداری مادر، سیستم عصبی انسان شروع می کند به رشد کردن و بعد از تشکیل لوله های عصبی یکسری کار ساخت بخش نخاعی را به عهده می گیرند و یکسری مغز انسان را تشکیل می دهند یعنی در همان ماه اول مغزدر حال ساخته شدن است. در ماه دوم و سوم ارتباط بین سلولهای مغز بیشتر می شود و ماه چهارم که در دوران بارداری خیلی ماه مهمی است، ماهی است که مغز جنین با روشنائی درون رحم مادر آشنا می شود و در ماه چهارم، جنین صدای مادر را هم می شنود و ماه پنجم به قدری اعضای صورت کامل می شود که جنین می تواند حالت اخم یا خنده به خود بگیرد و با پیشرفت تکنولوژی توانسته اند این مراحل را  تصویر برداری کنند و ماه ششم جائی است که در واقع مقایسه کارکرد بین مغز انسان و کامپیوتر مشخص می شود. با توجه به اطلاعات بدست آمده در ماه ششم ، ماهی است که جنین حتی صداهای اطراف مادر را هم می شنود وجالب تر اینکه در ضمیر ناخودآگاه خود یا همان Subconscious ثبت می کند.  
من فکر می کنم که اصولا با توجه به پیشرفت تکنولوژی و زمانی که ما در آن زندگی می کنیم یعنی هزارۀ سوم  علاوه بر بعد علمی که شما بررسی می کنید از نظر تکنیکی هم تعجب نکنید که در چند سال آینده همه اطلاعات افراد درون چیپسی که درون بدن آنها جاسازی شده قرار بگیرد و در واقع تعجب نکنید اگر یک روز که از خواب بیدار شدید و در حال آماده شدن و رفتن سر کار هستید توسط همان چیپس اطلاعاتی از درون بدن شما داده شود که امروز بهتر است در منزل مانده و استراحت کنید چرا که بیرون رفتن شما امروز نه تنها ممکن است برای شما بلکه برای دیگران هم مشکل آفرین باشد و در صورت سرپیچی از این دستور شما از نظر قانونی مجازات خواهید شد و حق استفاده از امکانات کامپیوتری را تا مدتی نخواهید داشت که تا آن زمان احتمالا همه امکانات ارتباطی، رانندگی، رسانه های گروهی، آشپزی، پزشکی و در واقع همه چیز کامپیوتری خواهد بود و به قول یکی از دانشمندان که دربی بی سی در زمینه تکنولوژی  صحبت می کرد می گفت تعجب نکنید که اگر یک روزی رفتید در خیابان و دیدید که پر از رباط شده. و حالا این کامپیوتری که به طور طبیعی در انسان وجود دارد خیلی بهتر می تواند به انسان کمک کند اگر با آن بیشتر آشنا شویم و به قول شما مادرزادی و در همه هم وجود دارد .
حال این سوال پیش می آید که آیا کامپیوتری که درون همه انسانها هست با هم متفاوت است و چه عواملی در این تفاوت تاثیر دارد؟
سیفی: بله به قدری شما خودتان در این زمینه جالب صحبت می کنید که من مطمئن هستم که شما با کامپیوتر درونتان خیلی آشنا هستید و خودتان پشت کامپیوتر درونتان می نشینید و برنامه ریزی می کنید. و اما در مورد تفاوت بین کامپیوتردرون افراد، بله همان طوری که کامپیوترها با هم متفاوت هستند ، کامپیوتر درون انسانها هم با توجه به سن، سلامتی، پدر و مادر مخصوصا مادر ، نحوه زندگی او آیا از داروی خاصی استفاده می کند آیا معتاد به الکل، مواد مخدر است و حتی میزان سواد و سطح آگاهی او در چگونگی برنامه ریزی کامپیوتر درون فرزندش مؤثراست به طور مثال ، مادری که در دوران بارداری  از شرایط روحی بدی برخوردار است و مرتب اعلام می کند که فرزند خودش را نمی خواهد و بدتر این که در صدد از بین بردن فرزند خویش است ، در روانشناسی ما اصطلاحی داریم به نام کودک ناخواسته که این کودک در همان دوران جنینی به ناخواسته بودن خود پی برده و با اضطراب بیشتری بدنیا میآید. و اگر این فرد کمک نگیرد تا آخر عمر از این مسئله رنج خواهد برد.
