sharhe_roye_jeld1.1

اولين  DVD‌ بنفشه صياد بنام In The Fire Of Grace
از دوازدهم آپريل در دسترس همگان قرار مي‌گيرد

مدتها بدنبال بهانه اي بوديم تا گزارشي ويژه  براي خوانندگان گرامي مجله جوانان از بنفشه صياد وكارهايش تهيه كنيم كه اين بهانه را توليد و ارائه اولين دي وي دي كامل رقص بنفشه با عنوان In The Fire Of Grace‌ در اختيارمان گذاشت.
درباره اين دي وي دي كه با همراهي نويسنده و پژوهشگر سرشناس آثار مولانا جلال الدين رومي >آندرو هاروي< فراهم آمده در پايان اين گزارش و بعد از شرح فعاليت هاي گوناگون بنفشه صياد، بيشتر خواهيم گفت. قبل از هر چيز بايد پذيرفت كه اين روزها- سواي جامعه ايرانيان برونمرزي- در ساير محافل هنري نيز هرجا سخني  از هنر رقص به ميان مي‌آيد از بنفشه صياد بعنوان هنرمندي صاحب سبك وبرخوردار از اعتباري ويژه ياد مي‌شود. و اين درحالي است كه در كشور ما ايران يعني زادگاه بنفشه هنر رقص از ارج و منزلتي كه در خور آنست  بكلي دور افتاده وهمين به گمان برخي از صاحب نظران به ارزش كارهائي كه بنفشه ارائه مي‌دهدمي افزايد.

تحصيلات، تخصص و شيوه كار
ليسانس ادبيات انگليسي از UC Irvine
فوق ليسانس طراحي رقص (كورئوگرافي) از UCLA
فارغ التحصيل از مدرسه عالي طب چيني، سانفرانسيسكو.
روش كار بنفشه دراجراي رقص وهم آموزش آن در كلاسها و كارگاه هايي كه تشكيل مي‌دهد ماحصل آموخته هاي او از اين مدارس و هم شيفتگي حاصله از آشنايي و مطالعه عرفان مشرق زمين به ويژه اشعار مولانا جلال الدين رومي‌ است.
بنفشه اولين بار كه رقصي به صحنه آورد اين بيت مولانا را ملاك كار قرار داده بود:
ما برون را ننگريم و قال را
ما درون را بنگريم و حال را
وهنوز هم ملاك كار او همين است. بنفشه توازن و تمركز درحركات بروني را از يوگا، تاي چي و فلامينكو مي‌گيرد، تفكر، احساس وحالات دروني را از عرفان وآئين هاي مشرق زمين. رقصهاي محلي ايراني، اجراي مراسم آئيني و شيوه حركات در نقوش و ورزش باستاني الهام بخش طراحي هاي او هستند. نتيجه كار درمجموع ارائه رقصي است كه هم برگرفته  از ضابطه هاي كهن است و هم بر پايه استانداردهاي مدرن. با اين حال نه كهن است  نه مدرن. نه كاملا شرقي است  و نه كاملا غربي، كاريست از آن بنفشه صياد.
منتقدان و كارشناسان هنر رقص غالبا به همين نكته اشاره داشته اند اما توصيفي كه نويسنده ومنتقد ايراني شكوه ميرزادگي از كار بنفشه بدست داده است بيشتر به دل مي‌نشيند:
>رقص بنفشه، نه تنها رقصي كاملا هنرمندانه واستادانه مي‌باشد(هم در طرح  و هم در اجرا) بلكه براي اولين بار شاهد رقصي هستيم كه مي‌شودگفت اولين رقص ايراني امروزي و مدرن ما است، رقصي كه زبان هنري خاص خود را دارد، نه رقص شرقي است  به سبك رقص هاي عربي وهندي و چيني، و نه رقص غربي به سبك رقص هاي اسپانيايي يا يوناني و آلماني و امريكايي، رقصي است بسيار نزديك به فرهنگ خالص ايراني، باحركاتي موزون، پرمعنا، مرتبط با موزيك، و زيبا. رقص ساخته شده به وسيله بنفشه صياد مي‌تواند نام رقصي بشود  به نام >رقص بنفشهرقص لزگيرقص فلامينكورقص بنفشهرقص بنفشه< از دل نيازهاي فرهنگي وهنري سركوب شده ي سرزمين ما بيرون آمده و خوشبختانه برخلاف اكثر آثار موسيقي  مدرن ما، چه در داخل كشور و چه بيرون از كشور، نه تنها عقب گرد و پس رفتي هنري ندارد بلكه در مسير پيشرفت رقصي است كه روي به جهاني شدن دارد.

