1623-54

1623-55

1623-56

1623-57

اتحادیه ایرانیان فرا مرزی ” IAAB ” ، یک سازمان غیر انتفاعی است که هدف آن بوجود آوردن همبستگی جامعه و توانمند ساختن جوانان ایرانی است. این اتحادیه که در جامعه مدنی ایرانی یک پیشگام در حمایت از نسل جوان ایرانی بوده ، این جوانان دانشجو را در مسیر رشد و تحول بسوی آینده سازانی فعال، خادم و انساندوستان در جامعه حمایت کرده تا در راستای رسیدگی به چالش های محلی و جهانی تقویت و یاری دیگر جوانان نقشی هدفمند ایفا نمایند. این اتحادیه با تأسیس دو اردوگاه تابستانی به نام های آینده و جوان، بزرگترین شبکه جوانان ایرانی در جهان را تشکیل داده که از میان آنها صدها دانشجوی موفق ایرانی را در زمینه هایی چون صنایع تکنولوژی، غیر انتفاعی، سیاسی، پزشکی و آموزشی به جامعه هدیه داده اند.
پایه گذاری این سازمان در سال ۲۰۰۳ به همت دو دانشجو (نرگس باجوگلی و نیکو پایدار) با این هدف آغاز گردید که این دو بعنوان دو جوان ایرانی چه آرزوهایی برای جامعه ایرانی\آمریکایی در سر دارند. آنچه درآغازین قدم ها به نظر غیر قابل باور بود، امروز نزدیک به ده سال است که از تحقق آن می گذرد و این سازمان پیشرفت چشمگیری با دیدگاهی متفکر و دوراندیش خود در جهت جذب جوانان ایرانی و توانمند سازی آنان داشته است. به گفته گردانندگان این سازمان که خود دانشجویانی بودند که فعالیت خود را در همین سازمان داوطلبانه آغاز کردند، این اتحادیه، بعنوان یک سازمان اجتماعی تحت رهبری جوانان ایرانی، اغلب خود را در معرض چالش های زیادی برای اثبات وجود خود به جامعه مواجه میدیدند، اما با پشتکار و فداکاری، حامیان و یاران سازمان، رسانه ها و سازمان های دیگر در عمل ثابت کردند که حضور و اتحاد و فعالیت هایشان با تلفیقی از اشتیاق، عشق و تعهد به خدمتگذاری و بالا بردن کیفیت زندگی و تشویق آینده سازی برای جامعه جوان ایرانی بسیار ارزشمند و مفید است.