این سوال پیش می آید که آیا ما می توانیم این اطلاعات را تغییر دهیم ؟ آیا خود انسان می تواند به طور ارادی تاثیری بر روی کامپیوتر درون خودش داشته باشد؟
سیفی: بله نکته اصلی همینجاست که همانطور که شما در حین کار با کامپیوتر اطلاعات قدیمی که دیگر برای شما کاربردی ندارد را از کامپیوترتان  پاک  و یا به اصطلاح delete می کنید و یا edit تغییرش می دهید پس از آشنائی با نحوه کارکرد مغز یا همان کامپیوتر درون به آسانی می توانید اطلاعات آن را تغییر داده ویا پاک کنید. مثلا اگر من و شما یک کامپیوتر کاملا مشابه ای را خریداری کنیم با توجه به نوع کارمان اطلاعات کاملا متفاوتی را در آن وارد می کنیم ودر مغز نیز پس از آشنائی با آن می توانیم تغییراتی ایجاد کنیم و جالب این که ما مثل گذشته محکوم به ادامه زندگی نیستیم و هر شخصیتی و یا روحیه و رفتاری که از ما ساخته اند وما دوست نداریم با این روش قابل دسترسی و تغییر می باشد.
شما به مطالبی اشاره می کنید که خیلی تاز گی دارد و ما کمتر راجع به آنها شنیده ایم و آیا شما در این زمینه دوره ای را گذرانده اید وریشه این مطالب از کجاست؟
سیفی: من در این روش از یک تست هوش و شخصیت که در انجمن روانشناسان ایران دوره آن را دیده ام استفاده می کنم واز طرفی با توجه به کار هیپنوتراپی که دسترسی پیدا کردن به ضمیر نا خود آگاه است هر دوی این اطلاعات را با یک روش جدید در یک جلسه و در همان ساعت اول علت مشکل فرد را  تشخیص می دهم. 
ممکن است کمی بیشتر توضیح بدهید که چگونه این کار را آنجام می دهید؟
سیفی: بله، برای صرفه جوئی در وقت و هزینه کافی است از کامپیوتر درون فرد یک کپی و یا به اصطلاحprint بگیریم و برای این کار کافیست فرد در هر سنی که هست یک نقاشی بسیار ساده از یک انسان را بکشد مثل نقاشی که پدر مادرها برای کودکان خودشان می کشند و در این نقاشی اصلا زیبایی و کامل بودن مهم نیست و من مطمئن هستم که یک کودک 6 ساله هم می تواند این نقاشی را بکشد.
آیا شما نامی هم روی این روش خودتان گذاشته اید؟
سیفی: بله همانطور که به کامپیوتر درون اشاره کردم مشکلاتی را هم که این کامپیوتر را درگیر می کند ویروس درون  نام گذاری کردم و لازم به ذکر است که این ویروس درون مربوط به برنامه درون کامپیوتر و یا همان مغز است و هیچ ربطی به جسم مغز ندارد چرا که ممکن است جسم مغز هم درگیر ویروس شود مثل فلج اطفال که از بحث ما کاملا خارج است. بزرگترین ویروس درون ویروس ترس نام دارد چرا که اصولا انسان با ویروس ترس بدنیا میآید و انسان ذاتا با سه نوع ترس بدنیا می آید: 1- ترس از ناشناخته ها 2- ترس از صدای بلند و ناگهانی  3- ترس از بلندی و یا خالی شدن زیر پا. ترس لازمه بقای زندگی انسان است ولی اگر مهارنشود تبدیل به ویروس درون می شود و مسائل و مشکلات بدنبال خواهد داشت. دقیقا قدرت بمب اتم را دارد که هم در جهت سازندگی و یا در جهت مخرب می شود از آن استفاده کرد.   
خیلی از افراد از کامپیوتر درون خودشان هیچگونه اطلاعاتی ندارند آیا شما به این افراد هم می توانید کمک کنید ؟ آیا شما روش کار با کامپیوتر درون را آموزش می دهید و آیا این روش برای افراد مبتدی هم کمک می کند ؟
سیفی: بله، آموزش کامپیوتر درون محدودیت سنی ندارد ولی افرادی که اطلاعات مختصری از کامپیوتر دارند سریعتر یاد می گیرند. قدم اول این است که هر فردی خودش بخواهد کمک بگیرد و در واقع درصدد شناخت و تغییر خودش باشد نه  تغییردیگران، باز در روش هیپنوتراپی دیده شده که فردی که خودش برای گرفتن کمک اقدام میکند خیلی سریعتر و بهتر نتیجه می گیرد، در واقع 50% راه را خود فرد رفته و 50% هم متخصص کمک می کند. انسانها حتی از خودشان هم فرار می کنند و امار نشان داده که تعداد زیادی از افراد البته نه همه آنها به خاطر فرار از خود مهاجرت می کنند و خبر بد این است که این افراد کامپیوتر درون خود را با همان برنامه های قدیمی به همراه دارند، ودر واقع هر جا که بروند آسمان همان رنگ است.