<

sharhe_roye_jeld1.3

Shenidam1.2

گروه رقص نماه و جشنواره هاي رقص
نماه يك واژه اوستائيست به معناي >نيايش< و رقصندگان نماه نام گروهي است كه بنفشه صياد پس از تحصيلات آكادميك خود تشكيل داده است. اعضا اين گروه كه از مليت هاي مختلف اند غالبا در كلاسها و كارگاههاي رقص كه خود او برپا كرده است تعليم ديده اند.
بنفشه تاكنون به تنهايي يا به همراهي گروه بارها  درجشنواره ها و رويدادهاي فرهنگي در بسياري از كشورهاي جهان شركت داشته وهمه جا مورد تحسين تماشاگران و تمجيد منتقدان هنري قرار گرفته است. از جمله جشنواره رقص هاي قومي- سانفرانسيسكو،  جشنواره جهاني موسيقي آئيني – لس آنجلس،  مركز رقص كلمبيا كالج در شيكاگو- فستيوال رقص و موسيقي آئيني-مادريد اسپانيا و بالاخره جشنواره ساليانه رقص هاي مشرق زمين، دوسلدروف كه اين جشنواره آلماني امسال براي ششمين سال متوالي بود كه از بنفشه براي شركت درجشنواره و هم برگذاري سه كارگاه آموزشي رقص دعوت بعمل مي‌آورد.
امسال هم به روال سال هاي پيش همين دعوت انگيزه اي شد براي سفر و اجراي برنامه در شهرهاي ديگر اروپائي.براي آگاهي از جزئيات اين سفرها و هم كسب اطلاع از تاريخ و محل برگذاري كلاسهاي رقص بنفشه ميتوان به سايت اينترنتي او www.namah.net مراجعه كرد، كاري كه ما درتنظيم اين گزارش انجام داده‌ايم.
در تازه ترين تور اروپايي بنفشه صياد كه به همراهي گروه سازهاي كوبه اي ضربانگ اخيرا به پايان رسيد (بيستم مارچ) گروه بعد از شركت در جشنواره دوسلدروف  كه اشاره شد به ايتاليا ميروند ودر سه شهر ونيز، ترويزو- و ميلان برنامه اجرا مي‌كنند سپس نوبت به آمستردام و فرانكفورت ميرسدكه در اينجا بنفشه در كارگاهي كه دختران و بانوان شركت كننده عموما غير ايراني هستند به آموزش
Dance  Of  Onennesيا رقص يگانگي كه از ابتكارات خود اوست مي‌پردازد. و بالاخره پايان سفر  مادريد اسپانياست و شركت درجشنواره رقص و موسيقي آئيني كه برنامه پاياني اش را اختصاص داده است به بنفشه صياد و  گروه ضربانگ كه عبارتند از بهنام و  رضا ساماني (سازهاي كوبهاي) ماتئوس ساهوريدس نوازنده يوناني (لي را) كه سازيست شبيه كمانچه،  و حكيم لودين.
در سالن از پيش >سولدات< شده
Teatros del Canal گروه آن چنان شوري بر پا ميكنند كه روز بعد مهمترين نشريه روزانه مادريد El Pais‌ تصوير روي جلد بخش فرهنگي وهنري خود را اختصاص ميدهد به بنفشه  همراه مقاله و تحليلي  كم نظير از منتقد صاحب نام
Miguel Perez Martin برگردان فارسي اين مقاله را ما در فرصتي ديگر از نظر خوانندگان گرامي مي‌گذرانيم.