1623-58

با آگاهی خود را در مقابل
بیماری جهانی اعتیاد واکسینه کنید

از آنجا که هدف اصلی این سازمان انساندوستانه تشویق قشر جوان در بوجود آوردن تغییرات مثبت در جهان و مثمر ثمر بودن در زندگی است، و با این اعتقاد که این هدف تنها با ایمان به توانایی های فردی، عشق به خود و ایمان به قدرت های درونی خود میسر است، امسال به یاری و مدیریت مانا خرازی و سام علوی این اتحادیه در اردوگاه تابستانی خود به نام «کمپ آینده» در دانشگاه جورج واشنگتن، در واشنگتن دی سی، گردهم آمدند و از داریوش اقبالی، هنرمند، فعال اجتماعی و پایه گذار بنیاد غیر انتفاعی آینه دعوت کردند تا بعنوان مهمان سخنران در کنار آنها حضور یابد. در این گردهمایی عاشقانه، داریوش با این آینده سازان جوان از امید، از مرهم گذاری، از مهارت های زندگی و از آگاهی در رابطه با مادر آسیب های اجتماعی، بیماری مزمن، پیشرونده و کشنده اعتیاد گفتگو کرد و به سوال های بسیار عمیق و گویای این عزیزان پاسخ گفت. این دانشجویان جوان با داریوش از زخم های مشترک، از آرزوها، از شکست و موفقیت، از شناخت خویشتن خویش و از زندگی گفتند. در بخش اختتام این گردهمایی، این عزیزان با داریوش در اجرای ترانه ” چشم من” نه تنها همصدا شدند بلکه داریوش و همقطاران خود را با نواختن پیانو و تنبک عاشقانه همراهی کردند.
زیبایی دیدگاه این قشر جوان و فعال این است که میکوشند تا در کنار پاسداری از فرهنگ و هویت ایرانی، بانی یک همبستگی مشتاق و فعال در راستای خدمت به جامعه و نیازهای اجتماعی و روحی روانی خود باشند. داریوش از آنها دعوت نمود تا در راستای رسیدن به جامعه ای سالم و پویا، در حرکتی مکمل با اهداف انساندوستانه و آموزشی بنیاد آینه، در اولین و تنها رسانه رادیو-تلویزیونی آموزشی بنیاد آینه همگام باشند تا دنیای این روزهای خود و دنیایمان را با عشق و آگاهی روشن نگاه دارند.
داریوش در نشست سه ساعته ای که با این جوانان جمعه گذشته، ۱۳ جولای در کمپ آینده در دانشگاه جورج واشنگتن در واشنگتن دی سی داشت، از قدرت ها و توانایی های بی پایان آنها و نیاز فرد فرد این آینده سازان به خودشناسی و بوجود آوردن آرامش درونی و برونی سخن گفت. او یادآورشد که فشار با اینکه در بسیاری مواقع دردآور است اما، همانطور که استخوان های آدمی را قویتر می کند، بر بسیاری از دیگر جنبه های زندگی هم می تواند اثر مثبتی بگذارد و با آگاهی و شناخت از آسیب هایی که در کمین این جوانان نشسته و با بهره گیری از راهکارهای اصولی همان فشار میتواند ما را ضد ضربه کند.
داریوش یادآور شد که در پس تقریباً همه چیز در دنیای ما، رویدادهایی بسیار دردناک، غیر منتظره، دور از انتظار و غیر قابل پیش بینی وجود دارد که هر کدام میتواند موقعیتی برای ضد ضربه شدن، قویتر شدن و استوار تر شدن توانایی های هر کدام از ما شود. اما در نبود آگاهی و حامیان عاشق در کنارمان، همین فشارها و دردها میتوانند به راحتی زمینه ساز ورود به دنیای تاریک اعتیاد شده و زندگی را به تباهی، سیاهی و نابودی بکشانند.
داریوش از نیازهای عاطفی و روحی روانی جوانان، و اهمیت دانش و آموزش والدین آنها ، قبل از تشکیل خانواده، در زمینه شناخت ماهیت بیماری اعتیاد، مهارت های اجتماعی، ارتباطی و زندگی صحبت کرد و از همه دانشجویان حاضر خواهش کرد تا با والدین خود صحبت کنند، از آنها دعوت به گفتگو و تبادل نظر کنند و هنر گوش دادن به فرزندانشان را در آنها زنده کنند. او به این نکته بسیار مهم اشاره کرد که اکثر والدین بعد از تولد فرزند، همه سعی و کوشش خود را برای رسیدگی به نیازهای جسمی فرزندشان، همه احتیاجات آنها از گردن به پایین انجام میدهند، اما نه تنها با نیازهای از گردن به بالای فرزندشان آشنایی ندارند، بلکه حاضر به آموختن این نیازها هم متأسفانه نیستند، که البته این بیشتر ریشه در ”‌همه چیز دانی” ما ایرانیان دارد.

1623-59

دنیا دنیای مهرورزی مجازی، دوستی های مجازی، خشم های مجازی و در انتها زندگی مجازی شده

