1391-61

1391-62

در روز شنبه ۸ فوریه، شهرک1391-63 “وست لیک ویلیج” واقع در شمال غرب لوس آنجلس شاهد برگزاری مراسم رسمی‌ پایانی “نخستین نمایشگاه سالانه هنرهای زیبا” از طرف “بنیاد جهانی‌ هنر” خواهد بود. این مراسم رسمی‌ که ورود به آن برای همگان رایگان است، از ساعت ۵ تا ۸ بعد از ظهر برگزار خواهد شد. در این مراسم پایانی از طرف بنیاد ازسرکار خانم “هما سرشار” که دارای پیشینه بسیارغنی حمایت از فرهنگ، ادب و هنر ایران هستند، دعوت بعمل آمده است تا تقدیرهای نامه های دوازده هنرمند شرکت کننده را از طرف بنیاد به آنها اهدا کنند. همچنین بخاطر قدردانی‌ از خدمات هنریِ در طول چند دهه گذشته هنرمند برجسته و پیش کسوت آقای “زمان زمانی‌” که خود یکی‌ از هنرمندان شرکت کننده در این نمایشگاه هستند، از طرف بنیاد لوحه سپاسی به عنوان “جایزه‌ یک عمر دستاورد” به ایشان اهدا خواهد شد.
بنیاد جهانی‌ هنر که یک سازمان غیر انتفاعی است، به عنوان یک تلاش بزرگ برای قدرشناسی از سهم هنرمندان ایرانی‌ در پیشبرد و اعتلای هنرهای تجسمی، اولین رویداد خود را پس از ماه ها برنامه ریزی های پیگیر به این دسته ازهنرمندان اختصاص داد. در این نمایشگاه با شکوه دوازده هنرمند برجسته ایرانی ساکن اروپا و آمریکا، بیش از۷۰ اثر مختلف نقاشی در سبک های کلاسیک، پسا مدرن و معاصر را به معرض تماشا، قضاوت و خرید همگان قرار دادند. این رویداد هنری که از تاریخ جمعه ۲۴ ژانویه تا جمعه ۷ فوریه به مدت پانزده روز در گالری معروف “Abra Gallery” برقرار بود، در بعد از ظهر شنبه ۲۵ ژانویه، یک میهمانی رسمی‌ برای گشایش نمایشگاه از طرف این بنیاد برگزار کرد. بیش از دویست نفر برای تماشای آثار هنری ارائه شده در مراسم افتتاحیه نمایشگاه که به مدت چهار ساعت ادامه داشت، حضور به هم رساندند. تماشای کیفیت بالای آثار هنری خلق شده، ایجاد خُلق و خوی ارزش و تعهد در میان هنرمندان شرکت کننده، جوّ بسیار دوستانه و صمیمی‌ ایجاد شده در میان هنرمندان، بازدید کنندگان و  برگزار کنندگان نمایشگاه بسیار هیجان انگیز و امید بخش بود. هنرمندان در این فضای شورانگیز و الهام بخش، به تبادل نظر و عقیده در مورد کارهای یکدیگر پرداخته  و توضیحات لازم را در مورد کارهای خود به مدعوین میدادند. این بخشی از تحقق چشم انداز، هدف ها و رسالت “بنیاد جهانی هنر” است که به شرح زیر می باشند. این بنیاد در ژانویه سال ۲۰۱۳ بر پایه این چشم انداز، اهداف و برنامه ها در شهر لوس آنجلس تاسیس شد.

چشم انداز
ما در “بنیاد جهانی‌ هنر” قویاً باور داریم که شناخت رسمی‌ هنر در سطح بین المللی، مفهومی‌ یگانه ومنحصر به فرد است. هنر یک شیوه فراگیر ارتباطی‌ در جهان بوده و با هر انسانی‌ از هر ملیت، قوم و دارای نحوه زندگی‌ خاص، گفتگو می‌کند . بنابراین می توان از آن به عنوان یک ابزار نیرومند برای  نزدیک سازی ملت ها با یکدیگر استفاده کرده و با بکار گیری آن، به درک فرهنگ های متنوع در جهان یاری رساند. این است که سازمان ما با استفاده از این ابزار قدرتمند برای نزدیک تر کردن ملت ها به یکدیگر کوشش می‌کند تا هر ملتی بتواند شکوه و عظمت فرهنگ، هنر و خلاقیت خود را با ملت های  دیگر سهیم گردد.

هدف ها و برنامه ها
هدف “بنیاد جهانی‌ هنر، یک سازمان غیر انتفاعی”، ترویج شناخت جهانی‌ از خلاقیت هنرمندان و فراهم آوردن شرایطی است که آنان بتوانند با استفاده از آن امکانات، از ثمره تلاش های هنری خود در طول عمر خویش بهره‌مند شوند. بنیاد جهانی‌ هنر، پلی‌ ارتباطی‌ میان استعداد های جهان و عموم مردم بوجود اورده که موجب تسهیل ارتباطات مستقیم فرهنگی میان ملل است.
به باور ما، حمایت از هنرهای خلاق و با ارزش یک الزام اجتماعی و پرورش روحیه خلاق یک تعهد است. برای پیشبرد این ماموریت، درآمد ویژه حاصل از فروش آثارهنری در کلیه نمایشگاه های ما به منظور تسهیل شکوفایی استعدادهای هنرمندان، به خود آنان اختصاص خواهد یافت.
از کلیه هنرمندان عزیز و همگان درخواست میشود که برای دریافت اطلاعات بیشتر به تارنما – پایگاه اطلاع رسانی‌ و یا صفحه فیسبوک ما در نشانی‌ های زیر مراجعه کنند. همچنین میتوانید با شماره های تلفن، فکس و یا نشانی‌ ایمیل زیر تماس برقرار کنید. افتخار حضور شما در بعد از ظهر شنبه ۸ فوریه به زیبایی‌ و صمیمیت فضای دوستانه نمایشگاه خواهد افزود. به امید دیدار.

Tel: (818) 999-6560
Fax: (818) 999-6860
Email:
[email protected]
www.globalartfound.org
www.facebook.com/globalartfoundation

1391-64