كلاس هاي بنفشه  وشيوه رقص درماني
همانطور كه اشاره شد روش اجرائي بنفشه در اجراي رقص برآمده از تجربيات وآموخته هاي آكادميك اوست ا زجمله طب چيني و نگرش خاص انديشمندان شرقي كه آرامش روان را مايه سلامت جسم وبدن مي‌دانند  و درستي جسم را سبب ساز صحت روح و روان.
اتخاذ همين روش در كلاس هاي آموزش رقص يعني پرورش توامان جسم و جان موجب شده است تا Retreat Centers يا مراكزي كه پرورش جسم وجان را هدف درماني خود قرار ميدهند، كلاسهاي رقص بنفشه را در برنامه هاي ساليانه و گروه درماني خود بگنجانند، مراكزي مانند Esalen Institute در شمال كاليفرنيا Kripalu Center در ماساچوست و مراكز مشابه درآلمان وتركيه، كانادا و ايتاليا.
همكاري بنفشه با  اين مراكز تربيتي – درماني، شركت در جشنواره ها و تشكيل كلاسها ديگر مجالي براي پرداختن به طب چيني بطور مستمر براي او باقي نمي‌گذارد. با اين همه او از آخرين يافته هاي علمي و شركت درسمينارهاي ساليانه كه براي حفظ پروانه طبابت لازم است هم غافل نيست چرا كه به مباني و تئوري رقص درماني او مدد مي‌رساند.

كارگاه رقص و گردشگري در تركيه
از جمله برنامه هائي كه در سايت بنفشه namah.net براي سال 2011‌ اعلام شده برپائي كارگاه رقص و گردشگري درتركيه است.
از تاريخ 11 تا 17 ماه جون بنفشه كارگاه رقص خواهد داشت در سواحل زيباي تركيه ودر فضاييسرسبز وكم نظير خارج از شهر استانبول. دراين كارگاه و سمينار  پنج روزه علاقمندان كه از همه جاي جهان مي‌آيند هر روز فرصتي خواهند داشت براي رقص گروهي سماع همراه با موسيقي زنده. برنامه روزانه عبارت است از رقص، موسيقي، ورزش يوگا، مدي تيشن، هم آوايي و گردش وديدار از روستاهاي كم نظير و  سواحل زيباي درياي مرمره.
براي جزئيات بيشتر مي‌توان به namah.net مراجعه كرد يا از طريق تلفن:
7100-499-310
•••
Dance Retreat at Esalen Institute
رقص درماني در اسالن
از 14‌ تا 19‌ آگست امسال (مثل سالهاي قبل) كارگاه پنج روزه اي برگزار مي‌شوددرانستيتوي اسالن واقع در >بيگ سور< شمال كاليفرنيا كه بدون ترديد يكي از زيباترين و با صفاترين مناطق دنياست. در اين آسودگاه يا
Retreat Center در كنار سمينارهاي فرهنگي وبهزيستي مختلف بنفشه صياد هم كارگاهي خواهد داشت براي رقص همراه با موسيقي زنده از (توني خليفه) دراين كلاس مجموعه اي ارائه مي‌شود شامل رقص، موسيقي، شعرخواني،مدي تيشن وهم آوائي.
براي جزئيات و اطلاعات بيشتر مراجعه شود به namah.net يا www.esalen.org