داریوش توضیح داد که در دنیایی که مدام بزرگتر، پیچیده تر، قدرت طلب تر و طلبکارتر میشود، رویداد ها و آسیب های اجتماعی هم غیر منتظره تر، بی رحم تر و خطرناکتر شده و این ما هستیم که می بایست در این آشفته بازار با آگاهی از کنارشان گذشته، از تجربه سفر پر فراز و نشیب زندگی خود و دیگران به نفع خودمان استفاده کنیم. در بخش سوال و جواب این نشست داریوش به این نکته بار دیگر اشاره کرد که با اینکه میگویند دنیای مجازی انسان ها را به هم نزدیک کرده، اما با نیم نگاهی به اطرافمان به روشنی می بینیم که همه در انزوای خود با تلفن همراه خود مشغولند. دنیا دنیای مهرورزی مجازی، دوستی های مجازی، خشم های مجازی و در انتها زندگی مجازی شده. متأسفانه همه در دنیای مجازی بدنبال محبت اند اما با خود و روزگار نامهربان، همه احساسات و عواطفمان را در پستوی خانه نهان کردیم و از خود واقعیمان دور شدیم، در جستجوی صداقتیم اما ذره ای با خودمان صادق نیستیم.
در این راستا داریوش به فلسفه ۱۲ قدم ، بخصوص قدم چهارم اشاره کرد و دانشجویان حاضر را دعوت کرد تا یک لیست از همه احساسات سرکوب شده، انگیزه های خاموش شده، زخم های نادیده شده و دردها و فریادهای ناشنیده خود تهیه کنند و به یاری متخصصین و همدردان و خادمین به یک به یک آنها رسیدگی کنند و ترمیم و التیام را از درون خود آغاز کنند.
او به این نکته اشاره کرد که اگر در برخورد با ضربه ها و آسیب های بزرگ و کوچک در زندگی تان قویتر و خلاق تر شوید و بهتر بتوانید خود را در برابر چالش های زندگی با آگاهی بجنگید، ضد ضربه اید. داریوش بر این نکته بسیار تأکید کرد که تغییر اول از من، از تو، از درون فرد فرد ما آغاز میشود، و برای تغییر اول باید خود را صادقانه در آینه دید و شناخت. او با این توضیح که شکی نیست که وظیفه والدین و جامعه بوجود آوردن فضایی مملو از شادی، آرامش، آسایش، عشق بلاعوض و آموزش برای نوجوانان و جوانان است، اما نيازهمه آنها هويت است؛ بايد هويت و هدف خود را بشناسید، بايد علایق، سلایق، تمایلات و خصوصیات روحی، عاطفی و روانی خود را صادقانه بشناسید، آنها را لمس کنید، به آنها احترام بگذارید و مثل نهالی آنها را آبیاری کنید.

1623-60

یگانه راه خوشبختی و موفقیت از مسیر درک دردها و آسیب ها و زخم ها میگذرد

داریوش بر این نکته تأکید کرد که شما جوانان امروز، رهبران فردا هستید، و با اینکه بسیاری از شما با قصه بزرگ میشید، با غصه زندگی میکنید، و با ترس به آینده مینگرید، یگانه راه خوشبختی و موفقیت از مسیر درک دردها و آسیب ها و زخم ها میگذرد و تا زمانیکه درد و رنج درک و تشخیص داده نشود، از آرامش خبری نخواهد بود. شکی نیست که زندگی فقط پیدا کردن خود نیست، بلکه از خواستن و داشتن به بودن و ساختن رسیدن است ، واینجاست که اگر تیم نیرو بخش همقطاران، همزبانان و یاران راه عاشق در کنار شما نباشند، اگر آگاهی لازم در رابطه با آسیب هایی که در کمین شما نشسته اند و راهکارهای مقابله با آنان را نداشته باشید، به خیل قربانیان بی شمار آنها می پیوندید. داریوش با ارائه آمار دردناک مرگ بر اثر سوء مصرف محرک ها و مخدرها، ناآگاهی از ماهیت بیماری پیشرونده و کشنده اعتیاد، فقدان دانش والدین، بیماری فرهنگی ما ایرانیان و قدرت انکار و تعصب از این دانشجویان جوان خواست تا با راهکارها آشنا شوند، تا با آگاهی خود را در مقابل این بیماری جهانی واکسینه کنند.
با تبریکی فراوان برای اسطوره خستگی ناپذیر و انساندوست سرزمین مان و با آرزوی آینده ای پویا و روشن برای آینده سازان جوانان ایرانی.

Ayeneh Foundation
P.O. Box. 16490 ,
Encino, CA 91416
Tel: 818 435 2240
Fax: 818 827 3002
Email: [email protected]
www.Ayeneh.org
www.DariushEghbali.com
www.Behboudichat.com

1623-61

1623-63