كلاس هاي هفتگي رقص در لس آنجلس
اين كلاس ها كه به علت سفر اروپائي اخير بنفشه مدتي تشكيل نمي‌شد با بازگشت او از سفر مجددا در دو محل بازگشائي مي‌شود. سه شنبه شب ها در سانتامونيكا و صبح روزهاي جمعه در وست وود.
كلاسهاي سه شنبه شب از پنجم آپريل دردو نوبت تشكيل مي‌شود همراه با موسيقي زنده (توني خليفه: سازهاي زهي و افشين مهرآسا- دف و تنبك)
– Persian Dance7.45-6.30
& Flaminco
– Sama9.30-8.00
نشاني :
Church in Ocean Park
Hill Street . Santa Monica.CA 245
كلاس هاي صبح جمعه از هشتم آپريل
Am (Persian Healing 11.30-10
Dance  at  Wheel Of Well Being)
نشاني :
Westwood Blvd 1575
303 rd Floor#3
90024 Los Angels, CA
info: www.namah.net
2333-573 -323  –  7100-499-310
•••
In The Fire of Grace
اين اولينDVD كامل از رقص بنفشه صياد است كه همراه با شعر خواني و تفسيرهاي Andrew Harvey مترجم و پژوهشگر سرشناس آثارمولانا جلال الدين رومي در اختيار همگان قرار مي‌گيرد.
اندرو هاروي كه تاكنون بيش از سي جلد از كتاب هايش منتشر شده در محافل غربي به >صداي رومي<  شهرت يافته است. كار مشترك او با بنفشه صياد سيري در افكار وانديشه هاي عرفاني فيلسوف وشاعر نام آور ايراني است كه جهاني را شيفته تفكرات عارفانه و پيام هاي انساني  خود ساخته است.
هر رقص بر پايه موسيقي خاصي و در رابطه با شعري معين از مولانا طراحي و اجرا مي‌شود و به گونه اي است كه مي‌توان بارها به تماشايش نشست.
اشعار و گفتگوها به انگليسي و گاه فارسي اجرا مي‌شوند و در هر حال تماشاگر مي‌تواند به يكي از دو زبان انگليسي يا فارسي محتواي قطعات را دنبال كند.
تاريخ توزيع همگاني
In The Fire of Grace بر روي دي وي دي دوازدهم آپريل اعلام شده كه از اين تاريخ ببعد مي‌توان آنرا از طريق اينترنت www.namah.net يا از طريق كتابخانه و فروشگاه هاي محلي تهيه كرد. در رابطه با پخش دي وي دي In The Fire of Grace دو نمايش عمومي  يكي در لس آنجلس و ديگري در نيويورك برگزار مي‌شود كه در هر دو بنفشه صياد و اندروهاروي حضور  خواهند يافت و پس از نمايش فيلم باحاضران به گفتگو و پرسش و پاسخ خواهند نشست.
اولين نمايش عمومي در لس آنجلس يازدهم آپريل خواهد بود ساعت  هفت بعد از ظهر
In The Fire of Grace
Premier Screening
All Saints Church
Pm 7.00 at  11  April
N.Euclid Avenue 132
01101 Pasadena, CA
2711-583 -626
و اولين نمايش عمومي در نيويورك در شانزدهم و هفدهم ماه مي‌به نشاني زير:
New York Premier Screening of
In The Fire of Grace
2011 .17 & 16 May
.th st19 Broadway at East 881 & 888
10003 .NewYork , NY
3000-473 -212
گفتني است كه نمايش عمومي
In The Fire of Grace در نيويورك به همت و پشتيباني نويسنده و پزشك پر آوازه
Deepak Chopra برگزار مي‌شود و خود او نه تنها در اين نمايش حضور مي‌يابد بلكه در پايان پانل گفتگوها را هم اداره خواهد كرد. ديپاك چوپرا مولف 55‌ اثر علمي و آموزشي است و تئوري Alternative Medicine او شهرت جهاني دارد. حمايت چنين شخصيتي از اولين كار منتشر شده بنفشه صياد در توفيق اين اثر بسيار اميدوار كننده است بخصوص كه منتقد و كارشناس معتبري مثل Caroline Myss هم آنرا >يك شاهكار< ناميده باشد.
مدتها بدنبال بهانه اي بوديم تا گزارشي ويژه  براي خوانندگان گرامي مجله جوانان از بنفشه صياد وكارهايش تهيه كنيم كه اين بهانه را توليد و ارائه اولين دي وي دي كامل رقص بنفشه با عنوان In The Fire Of Grace‌ در اختيارمان گذاشت.
درباره اين دي وي دي كه با همراهي نويسنده و پژوهشگر سرشناس آثار مولانا جلال الدين رومي >آندرو هاروي< فراهم آمده در پايان اين گزارش و بعد از شرح فعاليت هاي گوناگون بنفشه صياد، بيشتر خواهيم گفت. قبل از هر چيز بايد پذيرفت كه اين روزها- سواي جامعه ايرانيان برونمرزي- در ساير محافل هنري نيز هرجا سخني  از هنر رقص به ميان مي‌آيد از بنفشه صياد بعنوان هنرمندي صاحب سبك وبرخوردار از اعتباري ويژه ياد مي‌شود. و اين درحالي است كه در كشور ما ايران يعني زادگاه بنفشه هنر رقص از ارج و منزلتي كه در خور آنست  بكلي دور افتاده وهمين به گمان برخي از صاحب نظران به ارزش كارهائي كه بنفشه ارائه مي‌دهدمي افزايد.

تحصيلات، تخصص و شيوه كار
ليسانس ادبيات انگليسي از UC Irvine
فوق ليسانس طراحي رقص (كورئوگرافي) از UCLA
فارغ التحصيل از مدرسه عالي طب چيني، سانفرانسيسكو.
روش كار بنفشه دراجراي رقص وهم آموزش آن در كلاسها و كارگاه هايي كه تشكيل مي‌دهد ماحصل آموخته هاي او از اين مدارس و هم شيفتگي حاصله از آشنايي و مطالعه عرفان مشرق زمين به ويژه اشعار مولانا جلال الدين رومي‌ است.
بنفشه اولين بار كه رقصي به صحنه آورد اين بيت مولانا را ملاك كار قرار داده بود:
ما برون را ننگريم و قال را
ما درون را بنگريم و حال را
وهنوز هم ملاك كار او همين است. بنفشه توازن و تمركز درحركات بروني را از يوگا، تاي چي و فلامينكو مي‌گيرد، تفكر، احساس وحالات دروني را از عرفان وآئين هاي مشرق زمين. رقصهاي محلي ايراني، اجراي مراسم آئيني و شيوه حركات در نقوش و ورزش باستاني الهام بخش طراحي هاي او هستند. نتيجه كار درمجموع ارائه رقصي است كه هم برگرفته  از ضابطه هاي كهن است و هم بر پايه استانداردهاي مدرن. با اين حال نه كهن است  نه مدرن. نه كاملا شرقي است  و نه كاملا غربي، كاريست از آن بنفشه صياد.
منتقدان و كارشناسان هنر رقص غالبا به همين نكته اشاره داشته اند اما توصيفي كه نويسنده ومنتقد ايراني شكوه ميرزادگي از كار بنفشه بدست داده است بيشتر به دل مي‌نشيند:
>رقص بنفشه، نه تنها رقصي كاملا هنرمندانه واستادانه مي‌باشد(هم در طرح  و هم در اجرا) بلكه براي اولين بار شاهد رقصي هستيم كه مي‌شودگفت اولين رقص ايراني امروزي و مدرن ما است، رقصي كه زبان هنري خاص خود را دارد، نه رقص شرقي است  به سبك رقص هاي عربي وهندي و چيني، و نه رقص غربي به سبك رقص هاي اسپانيايي يا يوناني و آلماني و امريكايي، رقصي است بسيار نزديك به فرهنگ خالص ايراني، باحركاتي موزون، پرمعنا، مرتبط با موزيك، و زيبا. رقص ساخته شده به وسيله بنفشه صياد مي‌تواند نام رقصي بشود  به نام >رقص بنفشهرقص لزگيرقص فلامينكورقص بنفشهرقص بنفشه< از دل نيازهاي فرهنگي وهنري سركوب شده ي سرزمين ما بيرون آمده و خوشبختانه برخلاف اكثر آثار موسيقي  مدرن ما، چه در داخل كشور و چه بيرون از كشور، نه تنها عقب گرد و پس رفتي هنري ندارد بلكه در مسير پيشرفت رقصي است كه روي به جهاني شدن دارد.<

گروه رقص نماه و جشنواره هاي رقص
نماه يك واژه اوستائيست به معناي >نيايش< و رقصندگان نماه نام گروهي است كه بنفشه صياد پس از تحصيلات آكادميك خود تشكيل داده است. اعضا اين گروه كه از مليت هاي مختلف اند غالبا در كلاسها و كارگاههاي رقص كه خود او برپا كرده است تعليم ديده اند.
بنفشه تاكنون به تنهايي يا به همراهي گروه بارها  درجشنواره ها و رويدادهاي فرهنگي در بسياري از كشورهاي جهان شركت داشته وهمه جا مورد تحسين تماشاگران و تمجيد منتقدان هنري قرار گرفته است. از جمله جشنواره رقص هاي قومي- سانفرانسيسكو،  جشنواره جهاني موسيقي آئيني – لس آنجلس،  مركز رقص كلمبيا كالج در شيكاگو- فستيوال رقص و موسيقي آئيني-مادريد اسپانيا و بالاخره جشنواره ساليانه رقص هاي مشرق زمين، دوسلدروف كه اين جشنواره آلماني امسال براي ششمين سال متوالي بود كه از بنفشه براي شركت درجشنواره و هم برگذاري سه كارگاه آموزشي رقص دعوت بعمل مي‌آورد.
امسال هم به روال سال هاي پيش همين دعوت انگيزه اي شد براي سفر و اجراي برنامه در شهرهاي ديگر اروپائي.براي آگاهي از جزئيات اين سفرها و هم كسب اطلاع از تاريخ و محل برگذاري كلاسهاي رقص بنفشه ميتوان به سايت اينترنتي او www.namah.net مراجعه كرد، كاري كه ما درتنظيم اين گزارش انجام داده‌ايم.
در تازه ترين تور اروپايي بنفشه صياد كه به همراهي گروه سازهاي كوبه اي ضربانگ اخيرا به پايان رسيد (بيستم مارچ) گروه بعد از شركت در جشنواره دوسلدروف  كه اشاره شد به ايتاليا ميروند ودر سه شهر ونيز، ترويزو- و ميلان برنامه اجرا مي‌كنند سپس نوبت به آمستردام و فرانكفورت ميرسدكه در اينجا بنفشه در كارگاهي كه دختران و بانوان شركت كننده عموما غير ايراني هستند به آموزش
Dance  Of  Onennesيا رقص يگانگي كه از ابتكارات خود اوست مي‌پردازد. و بالاخره پايان سفر  مادريد اسپانياست و شركت درجشنواره رقص و موسيقي آئيني كه برنامه پاياني اش را اختصاص داده است به بنفشه صياد و  گروه ضربانگ كه عبارتند از بهنام و  رضا ساماني (سازهاي كوبهاي) ماتئوس ساهوريدس نوازنده يوناني (لي را) كه سازيست شبيه كمانچه،  و حكيم لودين.
در سالن از پيش >سولدات< شده
Teatros del Canal گروه آن چنان شوري بر پا ميكنند كه روز بعد مهمترين نشريه روزانه مادريد El Pais‌ تصوير روي جلد بخش فرهنگي وهنري خود را اختصاص ميدهد به بنفشه  همراه مقاله و تحليلي  كم نظير از منتقد صاحب نام
Miguel Perez Martin برگردان فارسي اين مقاله را ما در فرصتي ديگر از نظر خوانندگان گرامي مي‌گذرانيم.

كلاس هاي بنفشه  وشيوه رقص درماني
همانطور كه اشاره شد روش اجرائي بنفشه در اجراي رقص برآمده از تجربيات وآموخته هاي آكادميك اوست ا زجمله طب چيني و نگرش خاص انديشمندان شرقي كه آرامش روان را مايه سلامت جسم وبدن مي‌دانند  و درستي جسم را سبب ساز صحت روح و روان.
اتخاذ همين روش در كلاس هاي آموزش رقص يعني پرورش توامان جسم و جان موجب شده است تا Retreat Centers يا مراكزي كه پرورش جسم وجان را هدف درماني خود قرار ميدهند، كلاسهاي رقص بنفشه را در برنامه هاي ساليانه و گروه درماني خود بگنجانند، مراكزي مانند Esalen Institute در شمال كاليفرنيا Kripalu Center در ماساچوست و مراكز مشابه درآلمان وتركيه، كانادا و ايتاليا.
همكاري بنفشه با  اين مراكز تربيتي – درماني، شركت در جشنواره ها و تشكيل كلاسها ديگر مجالي براي پرداختن به طب چيني بطور مستمر براي او باقي نمي‌گذارد. با اين همه او از آخرين يافته هاي علمي و شركت درسمينارهاي ساليانه كه براي حفظ پروانه طبابت لازم است هم غافل نيست چرا كه به مباني و تئوري رقص درماني او مدد مي‌رساند.

كارگاه رقص و گردشگري در تركيه
از جمله برنامه هائي كه در سايت بنفشه namah.net براي سال 2011‌ اعلام شده برپائي كارگاه رقص و گردشگري درتركيه است.
از تاريخ 11 تا 17 ماه جون بنفشه كارگاه رقص خواهد داشت در سواحل زيباي تركيه ودر فضاييسرسبز وكم نظير خارج از شهر استانبول. دراين كارگاه و سمينار  پنج روزه علاقمندان كه از همه جاي جهان مي‌آيند هر روز فرصتي خواهند داشت براي رقص گروهي سماع همراه با موسيقي زنده. برنامه روزانه عبارت است از رقص، موسيقي، ورزش يوگا، مدي تيشن، هم آوايي و گردش وديدار از روستاهاي كم نظير و  سواحل زيباي درياي مرمره.
براي جزئيات بيشتر مي‌توان به namah.net مراجعه كرد يا از طريق تلفن:
7100-499-310
•••
Dance Retreat at Esalen Institute
رقص درماني در اسالن
از 14‌ تا 19‌ آگست امسال (مثل سالهاي قبل) كارگاه پنج روزه اي برگزار مي‌شوددرانستيتوي اسالن واقع در >بيگ سور< شمال كاليفرنيا كه بدون ترديد يكي از زيباترين و با صفاترين مناطق دنياست. در اين آسودگاه يا
Retreat Center در كنار سمينارهاي فرهنگي وبهزيستي مختلف بنفشه صياد هم كارگاهي خواهد داشت براي رقص همراه با موسيقي زنده از (توني خليفه) دراين كلاس مجموعه اي ارائه مي‌شود شامل رقص، موسيقي، شعرخواني،مدي تيشن وهم آوائي.
براي جزئيات و اطلاعات بيشتر مراجعه شود به namah.net يا www.esalen.org

كلاس هاي هفتگي رقص در لس آنجلس
اين كلاس ها كه به علت سفر اروپائي اخير بنفشه مدتي تشكيل نمي‌شد با بازگشت او از سفر مجددا در دو محل بازگشائي مي‌شود. سه شنبه شب ها در سانتامونيكا و صبح روزهاي جمعه در وست وود.
كلاسهاي سه شنبه شب از پنجم آپريل دردو نوبت تشكيل مي‌شود همراه با موسيقي زنده (توني خليفه: سازهاي زهي و افشين مهرآسا- دف و تنبك)
– Persian Dance7.45-6.30
& Flaminco
– Sama9.30-8.00
نشاني :
Church in Ocean Park
Hill Street . Santa Monica.CA 245
كلاس هاي صبح جمعه از هشتم آپريل
Am (Persian Healing 11.30-10
Dance  at  Wheel Of Well Being)
نشاني :
Westwood Blvd 1575
303 rd Floor#3
90024 Los Angels, CA
info: www.namah.net
2333-573 -323  –  7100-499-310
•••
In The Fire of Grace
اين اولينDVD كامل از رقص بنفشه صياد است كه همراه با شعر خواني و تفسيرهاي Andrew Harvey مترجم و پژوهشگر سرشناس آثارمولانا جلال الدين رومي در اختيار همگان قرار مي‌گيرد.
اندرو هاروي كه تاكنون بيش از سي جلد از كتاب هايش منتشر شده در محافل غربي به >صداي رومي<  شهرت يافته است. كار مشترك او با بنفشه صياد سيري در افكار وانديشه هاي عرفاني فيلسوف وشاعر نام آور ايراني است كه جهاني را شيفته تفكرات عارفانه و پيام هاي انساني  خود ساخته است.
هر رقص بر پايه موسيقي خاصي و در رابطه با شعري معين از مولانا طراحي و اجرا مي‌شود و به گونه اي است كه مي‌توان بارها به تماشايش نشست.
اشعار و گفتگوها به انگليسي و گاه فارسي اجرا مي‌شوند و در هر حال تماشاگر مي‌تواند به يكي از دو زبان انگليسي يا فارسي محتواي قطعات را دنبال كند.
تاريخ توزيع همگاني
In The Fire of Grace بر روي دي وي دي دوازدهم آپريل اعلام شده كه از اين تاريخ ببعد مي‌توان آنرا از طريق اينترنت www.namah.net يا از طريق كتابخانه و فروشگاه هاي محلي تهيه كرد. در رابطه با پخش دي وي دي In The Fire of Grace دو نمايش عمومي  يكي در لس آنجلس و ديگري در نيويورك برگزار مي‌شود كه در هر دو بنفشه صياد و اندروهاروي حضور  خواهند يافت و پس از نمايش فيلم باحاضران به گفتگو و پرسش و پاسخ خواهند نشست.
اولين نمايش عمومي در لس آنجلس يازدهم آپريل خواهد بود ساعت  هفت بعد از ظهر
In The Fire of Grace
Premier Screening
All Saints Church
Pm 7.00 at  11  April
N.Euclid Avenue 132
01101 Pasadena, CA
2711-583 -626
و اولين نمايش عمومي در نيويورك در شانزدهم و هفدهم ماه مي‌به نشاني زير:
New York Premier Screening of
In The Fire of Grace
2011 .17 & 16 May
.th st19 Broadway at East 881 & 888
10003 .NewYork , NY
3000-473 -212
گفتني است كه نمايش عمومي
In The Fire of Grace در نيويورك به همت و پشتيباني نويسنده و پزشك پر آوازه
Deepak Chopra برگزار مي‌شود و خود او نه تنها در اين نمايش حضور مي‌يابد بلكه در پايان پانل گفتگوها را هم اداره خواهد كرد. ديپاك چوپرا مولف 55‌ اثر علمي و آموزشي است و تئوري Alternative Medicine او شهرت جهاني دارد. حمايت چنين شخصيتي از اولين كار منتشر شده بنفشه صياد در توفيق اين اثر بسيار اميدوار كننده است بخصوص كه منتقد و كارشناس معتبري مثل Caroline Myss هم آنرا >يك شاهكار< ناميده باشد.